Uniwersytet Ignatianum w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt wdrożeniowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: FIL-SL>PrWd1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekt wdrożeniowy
Jednostka: Instytut Filozofii
Grupy: II rok- Filozofia
III rok - Filozofia
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

W trakcie kursu studenci przygotowują dwa projekty będące zastosowaniem efektów badań filozoficznych do problemów życia społecznego, gospodarczego lub indywidualnego. 

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-26 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jarosław Kucharski
Prowadzący grup: Jarosław Kucharski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Konwersatorium - Zaliczenie
Efekty uczenia się:

Filozofia Filozofia, Chrześcijaństwo i kultura współczesna FIL-FCH-SL-2(4)
Wiedza
Student zna zasady zastosowani wiedzy dla dobra człowieka w otaczającym świecie
Powiązane efekty kierunkowe:
F1aK_W14
Metody weryfikacji:
Projekt/Projekty:Praca na zajęciach, przedstawienie projektów

Wiedza
Student zna zasady tworzenia i rozwoju organizacji komercyjnych i niekomercyjnych
Powiązane efekty kierunkowe:
F1aK_W14
Metody weryfikacji:
Projekt/Projekty:Praca na zajęciach, przedstawienie projektów

Umiejętności
Student jest w stanie przekonać osoby z otoczenia zewnętrznego do zainteresowania się przedstawionym projektem
Powiązane efekty kierunkowe:
F1aK_U11
Metody weryfikacji:
Projekt/Projekty:Praca na zajęciach, przedstawienie projektów

Umiejętności
Student potrafi opracować projekt w grupie
Powiązane efekty kierunkowe:
F1aK_U09
Metody weryfikacji:
Projekt/Projekty:Praca na zajęciach, przedstawienie projektów

Kompetencje społeczne
Student dostrzega filozoficzny i humanistyczny wymiar zjawisk z życia społecznego i potrafi go wyartykułować
Powiązane efekty kierunkowe:
F1aK_K08
Metody weryfikacji:
Projekt/Projekty:Praca na zajęciach, przedstawienie projektów

Kompetencje społeczne
Student potrafi przekonuje osoby z otoczenia zewnętrznego o znaczeniu badań filozoficznych dla życia społecznego.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1aK_K06
Metody weryfikacji:
Projekt/Projekty:Praca na zajęciach, przedstawienie projektów


Filozofia Filozofia, Chrześcijaństwo i kultura współczesna FIL-FCH-SL-3(5)
Wiedza
Student zna zasady zastosowani wiedzy dla dobra człowieka w otaczającym świecie
Powiązane efekty kierunkowe:
F1aK_W14
Metody weryfikacji:
Projekt/Projekty:Praca na zajęciach, przedstawienie projektów

Wiedza
Student zna zasady tworzenia i rozwoju organizacji komercyjnych i niekomercyjnych
Powiązane efekty kierunkowe:
F1aK_W14
Metody weryfikacji:
Projekt/Projekty:Praca na zajęciach, przedstawienie projektów

Umiejętności
Student jest w stanie przekonać osoby z otoczenia zewnętrznego do zainteresowania się przedstawionym projektem
Powiązane efekty kierunkowe:
F1aK_U11
Metody weryfikacji:
Projekt/Projekty:Praca na zajęciach, przedstawienie projektów

Umiejętności
Student potrafi opracować projekt w grupie
Powiązane efekty kierunkowe:
F1aK_U09
Metody weryfikacji:
Projekt/Projekty:Praca na zajęciach, przedstawienie projektów

Kompetencje społeczne
Student dostrzega filozoficzny i humanistyczny wymiar zjawisk z życia społecznego i potrafi go wyartykułować
Powiązane efekty kierunkowe:
F1aK_K08
Metody weryfikacji:
Projekt/Projekty:Praca na zajęciach, przedstawienie projektów

Kompetencje społeczne
Student potrafi przekonuje osoby z otoczenia zewnętrznego o znaczeniu badań filozoficznych dla życia społecznego.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1aK_K06
Metody weryfikacji:
Projekt/Projekty:Praca na zajęciach, przedstawienie projektów



Treści kształcenia:

Filozofia Filozofia, Chrześcijaństwo i kultura współczesna FIL-FCH-SL-2(4)
Konwersatorium:
W trakcie kursu studenci przygotowują w grupach wybrane projekty będące zastosowaniem efektów badań filozoficznych do problemów życia społecznego, kulturowego, gospodarczego lub indywidualnego.

Treści kształcenia:

Wprowadzenie do andragogiki

Zasady projektowania szkoleń

Przygotowanie szkolenia z umiejętności filozoficznych

Przeprowadzenie próbnego szkolenia



Filozofia Filozofia, Chrześcijaństwo i kultura współczesna FIL-FCH-SL-3(5)
Konwersatorium:
Celem kursu jest wykorzystanie kompetencji filozoficznych do stworzenia i sprawdzenia oferty komercyjnej, opartej na tych kompetencjach.




Metody dydaktyczne:

Filozofia Filozofia, Chrześcijaństwo i kultura współczesna FIL-FCH-SL-2(4)
Konwersatorium:
Wykłady, prezentacje, symulacje, praca grupowa,



Filozofia Filozofia, Chrześcijaństwo i kultura współczesna FIL-FCH-SL-3(5)
Konwersatorium:
Konwersatorium, studium przypadku, praca grupowa




Oceny formujące:

Filozofia Filozofia, Chrześcijaństwo i kultura współczesna FIL-FCH-SL-2(4)
Projekt/Projekty Praca na zajęciach, przedstawienie projektów:
Zaprezentowanie fragmentów szkolenia



Filozofia Filozofia, Chrześcijaństwo i kultura współczesna FIL-FCH-SL-3(5)
Projekt/Projekty Praca na zajęciach, przedstawienie projektów:
Ocena jest przekazywana na bierząco na podstawie postępów poszczególnych zespołów w pracach nad wybranym projektem.




Ocena końcowa:

Filozofia Filozofia, Chrześcijaństwo i kultura współczesna FIL-FCH-SL-2(4)
Przedstawienie i przeprowadzenie szkolenia



Filozofia Filozofia, Chrześcijaństwo i kultura współczesna FIL-FCH-SL-3(5)
Ocenie jest poddawany wypracowany na zajęciach efekt projektu.




Literatura:

Filozofia Filozofia, Chrześcijaństwo i kultura współczesna FIL-FCH-SL-2(4)
Podstawowa:
S. Jarmuż, T. Witkowski, Podręcznik trenera, wyd. Moderator, Wrocław 2004

T. Kelley, J. LItmann, Sztuka innowacji z IDEO, MT Biznes, Warszawa 2009


Uzupełniająca:
A. Kirby, Gry szkoleniowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005



Filozofia Filozofia, Chrześcijaństwo i kultura współczesna FIL-FCH-SL-3(5)
Podstawowa:
D. Kelley, Twórcza odwaga, MT Biznes 2019

A. Mróz, Jak tworzyć produkty i usługi? Design Thinking w praktyce, Cztery Głowy 2019

 

 


Uzupełniająca:
Mościchowska I., Rogoś-Turek B., Badania jako podstawa projektowania User Experience, PWN 2015

Fabricant R., Kuang C, User Friendly. Jak niewidoczne zasady projektowania zmieniają nasze życie, pracę i rozrywkę, Krakter 2022




Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)