Uniwersytet Ignatianum w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJA - Umiejętności zaawansowane

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: FAN-SL>PEngUZaCz1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJA - Umiejętności zaawansowane
Jednostka: Instytut Neofilologii
Grupy: III rok - Filologia angielska
Punkty ECTS i inne: 3.00 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Celem kursu jest podniesienie poziomu kompetencji językowej w języku angielskim do poziomu C1 w skali CEFR Rady Europy. Zajęcia służą rozwijaniu kompetencji w zakresie czterech głównych umiejętności (czytanie, pisanie, mówienie, słuchanie) ze szczególnym naciskiem na komunikację, efektywną i poprawną pod względem gramatyczno-leksykalnym oraz socjolingwistycznym. W trakcie kursu wykorzystane zostaną metody analizy treści tekstu (tzw. cross-text multiple matching, gapped text) i jego formy (essay, list, recenzja) oraz przekazywania i rozumienia informacji ustnej (dopełnianie wskazanych treści, konwersacja, prezentacja zagadnienia).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Michael Doherty, Agnieszka Kotarba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Mrzygłodzka
Prowadzący grup: Michael Doherty, Yanina Ryier
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Wiedza
Student ma uporządkowaną ogólną wiedzę o języku angielskim, w tym opanowaną podstawową terminologię z zakresu struktury gramatycznej, morfologicznej, semantycznej, składniowej i pragmatycznej języka angielskiego, dzięki czemu może uczestniczyć w sposób efektywny w zajęciach z zakresu praktycznej nauki języka oraz w prowadzonych w języku angielskim wykładach w kolejnych semestrach nauki
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_W01
Metody weryfikacji:
Inne:prace pisemne
Kolokwium/a:kolokwia

Umiejętności
Student potrafi przetwarzać i selekcjonować informacje, przetwarzając je stosownie do potrzeb stosując strategie kompensacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_U02
Metody weryfikacji:
Inne:prace pisemne
Kolokwium/a:kolokwia

Umiejętności
Student potrafi poprawnie, precyzyjnie i spójnie wypowiadać się w języku angielskim w formie pisemnej i ustnej, w stopniu adekwatnym do poziomu C1 Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego, dobierając odpowiednie formy wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej oraz potrafi w razie konieczności dokonać korekty wypowiedzi.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_U06
Metody weryfikacji:
Inne:prace pisemne
Kolokwium/a:kolokwia

Kompetencje społeczne
Student potrafi współdziałać i pracować z innymi studentami, przyjmując różne role, zarówno podczas zajęć, jak i poza nimi, w celu zmaksymalizowania efektów nauki.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_K02
Metody weryfikacji:
Inne:prace pisemne
Kolokwium/a:kolokwia



Treści kształcenia:

Ćwiczenia:
SEMESTER I (30 HRS)
1.Aiming high (4h)
Modal verbs 1: might, could, may and can
Spelling
Collocations
Word formation: Nouns
Word formation (Part 3)
2.Times change (4.5 h)
Talking about the past
Nouns in formal English
Changes
Open cloze (Part 2)
Multiple-choice cloze (Part 1)
3. Gathering information (4.5 h)
Hypothetical past situations
Present and future conditionals
Smell
Word formation: Adjectives and
adverbs
Word formation (Part 3)
Open cloze (Part 2)
Key word transformation (Part 4)
Writing: review
TEST 1
4. Work time (4 h)
Punctuation
Gerunds and infinitives
Body idioms
Time
Key word transformation (Part 4)
5. Getting on (4.5 h)
Reference and ellipsis
Relative clauses
Verb + noun collocations
Relationships
Multiple-choice cloze (Part 1)
Open cloze (Part 2)
6. All in the mind? (4.5 h)
Passives
Intelligence and ability
2 Sleep
Word formation (Part 3)
Key word transformation (Part 4)
Writing: review
7. Feeling good (4 h)
Reported speech
Risk and health
Multiple-choice cloze (Part 1)
Word formation: Verbs
Word formation (Part 3)
TEST 2



Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia:
The class is taught with the use of techniques typical of the communicative approach, including discussions, written assigments and oral presentations.

During the time of epidemic emergency, the course is conducted in accordance with the Order No. 92/2020/2021 of the Rector of the Jesuit University Ignatianum in Krakow of 16 September 2021 on the special organisation of the teaching process in the winter semester of the academic year 2021/2022.



Oceny formujące:

Inne prace pisemne:
Partial grades
For each semester:
(constituent grades):
OC01: written assignment
OC02: mid-semester test
OC03: final test
OC04: working in class and at home

Kolokwium/a kolokwia:
Partial grades
For each semester:
(constituent grades):
OC01: written assignment
OC02: mid-semester test
OC03: final test
OC04: working in class and at home



Ocena końcowa:

For each semester:
OC01: written assignment = 15% of the grade
OC02: mid-semester test = 35% of the grade
OC03: final test = 35% of the grade
OC04: working in class and at home = 15% of the grade


Each semester, students are allowed to be absent from no more than 6 class hours. Students who are absent from more than 6 class hours will be refused credit for the course.


During the time of epidemic emergency, the forms of learning outcomes verification (partial grades, final grade) may be changed on the basis of the regulations issued at that time by the Rector of the Jesuit University Ignatianum in Krakow.



Literatura:

Podstawowa:
Frech, Amanda & Norris, Roy, Ready for Advanced. Macmillan, 2014 (SB+WB)

Uzupełniająca:
http://www.cambridgeenglish.org/exams/advanced/preparation/
Hewings Martin, Simon Haines, Grammar and Vocabulary for Advanced. Cambridge University Press, 2015.



Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-22
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Yanina Ryier
Prowadzący grup: Michael Doherty, Magdalena Panz-Sochacka, Yanina Ryier
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Wiedza
Student ma uporządkowaną ogólną wiedzę o języku angielskim, w tym opanowaną podstawową terminologię z zakresu struktury gramatycznej, morfologicznej, semantycznej, składniowej i pragmatycznej języka angielskiego, dzięki czemu może uczestniczyć w sposób efektywny w zajęciach z zakresu praktycznej nauki języka oraz w prowadzonych w języku angielskim wykładach w kolejnych semestrach nauki
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_W01
Metody weryfikacji:
Inne:prace pisemne
Kolokwium/a:kolokwia

Umiejętności
Student potrafi przetwarzać i selekcjonować informacje, przetwarzając je stosownie do potrzeb stosując strategie kompensacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_U02
Metody weryfikacji:
Inne:prace pisemne
Kolokwium/a:kolokwia

Umiejętności
Student potrafi poprawnie, precyzyjnie i spójnie wypowiadać się w języku angielskim w formie pisemnej i ustnej, w stopniu adekwatnym do poziomu C1 Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego, dobierając odpowiednie formy wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej oraz potrafi w razie konieczności dokonać korekty wypowiedzi.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_U06
Metody weryfikacji:
Inne:prace pisemne
Kolokwium/a:kolokwia

Kompetencje społeczne
Student potrafi współdziałać i pracować z innymi studentami, przyjmując różne role, zarówno podczas zajęć, jak i poza nimi, w celu zmaksymalizowania efektów nauki.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_K02
Metody weryfikacji:
Inne:prace pisemne
Kolokwium/a:kolokwia



Treści kształcenia:

Ćwiczenia:
SEMESTER I (30 HRS)
1.Aiming high (4h)
Modal verbs 1: might, could, may and can
Spelling
Collocations
Word formation: Nouns
Word formation (Part 3)
2.Times change (4.5 h)
Talking about the past
Nouns in formal English
Changes
Open cloze (Part 2)
Multiple-choice cloze (Part 1)
3. Gathering information (4.5 h)
Hypothetical past situations
Present and future conditionals
Smell
Word formation: Adjectives and
adverbs
Word formation (Part 3)
Open cloze (Part 2)
Key word transformation (Part 4)
Writing: review
TEST 1
4. Work time (4 h)
Punctuation
Gerunds and infinitives
Body idioms
Time
Key word transformation (Part 4)
5. Getting on (4.5 h)
Reference and ellipsis
Relative clauses
Verb + noun collocations
Relationships
Multiple-choice cloze (Part 1)
Open cloze (Part 2)
6. All in the mind? (4.5 h)
Passives
Intelligence and ability
2 Sleep
Word formation (Part 3)
Key word transformation (Part 4)
Writing: review
7. Feeling good (4 h)
Reported speech
Risk and health
Multiple-choice cloze (Part 1)
Word formation: Verbs
Word formation (Part 3)
TEST 2




Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia:
The class is taught with the use of techniques typical of the communicative approach, including discussions, written assigments and oral presentations.

During the time of epidemic emergency, the course is conducted in accordance with the orders of the Rector of the Jesuit University Ignatianum in Krakow on the special organisation of the teaching process. 




Oceny formujące:

Inne prace pisemne:
Partial grades
For each semester:
(constituent grades):
OC01: written assignment
OC02: mid-semester test
OC03: final test
OC04: working in class and at home


Kolokwium/a kolokwia:
Partial grades
For each semester:
(constituent grades):
OC01: written assignment
OC02: mid-semester test
OC03: final test
OC04: working in class and at home




Ocena końcowa:

For each semester:
OC01: written assignment = 15% of the grade
OC02: mid-semester test = 35% of the grade
OC03: final test = 35% of the grade
OC04: working in class and at home = 15% of the grade


Each semester, students are allowed to be absent from no more than 6 class hours. Students who are absent from more than 6 class hours will be refused credit for the course.


During the time of epidemic emergency, the forms of learning outcomes verification (partial grades, final grade) may be changed on the basis of the regulations issued at that time by the Rector of the Jesuit University Ignatianum in Krakow. 




Literatura:

Podstawowa:
Frech, Amanda & Norris, Roy, Ready for Advanced. Macmillan, 2014 (SB+WB)


Uzupełniająca:
http://www.cambridgeenglish.org/exams/advanced/preparation/
Hewings Martin, Simon Haines, Grammar and Vocabulary for Advanced. Cambridge University Press, 2015.




Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Yanina Ryier
Prowadzący grup: Michael Doherty, Yanina Ryier
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Wiedza
Student ma uporządkowaną ogólną wiedzę o języku angielskim, w tym opanowaną podstawową terminologię z zakresu struktury gramatycznej, morfologicznej, semantycznej, składniowej i pragmatycznej języka angielskiego, dzięki czemu może uczestniczyć w sposób efektywny w zajęciach z zakresu praktycznej nauki języka oraz w prowadzonych w języku angielskim wykładach w kolejnych semestrach nauki
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_W01
Metody weryfikacji:
Inne:prace pisemne
Kolokwium/a:kolokwia

Umiejętności
Student potrafi przetwarzać i selekcjonować informacje, przetwarzając je stosownie do potrzeb stosując strategie kompensacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_U02
Metody weryfikacji:
Inne:prace pisemne
Kolokwium/a:kolokwia

Umiejętności
Student potrafi poprawnie, precyzyjnie i spójnie wypowiadać się w języku angielskim w formie pisemnej i ustnej, w stopniu adekwatnym do poziomu C1 Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego, dobierając odpowiednie formy wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej oraz potrafi w razie konieczności dokonać korekty wypowiedzi.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_U06
Metody weryfikacji:
Inne:prace pisemne
Kolokwium/a:kolokwia

Kompetencje społeczne
Student potrafi współdziałać i pracować z innymi studentami, przyjmując różne role, zarówno podczas zajęć, jak i poza nimi, w celu zmaksymalizowania efektów nauki.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_K02
Metody weryfikacji:
Inne:prace pisemne
Kolokwium/a:kolokwia



Treści kształcenia:

Ćwiczenia:
SEMESTER I (30 HRS)
1.Aiming high (4h)
Modal verbs 1: might, could, may and can
Spelling
Collocations
Word formation: Nouns
Word formation (Part 3)
2.Times change (4.5 h)
Talking about the past
Nouns in formal English
Changes
Open cloze (Part 2)
Multiple-choice cloze (Part 1)
3. Gathering information (4.5 h)
Hypothetical past situations
Present and future conditionals
Smell
Word formation: Adjectives and
adverbs
Word formation (Part 3)
Open cloze (Part 2)
Key word transformation (Part 4)
Writing: review
TEST 1
4. Work time (4 h)
Punctuation
Gerunds and infinitives
Body idioms
Time
Key word transformation (Part 4)
5. Getting on (4.5 h)
Reference and ellipsis
Relative clauses
Verb + noun collocations
Relationships
Multiple-choice cloze (Part 1)
Open cloze (Part 2)
6. All in the mind? (4.5 h)
Passives
Intelligence and ability
2 Sleep
Word formation (Part 3)
Key word transformation (Part 4)
Writing: review
7. Feeling good (4 h)
Reported speech
Risk and health
Multiple-choice cloze (Part 1)
Word formation: Verbs
Word formation (Part 3)
TEST 2




Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia:
The class is taught with the use of techniques typical of the communicative approach, including discussions, written assigments and oral presentations.

 




Oceny formujące:

Inne prace pisemne:
Partial grades
For each semester:
(constituent grades):
OC01: written assignment
OC02: mid-semester test
OC03: final test
OC04: working in class and at home


Kolokwium/a kolokwia:
Partial grades
For each semester:
(constituent grades):
OC01: written assignment
OC02: mid-semester test
OC03: final test
OC04: working in class and at home




Ocena końcowa:

For each semester:
OC01: written assignment = 15% of the grade
OC02: mid-semester test = 35% of the grade
OC03: final test = 35% of the grade
OC04: working in class and at home = 15% of the grade


Each semester, students are allowed to be absent from no more than 6 class hours. Students who are absent from more than 6 class hours will be refused credit for the course.

 




Literatura:

Podstawowa:
Frech, Amanda & Norris, Roy, Ready for Advanced. Macmillan, 2014 (SB+WB)


Uzupełniająca:
http://www.cambridgeenglish.org/exams/advanced/preparation/
Hewings Martin, Simon Haines, Grammar and Vocabulary for Advanced. Cambridge University Press, 2015.




Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)