Uniwersytet Ignatianum w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: FAN-NPO-SM>DydJAPPs2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka angielskiego
Jednostka: Instytut Neofilologii
Grupy: I rok - Filologia angielska mgr - spec. Nauczanie języka angielskiego
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Pełny opis:

W ramach modułu kształcenia studenci zdobywają i systematyzują wiedzę dotyczącą strategii, metod i technik nauczania języka angielskiego a także zdobywają praktyczne umiejętności planowania i realizowania procesu dydaktycznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Kotarba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Konwersatorium - Ocena końcowa

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kotarba
Prowadzący grup: Agnieszka Kotarba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Konwersatorium - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Wiedza
Student zna specyfikę i zasady realizacji procesu edukacyjnego w szkole średniej oraz rolę nauczyciela w tym procesie
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2N_W04
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Projekt/Projekty:projekt

Wiedza
Student zna metody, techniki i formy nauczania języka angielskiego w szkole średniej oraz zasady ich praktycznego zastosowania.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2N_W08
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Projekt/Projekty:projekt

Umiejętności
Student potrafi zaplanować proces nauczania, uwzględniając cechy rozwojowe i potrzeby dzieci, w tym dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2N_U04
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Projekt/Projekty:projekt

Umiejętności
Student potrafi dostosować metody i techniki nauczania języka angielskiego do wieku dzieci i treści nauczania.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2N_U02
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Projekt/Projekty:projekt

Umiejętności
Student potrafi tworzyć sytuacje wychowawczo-dydaktyczne motywujące uczniów do nauki i pracy nad sobą, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania w celu uzyskania pożądanych efektów kształcenia językowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2N_U05
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Projekt/Projekty:projekt

Umiejętności
Student potrafi podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz promować osiągnięcia uczniów poprzez wykorzystanie procesu oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2N_U06
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Projekt/Projekty:projekt

Umiejętności
Student potrafi odpowiedzialnie organizować pracę szkolną oraz pozaszkolną ucznia z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2N_U09
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Projekt/Projekty:projekt

Kompetencje społeczne
Student ma świadomość odpowiedzialności związanej z danym zawodem, pociągającej za sobą konieczność uczenia się przez całe życie i przestrzegania zasad etyki zawodowej.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2N_K01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Projekt/Projekty:projekt



Treści kształcenia:

Konwersatorium:
Year I, semester II:

 

1. Teaching young learners vs teaching adolescents and adults (5h)

2. Motivation: How to work with your students'''' motivation. Inhibitions and motivation killers (5h)

3. Planning engaging lessons (5h)

4. Teacher Talking Time vs Student Talking Time: how to keep your TTT in check and extend STT (5h)

5. Meaningful and effective error correction (5h)

6. Teaching online (5h)




Metody dydaktyczne:

Konwersatorium:

  • seminar

  • text analysis and discussion

  • problem-centered lecture

  • simulation-based learning

  • W okresie stanu zagrożenia epidemicznego, kurs jest realizowany zgodnie z zarządzeniami Rektora Akademii Ignatianum w Krakowie w sprawie szczególnej organizacji procesu dydaktycznego.

    During the time of epidemic emergency, the course is conducted in accordance with the orders of the Rector of the Jesuit University Ignatianum in Krakow on the special organisation of the teaching process.




    Oceny formujące:

    Egzamin egzamin:
    Students will prepare a complete lesson plan. Students will analyse a case study and provide a solution to the problem it presents (in writing).


    Projekt/Projekty projekt:




    Students will prepare and demonstrate teaching tasks in class.








    Ocena końcowa:

    OC01: test = 50% of the final grade
    OC02: preparing and demonstarating teaching tasks = 50% of the final grade

    Attendance policy:

    Students can be absent from a maximum of 8 course hours. Students who exceed the limit will be refused credit.

     

    W czasie zagrożenia epidemicznego, formy weryfikacji efektów uczenia się (oceny cząstkowe, ocena końcowa) mogą ulec zmianie na podstawie wydawanych w tym czasie zarządzeń Rektora Akademii Ignatianum w Krakowie.

    During the time of epidemic emergency, the forms of learning outcomes verification (partial grades, final grade) may be changed on the basis of the regulations issued at that time by the Rector of the Jesuit University Ignatianum in Krakow.




    Literatura:

    Podstawowa:




    1. Harmer J., How to Teach English. Harlow: Pearson Longman 2007.

    2. Richards J. C., Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.

    3. Scrivener J., Learning Teaching. The Essential Guide to English Language Teaching. Oxford: Macmillan, 2011.

    4. Thornbury S., An A-Z of ELT. Macmillan 2006.






    Uzupełniająca:




    1. Harmer J., The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman 2007.

    2. Thornbury S., About Language. Tasks for Teachers of English. Cambridge: Cambridge University Press 1997.

    3. Scrivener J., Classroom Management Techniques. Cambridge 2014.
    4. Spras M., Pulverness A., Williams M., The TKT Course Modules 1, 2 and 3. 2nd Edition. Cambridge: Cambridge University Press 2011.

     

    Useful websites

    • hsp://www.cambridgeesol.org/teach/tkt/index.htm Cambridge’s Teaching Resources website for the TKT.

    • hsp://www.cambridge.org/elt/tkt/tresources.htm
    Cambridge University Press site with downloadable training activities from Cambridge Teacher Training books.

    • www.teachingenglish.org.uk
    British Council website with a range of theoretical and practical teaching ideas and articles.

    • www.developingteachers.com
    Selection of resources and lesson plans for teachers.

    • hsp://www.britishcouncil.org/languageassistant/website.html British Council website designed to support classroom assistants globally.








    Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

    Okres: 2023-02-23 - 2023-09-30
    Wybrany podział planu:
    Przejdź do planu
    Typ zajęć:
    Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
    Koordynatorzy: Agnieszka Kotarba
    Prowadzący grup: Agnieszka Kotarba
    Lista studentów: (nie masz dostępu)
    Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
    Konwersatorium - Ocena końcowa
    Efekty uczenia się:

    Wiedza
    Student zna specyfikę i zasady realizacji procesu edukacyjnego w szkole średniej oraz rolę nauczyciela w tym procesie
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_W04
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Wiedza
    Student zna metody, techniki i formy nauczania języka angielskiego w szkole średniej oraz zasady ich praktycznego zastosowania.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_W08
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi zaplanować proces nauczania, uwzględniając cechy rozwojowe i potrzeby dzieci, w tym dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U04
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi dostosować metody i techniki nauczania języka angielskiego do wieku dzieci i treści nauczania.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U02
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi tworzyć sytuacje wychowawczo-dydaktyczne motywujące uczniów do nauki i pracy nad sobą, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania w celu uzyskania pożądanych efektów kształcenia językowego.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U05
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz promować osiągnięcia uczniów poprzez wykorzystanie procesu oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U06
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi odpowiedzialnie organizować pracę szkolną oraz pozaszkolną ucznia z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U09
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Kompetencje społeczne
    Student ma świadomość odpowiedzialności związanej z danym zawodem, pociągającej za sobą konieczność uczenia się przez całe życie i przestrzegania zasad etyki zawodowej.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_K01
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt



    Treści kształcenia:

    Konwersatorium:
    Year I, semester II:

     

    1. Teaching young learners vs teaching adolescents and adults (5h)

    2. Motivation: How to work with your students'''' motivation. Inhibitions and motivation killers (5h)

    3. Planning engaging lessons (5h)

    4. Teacher Talking Time vs Student Talking Time: how to keep your TTT in check and extend STT (5h)

    5. Meaningful and effective error correction (5h)

    6. Teaching online (5h)




    Metody dydaktyczne:

    Konwersatorium:

  • seminar

  • text analysis and discussion

  • problem-centered lecture

  • simulation-based learning

  • W okresie stanu zagrożenia epidemicznego, kurs jest realizowany zgodnie z zarządzeniami Rektora Akademii Ignatianum w Krakowie w sprawie szczególnej organizacji procesu dydaktycznego.

    During the time of epidemic emergency, the course is conducted in accordance with the orders of the Rector of the Jesuit University Ignatianum in Krakow on the special organisation of the teaching process.




    Oceny formujące:

    Egzamin egzamin:
    Students will prepare a complete lesson plan. Students will analyse a case study and provide a solution to the problem it presents (in writing).


    Projekt/Projekty projekt:




    Students will prepare and demonstrate teaching tasks in class.








    Ocena końcowa:

    OC01: test = 50% of the final grade
    OC02: preparing and demonstarating teaching tasks = 50% of the final grade

    Attendance policy:

    Students can be absent from a maximum of 8 course hours. Students who exceed the limit will be refused credit.

     

    W czasie zagrożenia epidemicznego, formy weryfikacji efektów uczenia się (oceny cząstkowe, ocena końcowa) mogą ulec zmianie na podstawie wydawanych w tym czasie zarządzeń Rektora Akademii Ignatianum w Krakowie.

    During the time of epidemic emergency, the forms of learning outcomes verification (partial grades, final grade) may be changed on the basis of the regulations issued at that time by the Rector of the Jesuit University Ignatianum in Krakow.




    Literatura:

    Podstawowa:




    1. Harmer J., How to Teach English. Harlow: Pearson Longman 2007.

    2. Richards J. C., Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.

    3. Scrivener J., Learning Teaching. The Essential Guide to English Language Teaching. Oxford: Macmillan, 2011.

    4. Thornbury S., An A-Z of ELT. Macmillan 2006.






    Uzupełniająca:




    1. Harmer J., The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman 2007.

    2. Thornbury S., About Language. Tasks for Teachers of English. Cambridge: Cambridge University Press 1997.

    3. Scrivener J., Classroom Management Techniques. Cambridge 2014.
    4. Spras M., Pulverness A., Williams M., The TKT Course Modules 1, 2 and 3. 2nd Edition. Cambridge: Cambridge University Press 2011.

     

    Useful websites

    • hsp://www.cambridgeesol.org/teach/tkt/index.htm Cambridge’s Teaching Resources website for the TKT.

    • hsp://www.cambridge.org/elt/tkt/tresources.htm
    Cambridge University Press site with downloadable training activities from Cambridge Teacher Training books.

    • www.teachingenglish.org.uk
    British Council website with a range of theoretical and practical teaching ideas and articles.

    • www.developingteachers.com
    Selection of resources and lesson plans for teachers.

    • hsp://www.britishcouncil.org/languageassistant/website.html British Council website designed to support classroom assistants globally.








    Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

    Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
    Wybrany podział planu:
    Przejdź do planu
    Typ zajęć:
    Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
    Koordynatorzy: Agnieszka Kotarba
    Prowadzący grup: Agnieszka Kotarba
    Lista studentów: (nie masz dostępu)
    Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
    Konwersatorium - Ocena końcowa
    Efekty uczenia się:

    Wiedza
    Student zna specyfikę i zasady realizacji procesu edukacyjnego w szkole średniej oraz rolę nauczyciela w tym procesie
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_W04
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Wiedza
    Student zna metody, techniki i formy nauczania języka angielskiego w szkole średniej oraz zasady ich praktycznego zastosowania.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_W08
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi zaplanować proces nauczania, uwzględniając cechy rozwojowe i potrzeby dzieci, w tym dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U04
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi dostosować metody i techniki nauczania języka angielskiego do wieku dzieci i treści nauczania.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U02
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi tworzyć sytuacje wychowawczo-dydaktyczne motywujące uczniów do nauki i pracy nad sobą, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania w celu uzyskania pożądanych efektów kształcenia językowego.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U05
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz promować osiągnięcia uczniów poprzez wykorzystanie procesu oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U06
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi odpowiedzialnie organizować pracę szkolną oraz pozaszkolną ucznia z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U09
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Kompetencje społeczne
    Student ma świadomość odpowiedzialności związanej z danym zawodem, pociągającej za sobą konieczność uczenia się przez całe życie i przestrzegania zasad etyki zawodowej.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_K01
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt



    Treści kształcenia:

    Konwersatorium:
    Year I, semester II:

     1. Teaching young learners vs teaching adolescents and adults (5h)

    2. Motivation: How to work with your students'''' motivation. Inhibitions and motivation killers (5h)

    3. Planning engaging lessons (5h)

    4. Teacher Talking Time vs Student Talking Time: how to keep your TTT in check and extend STT (5h)

    5. Meaningful and effective error correction (5h)

    6. Teaching online (5h)




    Metody dydaktyczne:

    Konwersatorium:

  • seminar

  • text analysis and discussion

  • problem-centered lecture

  • simulation-based learning

  •  




    Oceny formujące:

    Egzamin egzamin:
    Students will prepare a complete lesson plan. Students will analyse a case study and provide a solution to the problem it presents (in writing).


    Projekt/Projekty projekt:




    Students will prepare and demonstrate teaching tasks in class.








    Ocena końcowa:

    OC01: test = 50% of the final grade
    OC02: preparing and demonstarating teaching tasks = 50% of the final grade

    Attendance policy:

    Students can be absent from a maximum of 8 course hours. Students who exceed the limit will be refused credit.

     

     




    Literatura:

    Podstawowa:




    1. Harmer J., How to Teach English. Harlow: Pearson Longman 2007.

    2. Richards J. C., Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.

    3. Scrivener J., Learning Teaching. The Essential Guide to English Language Teaching. Oxford: Macmillan, 2011.

    4. Thornbury S., An A-Z of ELT. Macmillan 2006.






    Uzupełniająca:




    1. Harmer J., The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman 2007.

    2. Thornbury S., About Language. Tasks for Teachers of English. Cambridge: Cambridge University Press 1997.

    3. Scrivener J., Classroom Management Techniques. Cambridge 2014.
    4. Spras M., Pulverness A., Williams M., The TKT Course Modules 1, 2 and 3. 2nd Edition. Cambridge: Cambridge University Press 2011.

     

    Useful websites

    • hsp://www.cambridgeesol.org/teach/tkt/index.htm Cambridge’s Teaching Resources website for the TKT.

    • hsp://www.cambridge.org/elt/tkt/tresources.htm
    Cambridge University Press site with downloadable training activities from Cambridge Teacher Training books.

    • www.teachingenglish.org.uk
    British Council website with a range of theoretical and practical teaching ideas and articles.

    • www.developingteachers.com
    Selection of resources and lesson plans for teachers.

    • hsp://www.britishcouncil.org/languageassistant/website.html British Council website designed to support classroom assistants globally.








    Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
    Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
    kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)