Uniwersytet Ignatianum w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Business English for Tourism

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MSJO-TIR>BENGTs6
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Business English for Tourism
Jednostka: Międzywydziałowe Studium Języków Obcych
Grupy: III rok - Turystyka i Rekreacja spec. Turystyka biznesowa i kwalifikowana
Lektoraty z języka angielskiego
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Pełny opis:

Celem kursu jest zapoznanie studentów z najważniejszymi elementami organizacji     i obsługi w turystyce biznesowej ze szczególnym uwzględnieniem nowych trendów                            i przemian w tej dziedzinie. Wśród omawianych zagadnień będzie funkcjonowanie rynku turystyki biznesowej, poznanie rodzajów i form tej turystyki oraz zrozumienie jej roli w nowoczesnej gospodarce turystycznej Polski, Europy i świata. Student zostanie zaznajomiony z najważniejszymi trendami rozwoju poszczególnych form turystyki biznesowej. Omówiona też będzie infrastruktura miasta, regionu-województwa oraz Polski w świetle turystyki biznesowej. Student będzie również wdrożony w  samodzielne projektowanie organizacji wyjazdu motywacyjnego, konferencji naukowej, targów itp. Oprócz regionu Europy Środkowej i Zachodniej tematyka zajęć odnosić się będzie głównie  do krajów Dalekiego Wschodu i Stanów Zjednoczonych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Doniec, Kamil Mielnik
Prowadzący grup: Iwona Doniec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Lektorat - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Wiedza
possesses in-depth knowledge and understanding of terminology used in tourism and recreation, with particular emphasis on the areas specific to a chosen pathway, and the ways in which it can be applied
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_W01
Metody weryfikacji:
Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

Wiedza
possesses in-depth knowledge of selected elements related to the field of humanities with particular emphasis on cultural and religious sciences, social sciences (geography), their research methods and mutual relations in the context of tourism and recreation
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_W02
Metody weryfikacji:
Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

Wiedza
possesses in-depth practically-oriented knowledge of tourism and recreation understood as a set of phenomena of cultural, civilizational, social, economic, legal, natural and biological (health) background
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_W03
Metody weryfikacji:
Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

Wiedza
possesses in-depth knowledge and understanding of various types of tourism and recreation and cultural, social and economic phenomena accompanying them
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_W04
Metody weryfikacji:
Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

Umiejętności
is able to describe and interpret basic cultural, spatial, social and economic structures relevant to the tourism industry referring to knowledge from different sources and/or their own experience/practice
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_U01
Metody weryfikacji:
Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

Umiejętności
is able to communicate, both in speech and in writing, in a clear and comprehensible manner, also in English at B2 level and in another foreign language at A2 level
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_U11
Metody weryfikacji:
Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

Umiejętności
is able to initiate and maintain communication interactions, especially in professional situations related to tourism
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_U12
Metody weryfikacji:
Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

Kompetencje społeczne
is prepared to critically evaluate their knowledge, skills and professionalism as well as their personal potential and limitations, is prepared to work on their development and improvement of competences
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_K01
Metody weryfikacji:
Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

Kompetencje społeczne
is prepared to use the acquired knowledge in practical tourism activities
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_K02
Metody weryfikacji:
Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt



Treści kształcenia:

Ćwiczenia:
Marketing and advertising in tourism, promotional tools (marketing and advertisement terminology, market research planning, types of promotion and its tools, describing and planning promotion of a product/service)

Customer’s satisfaction (positive and negative opinion on services, analysing survey results and reporting on implications for business)

Crisis management (problems, problem solving, complaining, calming language, dealing with crisis, responding to letter of complaint)

Business travel, conferences, meetings (terminology in context, small talk at business meetings)

Students’ presentations

Tests




Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia:

  1. wykład informacyjny

  2. objaśnienie

  3. pogadanka

  4. ćwiczenia leksykalno-gramatyczne

  5. analiza tekstu pisanego i mówionego

  6. dyskusja

  7. metoda sytuacyjna

  8. burza mózgów

  9. anegdota

  10. film dydaktyczny

  11. gra dydaktyczna

  12. multimedialne prezentacje

13. multimedia dydaktyczne




Oceny formujące:

Inne Testy pisemne, prezentacja, projekt:
OC 01: ocena za testy pisemne (2.0-5.0)

OC 02: ocena za projekty językowe (2.0-5.0)

OC 03: ocena za ustną wypowiedź w formie prezentacji (2.0-5.0)

Testy – obejmują słownictwo z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania na poziomie kursu

Projekty językowe – ocena obejmuje realizację zadania i osiągnięcie celów (maks. 5 pkt), poprawność gramatyczną (maks. 4 pkt), poprawność leksykalną (maks. 4 pkt), formę i konstrukcję projektu (maks. 3 pkt).

Prezentacja – ocena obejmuje prezentację wybranego przez studentów obiektu hotelarskiego lub atrakcji turystycznej w oparciu o multimedialny przekaz tekstowy z przeznaczeniem do zamieszczenia w sieci, gdzie można uzyskać maksymalnie:

  • za realizację zadania i osiągnięcie celów - 5 pkt

  • za poprawność gramatyczną - 4 pkt

  • za poprawność leksykalną - 4 pkt

  • za formę i konstrukcję prezentacji - 3 pkt

  • za przekaz w trakcie prezentacji i komunikację z widownią - 2 pkt

  • za wymowę - 2 pkt

  • Procentowy zakres ocen cząstkowych:

    0-59% - 2.0

    60-67% - 3.0

    68-74% - 3.5

    75-82% - 4.0

    83-89% - 4.5

    90-100% - 5.0




    Ocena końcowa:

    Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen cząstkowych, gdzie:

  • ocena z testu (OC 01) stanowi 70%

  • ocena z prezentacji (OC 03) lub projektu językowego (OC 02) stanowi 30%.

  • Student ma prawo do dwóch nieobecności na zajęciach w semestrze. 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu (ocena niedostateczna 2.0), pozostałe nieobecności wymagają zaliczenia w formie opracowania wskazanych przez prowadzącego tekstów.

    Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie.

    Procentowy zakres oceny końcowej:

    0-59% - 2.0

    60-67% - 3.0

    68-74% - 3.5

    75-82% - 4.0

    83-89% - 4.5

    90-100% - 5.0




    Literatura:

    Podstawowa:
    Walker R. and Harding K.  Oxford English for Careers, Tourism, Book 3, OUP, 2009

    Walker R. and Harding K.  Oxford English for Careers, Tourism, Book 2, OUP, 2007

    MacKenzie I. English for Business Studies, Second Edition, CUP, 2002


    Uzupełniająca:
    Mascull B. Business Vocabulary in Use, CUP, 2010

    Cowper Anna, English for International Tourism, New Edition, Upper Intermediate Workbook, Pearson, 2018.




    Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

    Okres: 2023-02-23 - 2023-09-30
    Wybrany podział planu:
    Przejdź do planu
    Typ zajęć:
    Lektorat, 30 godzin więcej informacji
    Koordynatorzy: Iwona Doniec
    Prowadzący grup: Iwona Doniec
    Lista studentów: (nie masz dostępu)
    Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
    Lektorat - Ocena końcowa
    Efekty uczenia się:

    Wiedza
    possesses in-depth knowledge and understanding of terminology used in tourism and recreation, with particular emphasis on the areas specific to a chosen pathway, and the ways in which it can be applied
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_W01
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

    Wiedza
    possesses in-depth knowledge of selected elements related to the field of humanities with particular emphasis on cultural and religious sciences, social sciences (geography), their research methods and mutual relations in the context of tourism and recreation
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_W02
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

    Wiedza
    possesses in-depth practically-oriented knowledge of tourism and recreation understood as a set of phenomena of cultural, civilizational, social, economic, legal, natural and biological (health) background
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_W03
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

    Wiedza
    possesses in-depth knowledge and understanding of various types of tourism and recreation and cultural, social and economic phenomena accompanying them
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_W04
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

    Umiejętności
    is able to describe and interpret basic cultural, spatial, social and economic structures relevant to the tourism industry referring to knowledge from different sources and/or their own experience/practice
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_U01
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

    Umiejętności
    is able to communicate, both in speech and in writing, in a clear and comprehensible manner, also in English at B2 level and in another foreign language at A2 level
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_U11
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

    Umiejętności
    is able to initiate and maintain communication interactions, especially in professional situations related to tourism
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_U12
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

    Kompetencje społeczne
    is prepared to critically evaluate their knowledge, skills and professionalism as well as their personal potential and limitations, is prepared to work on their development and improvement of competences
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_K01
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

    Kompetencje społeczne
    is prepared to use the acquired knowledge in practical tourism activities
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_K02
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt



    Treści kształcenia:

    Ćwiczenia:
    Marketing and advertising in tourism, promotional tools (marketing and advertisement terminology, market research planning, types of promotion and its tools, describing and planning promotion of a product/service)

    Customer’s satisfaction (positive and negative opinion on services, analysing survey results and reporting on implications for business)

    Crisis management (problems, problem solving, complaining, calming language, dealing with crisis, responding to letter of complaint)

    Business travel, conferences, meetings (terminology in context, small talk at business meetings)

    Students’ presentations

    Tests




    Metody dydaktyczne:

    Ćwiczenia:

    1. wykład informacyjny

    2. objaśnienie

    3. pogadanka

    4. ćwiczenia leksykalno-gramatyczne

    5. analiza tekstu pisanego i mówionego

    6. dyskusja

    7. metoda sytuacyjna

    8. burza mózgów

    9. anegdota

    10. film dydaktyczny

    11. gra dydaktyczna

    12. multimedialne prezentacje

    13. multimedia dydaktyczne




    Oceny formujące:

    Inne Testy pisemne, prezentacja, projekt:
    OC 01: ocena za testy pisemne (2.0-5.0)

    OC 02: ocena za projekty językowe (2.0-5.0)

    OC 03: ocena za ustną wypowiedź w formie prezentacji (2.0-5.0)

    Testy – obejmują słownictwo z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania na poziomie kursu

    Projekty językowe – ocena obejmuje realizację zadania i osiągnięcie celów (maks. 5 pkt), poprawność gramatyczną (maks. 4 pkt), poprawność leksykalną (maks. 4 pkt), formę i konstrukcję projektu (maks. 3 pkt).

    Prezentacja – ocena obejmuje prezentację wybranego przez studentów obiektu hotelarskiego lub atrakcji turystycznej w oparciu o multimedialny przekaz tekstowy z przeznaczeniem do zamieszczenia w sieci, gdzie można uzyskać maksymalnie:

  • za realizację zadania i osiągnięcie celów - 5 pkt

  • za poprawność gramatyczną - 4 pkt

  • za poprawność leksykalną - 4 pkt

  • za formę i konstrukcję prezentacji - 3 pkt

  • za przekaz w trakcie prezentacji i komunikację z widownią - 2 pkt

  • za wymowę - 2 pkt

  • Procentowy zakres ocen cząstkowych:

    0-59% - 2.0

    60-67% - 3.0

    68-74% - 3.5

    75-82% - 4.0

    83-89% - 4.5

    90-100% - 5.0




    Ocena końcowa:

    Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen cząstkowych, gdzie:

  • ocena z testu (OC 01) stanowi 70%

  • ocena z prezentacji (OC 03) lub projektu językowego (OC 02) stanowi 30%.

  • Student ma prawo do dwóch nieobecności na zajęciach w semestrze. 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu (ocena niedostateczna 2.0), pozostałe nieobecności wymagają zaliczenia w formie opracowania wskazanych przez prowadzącego tekstów.

    Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie.

    Procentowy zakres oceny końcowej:

    0-59% - 2.0

    60-67% - 3.0

    68-74% - 3.5

    75-82% - 4.0

    83-89% - 4.5

    90-100% - 5.0




    Literatura:

    Podstawowa:
    Walker R. and Harding K.  Oxford English for Careers, Tourism, Book 3, OUP, 2009

    Walker R. and Harding K.  Oxford English for Careers, Tourism, Book 2, OUP, 2007

    MacKenzie I. English for Business Studies, Second Edition, CUP, 2002


    Uzupełniająca:
    Mascull B. Business Vocabulary in Use, CUP, 2010

    Cowper Anna, English for International Tourism, New Edition, Upper Intermediate Workbook, Pearson, 2018.




    Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

    Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
    Wybrany podział planu:
    Przejdź do planu
    Typ zajęć:
    Lektorat, 30 godzin więcej informacji
    Koordynatorzy: Iwona Doniec
    Prowadzący grup: Iwona Doniec
    Lista studentów: (nie masz dostępu)
    Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
    Lektorat - Ocena końcowa
    Efekty uczenia się:

    Wiedza
    possesses in-depth knowledge and understanding of terminology used in tourism and recreation, with particular emphasis on the areas specific to a chosen pathway, and the ways in which it can be applied
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_W01
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

    Wiedza
    possesses in-depth knowledge of selected elements related to the field of humanities with particular emphasis on cultural and religious sciences, social sciences (geography), their research methods and mutual relations in the context of tourism and recreation
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_W02
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

    Wiedza
    possesses in-depth practically-oriented knowledge of tourism and recreation understood as a set of phenomena of cultural, civilizational, social, economic, legal, natural and biological (health) background
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_W03
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

    Wiedza
    possesses in-depth knowledge and understanding of various types of tourism and recreation and cultural, social and economic phenomena accompanying them
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_W04
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

    Umiejętności
    is able to describe and interpret basic cultural, spatial, social and economic structures relevant to the tourism industry referring to knowledge from different sources and/or their own experience/practice
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_U01
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

    Umiejętności
    is able to communicate, both in speech and in writing, in a clear and comprehensible manner, also in English at B2 level and in another foreign language at A2 level
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_U11
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

    Umiejętności
    is able to initiate and maintain communication interactions, especially in professional situations related to tourism
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_U12
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

    Kompetencje społeczne
    is prepared to critically evaluate their knowledge, skills and professionalism as well as their personal potential and limitations, is prepared to work on their development and improvement of competences
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_K01
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt

    Kompetencje społeczne
    is prepared to use the acquired knowledge in practical tourism activities
    Powiązane efekty kierunkowe:
    T1p_K02
    Metody weryfikacji:
    Inne:Testy pisemne, prezentacja, projekt



    Treści kształcenia:

    Lektorat:
    Entertaining, corporate hospitality, corporate sponsorship, socialising

    Brands, products and markets

    Nation branding/branding of nations

    NTOs

    Advertising and marketing

    Culture, cultural awareness

     

    Students’ presentations

    Tests




    Metody dydaktyczne:

    Lektorat:

    1. wykład informacyjny

    2. objaśnienie

    3. pogadanka

    4. ćwiczenia leksykalno-gramatyczne

    5. analiza tekstu pisanego i mówionego

    6. dyskusja

    7. metoda sytuacyjna

    8. burza mózgów

    9. anegdota

    10. film dydaktyczny

    11. gra dydaktyczna

    12. prezentacje multimedialne

    13. multimedia dydaktyczne





    Oceny formujące:

    Inne Testy pisemne, prezentacja, projekt:
    OC 01: ocena za testy pisemne (2.0-5.0)

    OC 02: ocena za projekty językowe (2.0-5.0)

    OC 03: ocena za ustną wypowiedź w formie prezentacji (2.0-5.0)

    Testy – obejmują słownictwo z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania na poziomie kursu

    Projekty językowe – ocena obejmuje realizację zadania i osiągnięcie celów (maks. 5 pkt), poprawność gramatyczną (maks. 4 pkt), poprawność leksykalną (maks. 4 pkt), formę i konstrukcję projektu (maks. 3 pkt).

    Prezentacja – ocena obejmuje prezentację wybranego przez studentów obiektu hotelarskiego lub atrakcji turystycznej w oparciu o multimedialny przekaz tekstowy z przeznaczeniem do zamieszczenia w sieci, gdzie można uzyskać maksymalnie:

  • za realizację zadania i osiągnięcie celów - 5 pkt

  • za poprawność gramatyczną - 4 pkt

  • za poprawność leksykalną - 4 pkt

  • za formę i konstrukcję prezentacji - 3 pkt

  • za przekaz w trakcie prezentacji i komunikację z widownią - 2 pkt

  • za wymowę - 2 pkt

  • Procentowy zakres ocen formujących:

    0-59% - 2.0

    60-67% - 3.0

    68-74% - 3.5

    75-82% - 4.0

    83-89% - 4.5

    90-100% - 5.0




    Ocena końcowa:

    Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen formujących i jest uwarunkowana spełnieniem kryterium frekwencji.

    Średnia ważona ocen formujących:

  • ocena z testu (OC 01) stanowi 70%

  • ocena z prezentacji (OC 03) lub projektu językowego (OC 02) stanowi 30%.

  • Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie.

    Procentowy zakres oceny końcowej:

    0-59% - 2.0

    60-67% - 3.0

    68-74% - 3.5

    75-82% - 4.0

    83-89% - 4.5

    90-100% - 5.0

    Kryterium frekwencji:

    Aby uzyskać zaliczenie student jest zobligowany do uczestnictwa w minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań. 




    Literatura:

    Podstawowa:
    Walker R. and Harding K.  Oxford English for Careers, Tourism, Book 3, OUP, 2009

    Walker R. and Harding K.  Oxford English for Careers, Tourism, Book 2, OUP, 2007

    MacKenzie I. English for Business Studies, Second Edition, CUP, 2002


    Uzupełniająca:
    Mascull B. Business Vocabulary in Use, CUP, 2010

    Cowper Anna, English for International Tourism, New Edition, Upper Intermediate Workbook, Pearson, 2018.

    Platforma edukacyjna: www.dydaktyka.ignatianum.edu.pl




    Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

    Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
    Wybrany podział planu:
    Przejdź do planu
    Typ zajęć:
    Lektorat, 30 godzin więcej informacji
    Koordynatorzy: (brak danych)
    Prowadzący grup: (brak danych)
    Lista studentów: (nie masz dostępu)
    Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
    Lektorat - Ocena końcowa
    Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
    Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
    kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)