Metodyka nauczania języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | FAN-NPP-SL>MetJAcz3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka nauczania języka angielskiego |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: |
III rok - Filologia angielska - spec. Nauczanie języka angielskiego |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Pełny opis: |
W ramach modułu kształcenia studenci zdobywają i systematyzują podstawową wiedzę dotyczącą strategii, metod i technik nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkolnym, a także zdobywają praktyczne umiejętności planowania i realizowania procesu dydaktycznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kotarba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-22 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Mielnik | |
Prowadzący grup: | Kamil Mielnik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Ćwiczenia: 2. Wybór materiałów nauczania i pomocy naukowych 3. Lekcja jako nauka komunikacji 4. Techniki utrzymania dyscypliny w klasie: Techniki niewerbalne; Techniki werbalne związane z tematem lekcji; Techniki werbalne związane z zachowaniem uczniów 5. Cechy i zachowania dobrego nauczyciela: Umiejętności interakcyjne; Umiejętności pedagogiczne; Umiejętności językowe; Umiejętności dydaktyczne 6. Reagowanie na wypowiedź ucznia. Poprawa błędów językowych 7. Testy językowe i ich rodzaje: Pułapki testowania: Błędy planowania testu; Błędy budowy zadań testowych; Błędy w punktowaniu i ocenianiu zadań tekstowych 8. Nietestowe metody weryfikacji wiedzy 9. Kontrola wyników nauczania. Wystawianie ocen 10. Ocena i samoocena nauczyciela |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia: W okresie stanu zagrożenia epidemicznego, kurs jest realizowany zgodnie z zarządzeniami Rektora Akademii Ignatianum w Krakowie w sprawie szczególnej organizacji procesu dydaktycznego. |
|
Oceny formujące: | Kolokwium/a kolokwia: Student rozwiązuje test z zakresu wiedzy teoretycznej zdobytej na zajęciach. Test składa się z pytań zamkniętych oraz otwartych. |
|
Ocena końcowa: | Student może mieć 2 nieobecności w semestrze. Ponad 50% nieobecności skutkuje niezaliczeniem przedmiotu (ocena 2.0). Pozostałe nieobecnościnależy nadrobić zgodnie z poleceniem prowadzącego (teksty uzupełniające, zadania praktyczne). 91% – 100% bardzo dobry (5.0), (skrót słowny: bdb); Test pisemny stanowi 75% całości oceny. Przygotowany konspekt zajęć stanowi 25% Wszystkie oceny cząstkowe muszą być przynajmniej dostateczne (3.0). |
|
Literatura: | Podstawowa: Harmer, J. (2007). How to Teach English. Harlow: Pearson Longman. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Mielnik | |
Prowadzący grup: | Kamil Mielnik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Ćwiczenia: 2. Wybór materiałów nauczania i pomocy naukowych 3. Lekcja jako nauka komunikacji 4. Techniki utrzymania dyscypliny w klasie: Techniki niewerbalne; Techniki werbalne związane z tematem lekcji; Techniki werbalne związane z zachowaniem uczniów 5. Cechy i zachowania dobrego nauczyciela: Umiejętności interakcyjne; Umiejętności pedagogiczne; Umiejętności językowe; Umiejętności dydaktyczne 6. Reagowanie na wypowiedź ucznia. Poprawa błędów językowych 7. Testy językowe i ich rodzaje: Pułapki testowania: Błędy planowania testu; Błędy budowy zadań testowych; Błędy w punktowaniu i ocenianiu zadań tekstowych 8. Nietestowe metody weryfikacji wiedzy 9. Kontrola wyników nauczania. Wystawianie ocen 10. Ocena i samoocena nauczyciela |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia: W okresie stanu zagrożenia epidemicznego, kurs jest realizowany zgodnie z zarządzeniami Rektora Akademii Ignatianum w Krakowie w sprawie szczególnej organizacji procesu dydaktycznego. |
|
Oceny formujące: | Kolokwium/a kolokwia: Student rozwiązuje test z zakresu wiedzy teoretycznej zdobytej na zajęciach. Test składa się z pytań zamkniętych oraz otwartych. |
|
Ocena końcowa: | Student może mieć 2 nieobecności w semestrze. Ponad 50% nieobecności skutkuje niezaliczeniem przedmiotu (ocena 2.0). Pozostałe nieobecnościnależy nadrobić zgodnie z poleceniem prowadzącego (teksty uzupełniające, zadania praktyczne). 91% – 100% bardzo dobry (5.0), (skrót słowny: bdb); Test pisemny stanowi 75% całości oceny. Przygotowany konspekt zajęć stanowi 25% Wszystkie oceny cząstkowe muszą być przynajmniej dostateczne (3.0). |
|
Literatura: | Podstawowa: Harmer, J. (2007). How to Teach English. Harlow: Pearson Longman. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.