Psychologia środowiskowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PSY-OPC>PSSROD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia środowiskowa |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Psychologia - przedmioty opcjonalne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Konwersatorium - Ocena końcowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Beata Winnicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Konwersatorium - Ocena końcowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-23 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KW
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Winnicka | |
Prowadzący grup: | Beata Winnicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Konwersatorium - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Konwersatorium: Metody badawcze w psychologii środowiskowej Człowiek a środowisko naturalne Mapy poznawcze, nawigowanie w przestrzeni Konceptualizacja relacji zachowanie-środowisko Psychologiczne skutki hałasu Psychologiczne skutki zagrożeń naturalnych oraz katastrof technologicznych i zanieczyszczenia środowiska Przestrzeń osobista i zachowania terytorialne Zagęszczenie społeczne i przestrzenne oraz jego skutki Człowiek w środowisku miejskim Projektowanie partycypacyjne Projektowanie środowisk mieszkalnych Projektowanie środowisk edukacyjnych Projektowanie środowisk terapeutycznych |
|
Metody dydaktyczne: | Konwersatorium: Analiza przypadku Burza mózgów Inscenizacja (odgrywanie ról) Symulacja Praca w grupach Gra dydaktyczna Gra terenowa Projekt |
|
Oceny formujące: | Egzamin : Ocena 3.0 - uzyskanie 55%-64% punktów Ocena 3.5 - uzyskanie 65%-74% punktów Ocena 4.0 - uzyskanie 75%-84% punktów Ocena 4.5 - uzyskanie 85%-94% punktów Ocena 5.0 - uzyskanie >95% punktów |
|
Ocena końcowa: | Ocena z egzaminu z uwzględnieniem aktywności studenta podczas zajęć. |
|
Literatura: | Podstawowa: Bańka, A. (2018). Psychologia środowiskowa jakości życia i innowacji społecznych. Poznań – Katowice: Stowarzyszenie Psychologia i Architektura, Uniwersytet SWPS Bernheimer, L. (2018). Potęga przestrzeni wokół nas. Warszawa: Wydawnictwo Amber Eliasz, A. (1993). Psychologia ekologiczna. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN Gajda, R., Szcześniak N. (2018). Archistorie. Jak odkrywać przestrzeń miast? Kraków: Wydawnictwo Znak Lewicka, M. (2012). Psychologia miejsca. Warszawa: Scholar |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Winnicka | |
Prowadzący grup: | Beata Winnicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Konwersatorium - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Konwersatorium: Metody badawcze w psychologii środowiskowej, spacer badawczy w murach uczelni Konceptualizacja relacji zachowanie-środowisko Człowiek a środowisko naturalne, biofilia Mapy poznawcze, nawigowanie w przestrzeni Człowiek w środowisku miejskim - eksploracja okolic uczelni Człowiek w środowisku miejskim - przygotowywanie gry miejskiej Człowiek w środowisku miejskim - gra miejska Projektowanie partycypacyjne na małą i dużą skalę Projektowanie partycypacyjne - wstępna ocena projektów Projektowanie środowisk mieszkalnych, edukacyjnych i terapeutycznych (3 spotkania) Prezentacja projektów (2 spotkania) |
|
Metody dydaktyczne: | Konwersatorium: Analiza przypadku Burza mózgów Inscenizacja (odgrywanie ról) Symulacja Praca w grupach Gra dydaktyczna Gra terenowa Projekt |
|
Oceny formujące: | Egzamin : Ocena 3.0 - uzyskanie 51%-60% punktów oceny końcowej Ocena 3.5 - uzyskanie 61%-70% punktów oceny końcowej Ocena 4.0 - uzyskanie 71%-80% punktów oceny końcowej Ocena 4.5 - uzyskanie 81%-90% punktów oceny końcowej Ocena 5.0 - uzyskanie 91-100% punktów oceny końcowej |
|
Ocena końcowa: | Warunkiem zaliczenia zajęć jest aktywność na zajęciach oraz pozytywny wynik z egzaminu kończowego. Ocena 2.0 - uzyskanie <51% punktów oceny końcowej Ocena 3.0 - uzyskanie 51%-60% punktów oceny końcowej Ocena 3.5 - uzyskanie 61%-70% punktów oceny końcowej Ocena 4.0 - uzyskanie 71%-80% punktów oceny końcowej Ocena 4.5 - uzyskanie 81%-90% punktów oceny końcowej Ocena 5.0 - uzyskanie 91-100% punktów oceny końcowej |
|
Literatura: | Podstawowa: Bell, P.A., Greene, Th. C., Fisher, J. D., Baum, A. (2004). Psychologia środowiskowa. Gdańsk: GWP Sikorski, W. (2023). Przestrzeń w kształtowaniu relacji międzyludzkich. Warszawa: Wydawnictwo Difin Bernheimer, L. (2018). Potęga przestrzeni wokół nas. Warszawa: Wydawnictwo Amber Eliasz, A. (1993). Psychologia ekologiczna. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN Gajda, R., Szcześniak N. (2018). Archistorie. Jak odkrywać przestrzeń miast? Kraków: Wydawnictwo Znak Lewicka, M. (2012). Psychologia miejsca. Warszawa: Scholar |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Konwersatorium - Ocena końcowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.