ostatnia migracja danych: 58 minut temu |
ostatnia modyfikacja tego dokumentu: 10 minut temu |
WAŻNE INFORMACJE!
Od 6 lutego br. w Budynku Głównym AIK rozpoczną się prace budowlane związane z montażem nowej windy oraz z remontem łazienek. Największe nasilenie prac uciążliwych ze względu na hałas przypadnie na okres od 6 lutego do 5 kwietnia br. Z tego powodu wszystkie zajęcia dydaktyczne - począwszy od dnia 23 lutego do dnia 5 kwietnia - będą odbywały się w trybie zdalnym.
Przepraszamy Państwa za wszelkie utrudnienia z tym związane, jednocześnie zapewniając, że dołożyliśmy wszelkich starań, aby były one możliwie jak najmniejsze.
Trwająca sesja egzaminacyjna zgodnie z zarządzeniem Ojca Rektora odbywa się w całości stacjonarnie.
------------
W związku z trwającym remontem uległy zmianie godziny i terminy otwarcia Centrum Obsługi Studenta w miesiącu lutym. Zachęcamy do zapoznania się z komunikatem zamieszczonym na stronie internetowej uczelni --> LINK
-------------------------------------------------------------------------------
O TYM WARTO WIEDZIEĆ:
1. CENTRUM OBSŁUGI STUDENTA AIK
Przed wizytą koniecznie zarezerwuj termin przyjścia przez portal >>BOOKSY<<.
Osoby, które nie dokonają rezerwacji terminu nie będą przyjmowane.
Siedziba COS
Sekcja obsługi studenta - pokój 001 / 002 (parter);
Sekcja Rekrutacji i Stypendiów - pokój 302 (III piętro).
Więcej informacji dostępnych jest na stronie: https://ignatianum.edu.pl/centrum-obslugi-studenta
Godziny otwarcia
poniedziałek - nieczynne
wtorek- czwartek - 9:00 - 14:00 Przerwa w obsłudze: 12:00-12:30
piątek - 10:00 - 15:00 Przerwa w obsłudze: 12:00-12:30
I i III sobota miesiąca* - 9:00 - 14:00 Przerwa w obsłudze: 12:00-12:30
Najbliższy dyżur sekcji obsługi studentów w sobotę: 18.02 .
Sekcja Rekrutacja i Stypendia jest czynna w wybrane soboty
Nieczynne w dniu: 14.02, 15.02, 24.02, 28.02
--
godziny otwarcia Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami znajdują się w pkt. 5.
Kontakt
Obsługa studentów: cos@ignatianum.edu.pl; tel. 12 39 99 585
cos.platnosci@ignatianum.edu.pl -> e-mail dedykowany do spraw dotyczących płatności studenckich
Rekrutacja i Stypendia: rekrutacja@ignatianum.edu.pl/stypendia@ignatianum.edu.pl; tel. 12 39 99 699
Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami: bon@ignatianum.edu.pl; tel. 12 39 99 578
Telefon jest czynny tylko w godzinach otwarcia.
____________________________________________________________________________________________________________
2. PODANIA W USOSweb
W związku z wdrożeniem systemu USOS, większość podań trzeba składać za jego pośrednictwem.
Aby złożyć podanie należy wejść w zakładkę "DLA STUDENTÓW" -> "PODANIA"-> "Złóż nowe podanie".
Pozostałe podania niewymienione w katalogu podań w systemie USOSweb, których wzory znajdują się na naszej stronie internetowej, należy złożyć w jeden z wymienionych poniżej sposobów:
- w wersji papierowej w siedzibie Centrum Obsługi Studenta (po wcześniejszej rezerwacji terminu przez portal Booksy);
- wypełniony dokument przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej AIK w systemie ePUAP
- w wersji papierowej przesłać przesyłką pocztową na adres: "Centrum Obsługi Studenta Akademii Ignatianum w Krakowie, ul. Kopernika 26, 31-501 Kraków"
_________________________________________________________________________________________________________
3. STYPENDIA 2022/2023
Terminy składania wniosków stypendialnych na rok akademicki 2022/2023 >>TUTAJ<<.
Wszystkie niezbędne informacje są dostępne na stronie: www.ignatianum.edu.pl/stypendia
Instrukcje składania wniosków stypendialnych krok po kroku są dostępne w zakładce: "AKTUALNOŚCI" -> "Instrukcje".
Uprzejmie przypominamy, że składanie wniosków stypendialnych odbywa się dwuetapowo:
- Najpierw wniosek należy zarejestrować w USOSweb (zakładka "DLA WSZYSTKICH" -> "WNIOSKI"), a następnie
- Wniosek należy wydrukować i podpisać. Wersje papierową wniosku należy złożyć wraz z wymaganymi załącznikami do siedziby COS/STYPENDIA w pokoju 302 (uprzednio rezerwując termin przyjścia przez Booksy).
ZMIANY W SYSTEMIE ŚWIADCZEŃ STYPENDIALNYCH DLA STUDENTÓW:
Zgodnie ze znowelizowanym art. 93 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 478 z późn. zm.) świadczenia dla studentów przysługują na studiach pierwszego stopnia, studiach drugiego stopnia i jednolitych studiach magisterskich przez łączny okres wynoszący 12 semestrów, bez względu na ich pobieranie przez studenta, z zastrzeżeniem że w ramach tego okresu świadczenia przysługują na studiach: pierwszego stopnia – nie dłużej niż przez 9 semestrów, drugiego stopnia – nie dłużej niż przez 7 semestrów.
____________________________________________________________________________________________________________
4. ADRESY E-MAIL Z DOMENY IGNATIANUM
Wszelkie komunikaty do studentów, doktorantów i uczestników studiów podyplomowych są wysyłane na adresy e-mail z domeny @student.ignatianum.edu.pl
Prosimy Państwa, aby prowadząc korespondencję z pracownikami naukowymi oraz administracją uczelni korzystać wyłącznie z przypisanych do Państwa adresów e-mail. Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieodpisywania na wiadomości przesyłane z prywatnych skrzynek e-mail.
Prowadząc korespondencję z pracownikami uczelni pamiętaj o uczelnianym SAVOIR-VIVRE:
- rozpoczynamy wiadomość od zwrotu grzecznościowego tj. Szanowni Państwo (gdy piszemy wiadomość np. do jednostki administracyjnej uczelni), Szanowny Panie Doktorze/Profesorze..., Szanowny Ojcze Doktorze/Profesorze (w przypadku kontaktu z jezuitami) itp.,
- nie rozpoczynamy wiadomości od sformułowania "Witam";
- przedstawiamy informacje z jakiego kierunku/grupy jesteśmy i w jakim celu kontaktujemy się,
- wiadomość kończymy formami grzecznościowymi "Z poważaniem", "Z wyrazami szacunku";
- stosujemy zasady ortografii i gramatyki;
- podpisujemy e-maila.
____________________________________________________________________________________________________________
5. BIURO DS. OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
W Akademii Ignatianum w Krakowie funkcjonuję Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami (w skrócie BON). Rolą BONu jest podejmowanie i koordynowanie kompleksowych działań, które zapewnią studentom naszej uczelni z różnym stopniem i rodzajem niepełnosprawności równy dostęp do wiedzy, usuwanie szeroko rozumianych barier w kształceniu, rozwijaniu pasji i zainteresowań naukowych. Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej: https://ignatianum.edu.pl/biuro-ds-osob-niepelnosprawnych
Godziny otwarcia (pokój 202):
środa - 07:30 - 15:30 (kontakt osobisty, telefoniczny, mailowy)
w poniedziałki oraz piątki Biuro działa zdalnie - 7:30 - 15:30 (kontakt mailowy)
--
_________________________________________________________
6. CERTYFIKAT Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
AIK została Akredytowanym Centrum Rejestracyjnym LanguageCert.
Korzystając z naszych kodów promocyjnych możesz zarejestrować się na egzaminy LanguageCert ze zniżką.
Certyfikat na poziomie min. B2 uprawnia do zwolnienia z egzaminu końcowego z języka angielskiego.
Więcej informacji:
https://www.ignatianum.edu.pl/certyfikaty
kamil.mielnik@ignatianum.edu.pl
____________________________________________________________
7. DOSTĘP DO PROGRAMU STATISTICA
Akademia Ignatianum w Krakowie posiada licencję programu Statistica (pakiet oprogramowania do zaawansowanej analizy danych), z której mogą korzystać zarówno pracownicy jak i studenci Uczelni (również na komputerach prywatnych).
Osoby zainteresowane skorzystaniem z pakietu, prosimy o kontakt e – mailowy z Działem IT: it@ignatianum.edu.pl celem uzyskania oprogramowania i instrukcji.
Więcej o programie Statistica można przeczytać tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/Statistica
Polska strona firmy StatSoft – producenta programu STATISTICA - https://www.statsoft.pl/
Elektroniczna wersja podręcznika statystyki po polsku - https://www.statsoft.pl/textbook/stathome.html
_________________________________________________________
8. PARKING AKADEMII IGNATIANUM W KRAKOWIE
Przypominamy, że z parkingów znajdujących się przy Uczelni mogą korzystać tylko studenci niestacjonarni i uczestnicy studiów podyplomowych oraz studenci z orzeczoną niepełnosprawnością i ich asystenci.
Wszystkie pozostałe osoby zachęcamy do zapoznania się z ofertą parkingów miejskich zlokalizowanych przy ul. Kopernika oraz w Galerii Krakowskiej.