Uniwersytet Ignatianum w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MSJO-TIR>JAs2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Międzywydziałowe Studium Języków Obcych
Grupy: I rok - Turystyka i Rekreacja
Lektoraty z języka angielskiego
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Pełny opis:

W czasie kursu studencie zdobywają oraz rozwijają umiejętności językowe (czytanie, słuchanie, pisanie oraz mówienie) na poziomie B2. Zajęcia mają charakter praktyczny. Prowadzone są w taki sposób, aby zmaksymalizować aktywność i zaangażowanie studentów w proces uczenia się, a przez to polepszyć jego efektywność. Celem zajęć jest: przygotowanie studentów do egzaminu końcowego na poziomie B2, rozwijanie umiejętności językowych potrzebnych dla pracy naukowej, zapoznanie studentów ze specjalistyczną terminologią z zakresu turystyki i rekreacji.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Pluta
Prowadzący grup: Iwona Doniec, Anna Jaśkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Lektorat - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Umiejętności
Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady. Rozumie większość przekazów medialnych o sprawach bieżących.
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_U29
Metody weryfikacji:
Egzamin pisemny
Inne:Testy pisemne

Umiejętności
Student potrafi zrozumieć artykuły i teksty opisujące problematykę współczesną, których autorzy przyjmują konkretną postawę lub szczególny punkt widzenia.
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_U30
Metody weryfikacji:
Egzamin pisemny
Egzamin ustny
Inne:Testy pisemne

Umiejętności
Student potrafi zrozumieć główne wątki specjalistycznego tekstu mówionego i pisanego dotyczącego tematyki z zakresu kierunku studiów.
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_U31
Metody weryfikacji:
Egzamin ustny
Inne:Testy pisemne

Umiejętności
Student potrafi napisać teksty jasne i szczegółowe na wiele tematów związanych ze swoimi zainteresowaniami. Potrafi napisać esej lub sprawozdanie przekazując informację lub przedstawiając swój pogląd za lub przeciw wyrażonej opinii. Potrafi napisać listy, które przekażą znaczenie, jakie osobiście przypisuje danym wydarzeniom i doświadczeniom. Potrafi napisać opowiadanie i recenzję.
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_U33
Metody weryfikacji:
Egzamin ustny
Inne:prace pisemne

Kompetencje społeczne
Student jest gotów do krytycznej oceny swojej wiedzy i umiejętności oraz swego profesjonalizmu a także osobistych możliwości i ograniczeń, jest gotów do pracy nad własnym rozwojem i doskonaleniem własnych kompetencji.
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_K12
Metody weryfikacji:
Egzamin pisemny
Egzamin ustny
Inne:Testy pisemne
Inne:prace pisemne



Treści kształcenia:

Lektorat:
1. Zagadnienia gramatyczne i leksykalne:

- Człowiek i jego otoczenie

- Edukacja i praca

- Sport, rekreacja i turystyka

- Kultura, sztuka, rozrywka i media

- Nauka i technika, nowoczesne technologie

- Pieniądze, zakupy i konsumpcja

- Pogoda i środowisko naturalne

- Państwo i społeczeństwo

2. Rozumienie tekstu czytanego i słuchanego

3. Wypowiedź pisemna: Opowiadanie

4. Komponent akademicki: wyszukiwanie, przetwarzanie i prezentowanie informacji z zakresu kierunku studiów; analiza tekstów kierunkowych

5. Komponent specjalistyczny: słownictwo specjalistyczne w zakresie kierunku studiów; praca z tekstami kierunkowymi, źródłowymi

6. Testy pisemne




Metody dydaktyczne:

Lektorat:

  1. wykład informacyjny

  2. objaśnienie

  3. pogadanka

  4. ćwiczenia leksykalno-gramatyczne

  5. analiza tekstu pisanego i mówionego

  6. dyskusja

  7. metoda sytuacyjna

  8. burza mózgów

  9. anegdota

  10. film dydaktyczny

  11. gra dydaktyczna

  12. prezentacje multimedialne

  13. multimedia dydaktyczne





Oceny formujące:

Inne Testy pisemne:
OC 01: średnia arytmetyczna ocen za testy pisemne (2.0-5.0)

Procentowy zakres ocen formujących:

0-59% - 2.0
60-67% - 3.0
68-74% - 3.5
75-82% - 4.0
83-89% - 4.5
90-100% - 5.0


Inne prace pisemne:
OC 02: średnia arytmetyczna ocen za prace pisemne (2.0-5.0)

Procentowy zakres ocen formujących:

0-59% - 2.0
60-67% - 3.0
68-74% - 3.5
75-82% - 4.0
83-89% - 4.5
90-100% - 5.0




Ocena końcowa:

Ocena końcowa stanowi średnią ważoną ocen formujących i jest warunkowana spełnieniem kryterium frekwencji.

Średnia ważona ocen formujących:

- średnia arytmetyczna ocen za testy pisemne (OC 01) stanowi 70%

- średnia arytmetyczna ocen za prace pisemne (OC 02) stanowi 30%

Procentowy zakres oceny końcowej:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0

Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie.

Kryterium frekwencji:

Aby uzyskać zaliczenie student jest zobligowany do uczestnictwa w minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań. 




Literatura:

Podstawowa:
Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive, Lambert Jerry, English File. Fourth Edition. Intermediate Student’s Book, Oxford University Press, 2019.

Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive, Chomacki Kate, English File. Fourth Edition. Upper Intermediate Student’s Book, Oxford University Press, 2020.

Wyboru podręcznika dokonuje prowadzący na pierwszych zajęciach w semestrze.


Uzupełniająca:
Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive, Lambert Jerry, English File. Fourth Edition. Intermediate Workbook, Oxford University Press, 2019.

Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive, Chomacki Kate, English File. Fourth Edition. Upper Intermediate Workbook, Oxford University Press, 2020.

Murphy Raymond, English Grammar in Use, Third Edition, Cambridge University Press, 2007.

Platforma edukacyjna: www.dydaktyka.ignatianum.edu.pl




Pełny opis:

W czasie kursu studenci zdobywają oraz rozwijają umiejętności językowe (czytanie, słuchanie, pisanie oraz mówienie) na poziomie minimum B2. Zajęcia mają charakter praktyczny. Prowadzone są w taki sposób, aby zmaksymalizować aktywność i zaangażowanie studentów w proces uczenia się, a przez to polepszyć jego efektywność. Prowadzący stosują rozmaite rodzaje interakcji: prowadzący – studenci, praca w parach, praca w grupach, praca indywidualna. W trakcie kursu w przeważającej mierze stosowana jest metoda komunikatywna oraz podejście zadaniowe. Celem zajęć jest: przygotowanie studentów do egzaminu końcowego na poziomie minimum B2, rozwijanie umiejętności językowych potrzebnych dla pracy naukowej, zapoznanie studentów ze specjalistyczną terminologią.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-26 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Elżbieta Koper, Iweta Rene
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Lektorat - Ocena końcowa
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)