ostatnia migracja danych: 29 minut temu |
ostatnia modyfikacja tego dokumentu: 20 dni temu |
mLegitymacja dla Studentów Akademii Ignatianum w Krakowie
Drodzy Studenci! Od teraz możecie zostawić swoją plastikową legitymację w szufladzie biurka! Tak, to możliwe!
AIK wprowadza mLegitymację, czyli elektroniczą wersję legitymacji studenckiej, która będzie posiadać taką samą moc prawną, co dotychczasowa plastikowa jej wersja. Wystarczy, że będziesz miał ze sobą telefon komórkowy, a będziesz w stanie potwierdzić swój status studenta i skorzystać z wszelkich przysługujących ulg i zwolnień.
W AIK życie staje się prostsze, prawda? :)
Instrukcja zamówienia i obsługi mLegitymacji dostępna jest w Repozytorium AIK --> link
Wprowadzenie systemu mLegitymacji w USOS do AIK było możliwe dzięki Zintegrowanemu Programowi Rozwoju Uczelni.
_____________________________________________________________
Mobilny USOS Akademii Ignatianum w Krakowie
Szanowni Nauczyciele Akademiccy, Drodzy Studenci!
W ramach rozwoju i unowocześnienia uczelni, wprowadzona została właśnie aplikacja mobilna USOS, która dostępna jest zarówno dla Pracowników, jak i Studentów AIK. Za jej pośrednictwem można sprawdzić plan zajęć, kalendarz akademicki, grupy zajęciowe, oceny, protokoły, ankiety, aktualności. Studenci mogą również za jej pośrednictwem zamówić mLegitymację.
To tylko początkowe funkcjonalności! mUSOS będzie stopniowo rozwijany i udoskonalany!
Aplikacja dostępna jest w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej i dostępna na telefony z systemem Android --> link
mUSOS AIK wdrożono w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej pn. Zintegrowany Program Rozwoju Uczelni.
_____________________________________________________________
WAŻNE INFORMACJE!
Od 6 lutego br. w Budynku Głównym AIK rozpoczną się prace budowlane związane z montażem nowej windy oraz z remontem łazienek. Największe nasilenie prac uciążliwych ze względu na hałas przypadnie na okres od 6 lutego do 5 kwietnia br. Z tego powodu wszystkie zajęcia dydaktyczne - począwszy od dnia 23 lutego do dnia 5 kwietnia - będą odbywały się w trybie zdalnym.
Przepraszamy Państwa za wszelkie utrudnienia z tym związane, jednocześnie zapewniając, że dołożyliśmy wszelkich starań, aby były one możliwie jak najmniejsze.
-------------------------------------------------------------------------------
O TYM WARTO WIEDZIEĆ:
CENTRUM OBSŁUGI STUDENTA AIK
Przed wizytą koniecznie zarezerwuj termin przyjścia przez portal >>BOOKSY<<.
Osoby, które nie dokonają rezerwacji terminu nie będą przyjmowane.
Siedziba COS
Sekcja obsługi studenta - pokój 001 / 002 (parter);
Sekcja Rekrutacji i Stypendiów - pokój 302 (III piętro).
Więcej informacji dostępnych jest na stronie: https://ignatianum.edu.pl/centrum-obslugi-studenta
Godziny otwarcia
poniedziałek - nieczynne
wtorek- czwartek - 9:00 - 14:00 Przerwa w obsłudze: 12:00-12:30
piątek - 10:00 - 15:00 Przerwa w obsłudze: 12:00-12:30
I i III sobota miesiąca* - 9:00 - 14:00 Przerwa w obsłudze: 12:00-12:30
Najbliższy dyżur sekcji obsługi studentów w sobotę: 04.03 oraz 18.03 .
Sekcja Rekrutacja i Stypendia jest czynna w wybrane soboty
Nieczynne w dniu: -
--
godziny otwarcia Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami znajdują się w pkt. 5.
Kontakt
Obsługa studentów: cos@ignatianum.edu.pl; tel. 12 39 99 585
cos.platnosci@ignatianum.edu.pl -> e-mail dedykowany do spraw dotyczących płatności studenckich
Rekrutacja i Stypendia: rekrutacja@ignatianum.edu.pl/stypendia@ignatianum.edu.pl; tel. 12 39 99 699
Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami: bon@ignatianum.edu.pl; tel. 12 39 99 578
Telefon jest czynny tylko w godzinach otwarcia.
____________________________________________________________________________________________________________
PODANIA W USOSweb
W związku z wdrożeniem systemu USOS, większość podań trzeba składać za jego pośrednictwem.
Aby złożyć podanie należy wejść w zakładkę "DLA STUDENTÓW" -> "PODANIA"-> "Złóż nowe podanie".
Pozostałe podania niewymienione w katalogu podań w systemie USOSweb, których wzory znajdują się na naszej stronie internetowej, należy złożyć w jeden z wymienionych poniżej sposobów:
- w wersji papierowej w siedzibie Centrum Obsługi Studenta (po wcześniejszej rezerwacji terminu przez portal Booksy);
- wypełniony dokument przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej AIK w systemie ePUAP
- w wersji papierowej przesłać przesyłką pocztową na adres: "Centrum Obsługi Studenta Akademii Ignatianum w Krakowie, ul. Kopernika 26, 31-501 Kraków"
_________________________________________________________________________________________________________
STYPENDIA 2022/2023
Terminy składania wniosków stypendialnych na rok akademicki 2022/2023 >>TUTAJ<<.
Wszystkie niezbędne informacje są dostępne na stronie: www.ignatianum.edu.pl/stypendia
Instrukcje składania wniosków stypendialnych krok po kroku są dostępne w zakładce: "AKTUALNOŚCI" -> "Instrukcje".
Uprzejmie przypominamy, że składanie wniosków stypendialnych odbywa się dwuetapowo:
- Najpierw wniosek należy zarejestrować w USOSweb (zakładka "DLA WSZYSTKICH" -> "WNIOSKI"), a następnie
- Wniosek należy wydrukować i podpisać. Wersje papierową wniosku należy złożyć wraz z wymaganymi załącznikami do siedziby COS/STYPENDIA w pokoju 302 (uprzednio rezerwując termin przyjścia przez Booksy).
ZMIANY PROGU DOCHODOWEGO UPRAWNIAJĄCEGO DO STYPENDIUM SOCJALNEGO
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 16 listopada 2022 r. o systemie teleinformatycznym do obsługi niektórych umów (Dz.U. z 2022 r., poz. 2754) pojawiła się możliwość zwiększenia progu dochodowego uprawniającego do otrzymania stypendium socjalnego z 1051,70 zł na 1294,40 zł. z dniem 1 marca 2023 r. na naszej Uczelni również zacznie obowiązywać wyższy próg dochodowy.
Więcej informacji znajduje się w komunikacie z dnia 20.02.2023 r.
____________________________________________________________________________________________________________
ADRESY E-MAIL Z DOMENY IGNATIANUM
Wszelkie komunikaty do studentów, doktorantów i uczestników studiów podyplomowych są wysyłane na adresy e-mail z domeny @student.ignatianum.edu.pl
Prosimy Państwa, aby prowadząc korespondencję z pracownikami naukowymi oraz administracją uczelni korzystać wyłącznie z przypisanych do Państwa adresów e-mail. Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieodpisywania na wiadomości przesyłane z prywatnych skrzynek e-mail.
Prowadząc korespondencję z pracownikami uczelni pamiętaj o uczelnianym SAVOIR-VIVRE:
- rozpoczynamy wiadomość od zwrotu grzecznościowego tj. Szanowni Państwo (gdy piszemy wiadomość np. do jednostki administracyjnej uczelni), Szanowny Panie Doktorze/Profesorze..., Szanowny Ojcze Doktorze/Profesorze (w przypadku kontaktu z jezuitami) itp.,
- nie rozpoczynamy wiadomości od sformułowania "Witam";
- przedstawiamy informacje z jakiego kierunku/grupy jesteśmy i w jakim celu kontaktujemy się,
- wiadomość kończymy formami grzecznościowymi "Z poważaniem", "Z wyrazami szacunku";
- stosujemy zasady ortografii i gramatyki;
- podpisujemy e-maila.
____________________________________________________________________________________________________________
BIURO DS. OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
W Akademii Ignatianum w Krakowie funkcjonuję Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami (w skrócie BON). Rolą BONu jest podejmowanie i koordynowanie kompleksowych działań, które zapewnią studentom naszej uczelni z różnym stopniem i rodzajem niepełnosprawności równy dostęp do wiedzy, usuwanie szeroko rozumianych barier w kształceniu, rozwijaniu pasji i zainteresowań naukowych. Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej: https://ignatianum.edu.pl/biuro-ds-osob-niepelnosprawnych
Godziny otwarcia (pokój 202):
środa - 07:30 - 15:30 (kontakt osobisty, telefoniczny, mailowy)
w poniedziałki oraz piątki Biuro działa zdalnie - 7:30 - 15:30 (kontakt mailowy)
--
_________________________________________________________
CERTYFIKAT Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
AIK została Akredytowanym Centrum Rejestracyjnym LanguageCert.
Korzystając z naszych kodów promocyjnych możesz zarejestrować się na egzaminy LanguageCert ze zniżką.
Certyfikat na poziomie min. B2 uprawnia do zwolnienia z egzaminu końcowego z języka angielskiego.
Więcej informacji:
https://www.ignatianum.edu.pl/certyfikaty
kamil.mielnik@ignatianum.edu.pl
____________________________________________________________
DOSTĘP DO PROGRAMU STATISTICA
Akademia Ignatianum w Krakowie posiada licencję programu Statistica (pakiet oprogramowania do zaawansowanej analizy danych), z której mogą korzystać zarówno pracownicy jak i studenci Uczelni (również na komputerach prywatnych).
Osoby zainteresowane skorzystaniem z pakietu, prosimy o kontakt e – mailowy z Działem IT: it@ignatianum.edu.pl celem uzyskania oprogramowania i instrukcji.
Więcej o programie Statistica można przeczytać tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/Statistica
Polska strona firmy StatSoft – producenta programu STATISTICA - https://www.statsoft.pl/
Elektroniczna wersja podręcznika statystyki po polsku - https://www.statsoft.pl/textbook/stathome.html
_________________________________________________________
PARKING AKADEMII IGNATIANUM W KRAKOWIE
Przypominamy, że z parkingów znajdujących się przy Uczelni mogą korzystać tylko studenci niestacjonarni i uczestnicy studiów podyplomowych oraz studenci z orzeczoną niepełnosprawnością i ich asystenci.
Wszystkie pozostałe osoby zachęcamy do zapoznania się z ofertą parkingów miejskich zlokalizowanych przy ul. Kopernika oraz w Galerii Krakowskiej.