ostatnia migracja danych: 42 minuty temu |
ostatnia modyfikacja tego dokumentu: 1 godz. 59 min. temu |
W dniach 29 czerwca - 1 lipca 2022 r. (środa-piątek) Centrum Obsługi Studenta będzie nieczynne.
Od 4 lipca br. siedziba COS będzie ulokowana na parterze głównego budynku AIK w salach:
s. 005 - wyłącznie obsługa kandydatów na studia,
s. 006 - obsługa studentów oraz absolwentów.
____________________________________________________________________________________________________________
O TYM WARTO WIEDZIEĆ:
1. CENTRUM OBSŁUGI STUDENTA AIK
Przed wizytą koniecznie zarezerwuj termin przyjścia przez portal Booksy.
Osoby które nie dokonają rezerwacji terminu nie będą przyjmowane.
Siedziba COS w okresie lipiec - wrzesień 2022
Obsługa studentów (poza stypendiami) odbywa się w pokoju 006 (parter);
Obsługa wniosków stypendialnych odbywa się w pokoju 005 (parter).
Więcej informacji dostępnych jest na stronie: https://ignatianum.edu.pl/centrum-obslugi-studenta
Godziny otwarcia
poniedziałek - nieczynne
wtorek-czwartek - godzina 9:00 - 14:00
piątek - godzina 10:00 - 15:00
W okresie czerwiec - sierpień obsługa w wybraną sobotę miesiąca*: od godziny 9:00 - 14:00;
Najbliższa obsługa w sobotę: 23.07.2022 r. oraz 20.08.2022 r.
Przerwa w obsłudze: 12:00-12:30
--
*poza rekrutacją kandydatów i sprawami stypendialnymi.
godziny otwarcia Biura ds. Osób Niepełnosprawnych znajdują się w pkt. 5.
Kontakt
Obsługa studentów: cos@ignatianum.edu.pl; tel. 12 39 99 585
Stypendia: stypendia@ignatianum.edu.pl; tel. 12 39 99 699
Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych: bon@ignatianum.edu.pl; tel. 12 39 99 578
Telefon jest czynny w godzinach otwarcia.
____________________________________________________________________________________________________________
2. STYPENDIA 2021/2022
Więcej informacji jest dostępnych na stronie: www.ignatianum.edu.pl/stypendia
- Wnioski o przyznanie stypendium socjalnego, stypendium dla osób niepełnosprawnych można składać co miesiąc między 1 a 10 dniem każdego miesiąca w godzinach przyjmowania stron (godziny obsługi pkt. 1 wyżej). Wniosek o przyznanie zapomogi można składać cały rok.
- Instrukcje składania wniosków stypendialnych krok po kroku są dostępne w zakładce: "AKTUALNOŚCI" -> "Instrukcje".
- Uprzejmie przypominamy, że od tego roku akademickiego składanie wniosków stypendialnych odbywa się dwuetapowo:
- Najpierw wniosek należy zarejestrować w USOSweb (zakładka "DLA WSZYSTKICH" -> "WNIOSKI"), a następnie
- Wniosek należy wydrukować i podpisać. Wersje papierową wniosku należy złożyć wraz z wymaganymi załącznikami do siedziby COS/STYPENDIA w pokoju 103 (uprzednio rezerwując termin przyjścia przez Booksy).
ZMIANY W SYSTEMIE ŚWIADCZEŃ STYPENDIALNYCH DLA STUDENTÓW OD SEMESTRU LETNIEGO ROKU AKADEMICKIEGO 2021/2022:
Zgodnie ze znowelizowanym art. 93 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 478 z późn. zm.) świadczenia dla studentów przysługują na studiach pierwszego stopnia, studiach drugiego stopnia i jednolitych studiach magisterskich przez łączny okres wynoszący 12 semestrów, bez względu na ich pobieranie przez studenta, z zastrzeżeniem że w ramach tego okresu świadczenia przysługują na studiach: pierwszego stopnia – nie dłużej niż przez 9 semestrów, drugiego stopnia – nie dłużej niż przez 7 semestrów.
Szczegółowe informacje są dostępne w Komunikacie z dnia 13.01.2022 r.
Znowelizowane przepisy mają zastosowanie do przyznawania świadczeń dla studentów począwszy od semestru letniego roku akademickiego 2021/2022.
____________________________________________________________________________________________________________
3. PODANIA W USOSweb
Od 1 października 2021 r. wszystkie podania wynikające z regulaminu studiów AIK, można składać wyłącznie przez USOSweb.
Aby złożyć podanie należy wejść w zakładkę "DLA STUDENTÓW" -> "PODANIA".
Pozostałe podania niewymienione w katalogu podań w USOSweb, czyli:
- podania doktorantów;
- odwołania od decyzji Rektora/Dziekana;
- rezygnacja ze studiów;
- wznowienie studiów;
- przeniesienie do AIK z innej uczelni;
- podanie o zmianę tematu pracy dyplomowej;
- oświadczenie o zmianie danych osobowych;
- i inne niewymienione w katalogu podań;
należy
złożyć w wersji papierowej w siedzibie Centrum Obsługi Studenta (po wcześniejszej rezerwacji terminu przez portal Booksy) LUB przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej AIK w systemie ePUAP LUB przesłać przesyłką pocztową na adres: "Centrum Obsługi Studenta Akademii Ignatianum w Krakowie, ul. Kopernika 26, 31-501 Kraków".
____________________________________________________________________________________________________________
4. ADRESY E-MAIL Z DOMENY IGNATIANUM
Wszelkie komunikaty do studentów, doktorantów i uczestników studiów podyplomowych są wysyłane na adresy e-mail z domeny @student.ignatianum.edu.pl
Prosimy Państwa, aby prowadząc korespondencję z pracownikami naukowymi oraz administracją uczelni korzystać wyłącznie z przypisanych do Państwa adresów e-mail. Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieodpisywania na wiadomości przesyłane z prywatnych skrzynek e-mail.
____________________________________________________________________________________________________________
5. BIURO DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
W Akademii Ignatianum w Krakowie funkcjonuję Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych (w skrócie BON). Rolą BONu jest podejmowanie i koordynowanie kompleksowych działań, które zapewnią studentom naszej uczelni z różnym stopniem i rodzajem niepełnosprawności równy dostęp do wiedzy, usuwanie szeroko rozumianych barier w kształceniu, rozwijaniu pasji i zainteresowań naukowych. Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej: https://ignatianum.edu.pl/biuro-ds-osob-niepelnosprawnych
Przed wizytą koniecznie zarezerwuj termin przyjścia przez portal Booksy.
Godziny otwarcia w okresie lipiec-wrzesień (pokój 006)*:
wtorek-czwartek - godzina 9:00 - 14:00;
piątek - godzina 10:00 - 15:00;
**wybrane soboty: godzina 9:00 - 14:00.
--
* Nieczynne: 29-30.06, 1.07
**Najbliższa obsługa w sobotę: 23.07.2022 r.
_________________________________________________________
6. CERTYFIKAT Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
AIK została Akredytowanym Centrum Rejestracyjnym LanguageCert.
Korzystając z naszych kodów promocyjnych możesz zarejestrować się na egzaminy LanguageCert ze zniżką.
Certyfikat na poziomie min. B2 uprawnia do zwolnienia z egzaminu końcowego z języka angielskiego.
Więcej informacji:
https://www.ignatianum.edu.pl/certyfikaty
kamil.mielnik@ignatianum.edu.pl
____________________________________________________________
7. DOSTĘP DO PROGRAMU STATISTICA
Akademia Ignatianum w Krakowie posiada licencję programu Statistica (pakiet oprogramowania do zaawansowanej analizy danych), z której mogą korzystać zarówno pracownicy jak i studenci Uczelni (również na komputerach prywatnych).
Osoby zainteresowane skorzystaniem z pakietu, prosimy o kontakt e – mailowy z Działem IT: it@ignatianum.edu.pl celem uzyskania oprogramowania i instrukcji.
Więcej o programie Statistica można przeczytać tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/Statistica
Polska strona firmy StatSoft – producenta programu STATISTICA - https://www.statsoft.pl/
Elektroniczna wersja podręcznika statystyki po polsku - https://www.statsoft.pl/textbook/stathome.html
_________________________________________________________
8. PARKING AKADEMII IGNATIANUM W KRAKOWIE
Przypominamy, że od 1 października 2021 r. z parkingów znajdujących się przy Uczelni mogą korzystać tylko studenci niestacjonarni i uczestnicy studiów podyplomowych oraz studenci z orzeczoną niepełnosprawnością i ich asystenci.
Wszystkie pozostałe osoby zachęcamy do zapoznania się z ofertą parkingów miejskich zlokalizowanych przy ul. Kopernika oraz w Galerii Krakowskiej.