Uniwersytet Ignatianum w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Influencer marketing we współczesnych realiach rynkowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: ZNT-SL>WYMONO3S4.24
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Influencer marketing we współczesnych realiach rynkowych
Jednostka: Instytut Nauk o Polityce i Administracji
Grupy: II rok - Zarządzanie i nowe technologie w sferze publicznej
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-26 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Grzechynka
Prowadzący grup: Agnieszka Grzechynka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Wykład - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Wiedza
Student posiada wiedzę dotyczącą zjawisk zachodzących we współczesnym świecie ze szczególnym uwzględnieniem wymiaru odnoszącego się do zarządzania we wszelakiego rodzaju instytucjach
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_W01, K1_W15, K1_W17
Metody weryfikacji:
Inne:zależne od konkretnego kursu

Umiejętności
Student potrafi analizować zjawiska związane z procesem zarządzania
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_U01
Metody weryfikacji:
Inne:zależne od konkretnego kursu

Kompetencje społeczne
Student patrzy krytycznie na zjawiska zachodzące w sferze publicznej
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_K04
Metody weryfikacji:
Inne:zależne od konkretnego kursu



Treści kształcenia:

Wykład:
Kurs osadza narzędzie influencer marketingu w szerokim kontekście nowoczesnej gospodarki, pozwalając poznać jego istotę oraz praktyczne zastosowania. Studenci zapoznają się z metodami skutecznego wyboru liderów opinii do kampanii promocyjnych marek, tworzenia umów influencerskich oraz rozliczania współpracy. Poza kompleksowym przedstawieniem technicznych metod wdrażania kampanii influencer marketingu oraz monitorowania oczekiwanych korzyści, nacisk położony zostanie także na przedstawienie potencjalnych zagrożeń i ryzyk. Studenci nauczą się je prognozować oraz uwzględniać podczas tworzenia strategii promocji marek. Omówione zostaną także najświeższe regulacje prawne, dotyczące zasad oznaczania współprac influencerskich.

Bloki tematyczne:

  1. Znaczenie orędownictwa marki we współczesnych realiach rynkowych

  2. Kim jest współczesny influencer? Rys historyczny, współczesne typologie, metody oceny wartości marek osobistych

  3. Mapping - metody wyboru influencera i budowa strategii IM

  4. Prawna strona influencer marketingu – regulacje ustawowe i wytyczne UOKiK

  5. Zarządzanie kryzysowe w influencer marketingu

  6. Czynniki skuteczności kampanii z udziałem influencerów - perspektywa twórców treści

  7. Praktyka budowy strategii kampanii influencer marketingowej





Metody dydaktyczne:

Wykład:
Wykład prowadzony w formie zdalnej. Z racji swojego praktycznego wymiaru, wykład posiada elementy konwersatoryjne, uwzględnia prowadzenie dyskusji, a także analizę realnych case studies.

W wyjątkowych sytuacjach, określonych zarządzeniami Rektora Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie, zajęcia mogą odbywać się zdalnie.




Oceny formujące:

Inne zależne od konkretnego kursu:
Ocena końcowa zostanie wystawiona na podstawie punktów, uzyskanych podczas egzaminu pisemnego.

Dodatkowe punkty (doliczane do punktacji egzaminacyjnej) student może uzyskać biorąc czynny udział w zadaniach praktycznych, realizowanych podczas dwóch ostatnich spotkań.




Ocena końcowa:

Student może w trakcie egzaminu uzyskać maksymalnie 50 punktów, a ocena końcowa zostanie wystawiona w oparciu o poniższą skalę:

0-24 punktów – ocena 2.0

25-30 punktów – ocena 3.0

31-35 punktów – ocena 3.5

36-40 punktów – ocena 4.0

41-44 punktów – ocena 4.5

45-50 punktów – ocena 5.0




Literatura:

Podstawowa:
P. Górecka-Butora, P. Strykowski, K. Biegun, Influencer marketing od A do Z, Whitepress, Bielsko-Biała 2019

K. Stopczyńska, Influencer marketing w dobie nowych mediów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łodź 2021

I. Setiawan, K. Hermawan, P. Kotler, Marketing 6.0, MT Biznes 2024

I. Setiawan, K. Hermawan, P. Kotler, Marketing 5.0. Technologie Next Tech, MT Biznes 2021

A. Grzechynka, Lean Social Media. Szczupłe zarządzanie marką w mediach społecznościowych, Wyd. Akademii Ignatianum, Kraków 2021

 


Uzupełniająca:
A. Grzechynka, Wielokulturowość, zerokulturowość, cyberkulturowość, Wyd. Uniwersytetu Ignatianum, Kraków 2023

P. Kotler, Marketing 4.0. Era cyfrowa, Wyd. mt biznes 2017

A. Miotk, Skuteczne social media, Wyd. One Press 2017

M. Żukowski, Twoja firma w social mediach, Wyd. One Press 2018

T. Reich, Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych, Wyd. Słowa i Myśli 2016




Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-9 (2025-04-18)