Dydaktyka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | FAN-NPO-SM>DydJAPPs2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka języka angielskiego |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: |
I rok - Filologia angielska mgr - spec. Nauczanie języka angielskiego |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Pełny opis: |
W ramach modułu kształcenia studenci zdobywają i systematyzują wiedzę dotyczącą strategii, metod i technik nauczania języka angielskiego a także zdobywają praktyczne umiejętności planowania i realizowania procesu dydaktycznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN KW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kotarba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Konwersatorium - Ocena końcowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN KW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kotarba | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kotarba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Konwersatorium - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Konwersatorium: 1. Teaching young learners vs teaching adolescents and adults (5h) 2. Motivation: How to work with your students'''' motivation. Inhibitions and motivation killers (5h) 3. Planning engaging lessons (5h) 4. Teacher Talking Time vs Student Talking Time: how to keep your TTT in check and extend STT (5h) 5. Meaningful and effective error correction (5h) 6. Teaching online (5h) |
|
Metody dydaktyczne: | Konwersatorium: W okresie stanu zagrożenia epidemicznego, kurs jest realizowany zgodnie z zarządzeniami Rektora Akademii Ignatianum w Krakowie w sprawie szczególnej organizacji procesu dydaktycznego. During the time of epidemic emergency, the course is conducted in accordance with the orders of the Rector of the Jesuit University Ignatianum in Krakow on the special organisation of the teaching process. |
|
Oceny formujące: | Egzamin egzamin: Students will prepare and demonstrate teaching tasks in class. |
|
Ocena końcowa: | OC01: test = 50% of the final grade Attendance policy: Students can be absent from a maximum of 8 course hours. Students who exceed the limit will be refused credit. W czasie zagrożenia epidemicznego, formy weryfikacji efektów uczenia się (oceny cząstkowe, ocena końcowa) mogą ulec zmianie na podstawie wydawanych w tym czasie zarządzeń Rektora Akademii Ignatianum w Krakowie. During the time of epidemic emergency, the forms of learning outcomes verification (partial grades, final grade) may be changed on the basis of the regulations issued at that time by the Rector of the Jesuit University Ignatianum in Krakow. |
|
Literatura: | Podstawowa: 1. Harmer J., How to Teach English. Harlow: Pearson Longman 2007. 2. Richards J. C., Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. 3. Scrivener J., Learning Teaching. The Essential Guide to English Language Teaching. Oxford: Macmillan, 2011. 4. Thornbury S., An A-Z of ELT. Macmillan 2006.
1. Harmer J., The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman 2007. 2. Thornbury S., About Language. Tasks for Teachers of English. Cambridge: Cambridge University Press 1997. 3. Scrivener J., Classroom Management Techniques. Cambridge 2014. Useful websites • hsp://www.cambridgeesol.org/teach/tkt/index.htm Cambridge’s Teaching Resources website for the TKT. • hsp://www.cambridge.org/elt/tkt/tresources.htm • www.teachingenglish.org.uk • www.developingteachers.com • hsp://www.britishcouncil.org/languageassistant/website.html British Council website designed to support classroom assistants globally. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-23 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KW
KW
KW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kotarba | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kotarba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Konwersatorium - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Konwersatorium: 1. Teaching young learners vs teaching adolescents and adults (5h) 2. Motivation: How to work with your students'''' motivation. Inhibitions and motivation killers (5h) 3. Planning engaging lessons (5h) 4. Teacher Talking Time vs Student Talking Time: how to keep your TTT in check and extend STT (5h) 5. Meaningful and effective error correction (5h) 6. Teaching online (5h) |
|
Metody dydaktyczne: | Konwersatorium: W okresie stanu zagrożenia epidemicznego, kurs jest realizowany zgodnie z zarządzeniami Rektora Akademii Ignatianum w Krakowie w sprawie szczególnej organizacji procesu dydaktycznego. During the time of epidemic emergency, the course is conducted in accordance with the orders of the Rector of the Jesuit University Ignatianum in Krakow on the special organisation of the teaching process. |
|
Oceny formujące: | Egzamin egzamin: Students will prepare and demonstrate teaching tasks in class. |
|
Ocena końcowa: | OC01: test = 50% of the final grade Attendance policy: Students can be absent from a maximum of 8 course hours. Students who exceed the limit will be refused credit. W czasie zagrożenia epidemicznego, formy weryfikacji efektów uczenia się (oceny cząstkowe, ocena końcowa) mogą ulec zmianie na podstawie wydawanych w tym czasie zarządzeń Rektora Akademii Ignatianum w Krakowie. During the time of epidemic emergency, the forms of learning outcomes verification (partial grades, final grade) may be changed on the basis of the regulations issued at that time by the Rector of the Jesuit University Ignatianum in Krakow. |
|
Literatura: | Podstawowa: 1. Harmer J., How to Teach English. Harlow: Pearson Longman 2007. 2. Richards J. C., Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. 3. Scrivener J., Learning Teaching. The Essential Guide to English Language Teaching. Oxford: Macmillan, 2011. 4. Thornbury S., An A-Z of ELT. Macmillan 2006.
1. Harmer J., The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman 2007. 2. Thornbury S., About Language. Tasks for Teachers of English. Cambridge: Cambridge University Press 1997. 3. Scrivener J., Classroom Management Techniques. Cambridge 2014. Useful websites • hsp://www.cambridgeesol.org/teach/tkt/index.htm Cambridge’s Teaching Resources website for the TKT. • hsp://www.cambridge.org/elt/tkt/tresources.htm • www.teachingenglish.org.uk • www.developingteachers.com • hsp://www.britishcouncil.org/languageassistant/website.html British Council website designed to support classroom assistants globally. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kotarba | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kotarba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Konwersatorium - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Konwersatorium: 1. Teaching young learners vs teaching adolescents and adults (5h) 2. Motivation: How to work with your students'''' motivation. Inhibitions and motivation killers (5h) 3. Planning engaging lessons (5h) 4. Teacher Talking Time vs Student Talking Time: how to keep your TTT in check and extend STT (5h) 5. Meaningful and effective error correction (5h) 6. Teaching online (5h) |
|
Metody dydaktyczne: | Konwersatorium: |
|
Oceny formujące: | Egzamin egzamin: Students will prepare and demonstrate teaching tasks in class. |
|
Ocena końcowa: | OC01: test = 50% of the final grade Attendance policy: Students can be absent from a maximum of 8 course hours. Students who exceed the limit will be refused credit. |
|
Literatura: | Podstawowa: 1. Harmer J., How to Teach English. Harlow: Pearson Longman 2007. 2. Richards J. C., Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. 3. Scrivener J., Learning Teaching. The Essential Guide to English Language Teaching. Oxford: Macmillan, 2011. 4. Thornbury S., An A-Z of ELT. Macmillan 2006.
1. Harmer J., The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman 2007. 2. Thornbury S., About Language. Tasks for Teachers of English. Cambridge: Cambridge University Press 1997. 3. Scrivener J., Classroom Management Techniques. Cambridge 2014. Useful websites • hsp://www.cambridgeesol.org/teach/tkt/index.htm Cambridge’s Teaching Resources website for the TKT. • hsp://www.cambridge.org/elt/tkt/tresources.htm • www.teachingenglish.org.uk • www.developingteachers.com • hsp://www.britishcouncil.org/languageassistant/website.html British Council website designed to support classroom assistants globally. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.