Uniwersytet Ignatianum w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: FAN-NPO-SM>DydJAPPs3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka angielskiego
Jednostka: Instytut Neofilologii
Grupy: II rok - Filologia angielska mgr - spec. Nauczanie języka angielskiego
Punkty ECTS i inne: 1.00 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

W ramach modułu kształcenia studenci zdobywają i systematyzują wiedzę dotyczącą strategii, metod i technik nauczania języka angielskiego a także zdobywają praktyczne umiejętności planowania i realizowania procesu dydaktycznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Kotarba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Konwersatorium - Ocena końcowa

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kotarba
Prowadzący grup: Agnieszka Kotarba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Konwersatorium - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Wiedza
Student zna specyfikę i zasady realizacji procesu edukacyjnego w szkole średniej oraz rolę nauczyciela w tym procesie.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2N_W04
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Projekt/Projekty:projekt

Wiedza
Student zna metody, techniki i formy nauczania języka angielskiego w szkole średniej oraz zasady ich praktycznego zastosowania.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2N_W08
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Projekt/Projekty:projekt

Umiejętności
Student potrafi zaplanować proces nauczania, uwzględniając cechy rozwojowe i potrzeby dzieci, w tym dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2N_U04
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Projekt/Projekty:projekt

Umiejętności
Student potrafi dostosować metody i techniki nauczania języka angielskiego do wieku dzieci i treści nauczania.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2N_U02
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Projekt/Projekty:projekt

Umiejętności
Student potrafi tworzyć sytuacje wychowawczo-dydaktyczne motywujące uczniów do nauki i pracy nad sobą, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania w celu uzyskania pożądanych efektów kształcenia językowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2N_U05
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Projekt/Projekty:projekt

Umiejętności
Student potrafi podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz promować osiągnięcia uczniów poprzez wykorzystanie procesu oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2N_U06
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Projekt/Projekty:projekt

Umiejętności
Student potrafi odpowiedzialnie organizować pracę szkolną oraz pozaszkolną ucznia z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2N_U09
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Projekt/Projekty:projekt

Kompetencje społeczne
Student ma świadomość odpowiedzialności związanej z danym zawodem, pociągającej za sobą konieczność uczenia się przez całe życie i przestrzegania zasad etyki zawodowej.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2N_K01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Projekt/Projekty:projekt



Treści kształcenia:

Konwersatorium:

  1. Introduction: Course outline, objectives and requirements, needs analysis. (1h)

  2. Teacher Talking Time vs Student Talking Time: The importance of STT and TTT, reducing TTT and enhancing STT, practical tips, task design and practice. (6h)

  3. Grammar: Analysing target language, presenting grammar, providing grammar practice, designing and teaching a communicative grammar lesson. (12h)  

  4. Vocabulary: Analysing target language, presenting vocabulary, providing vocabulary practice, designing and teaching a communicative vocabulary lesson. (7h)  

  5. Coursebooks: Selecting the coursebook, dealing with unsuccessful coursebook material. (4h)        
     

 



Metody dydaktyczne:

Konwersatorium:




wykład konwersatoryjny
analiza tekstu z dyskusją
wykład problemowy
symulacje zawodowe sytuacji edukacyjnych

 

W okresie stanu zagrożenia epidemicznego, kurs jest realizowany zgodnie z Zarządzeniem nr 92/2020/2021 Rektora Akademii Ignatianum w Krakowie z dnia 16 września 2021 r. w sprawie szczególnej organizacji procesu dydaktycznego w semestrze zimowym roku akademickiego 2021/2022.








Oceny formujące:

Egzamin egzamin:
OC01: kolokwium zaliczeniowe (pisemne lub ustne)
OC02: kolokwium zaliczeniowe (pisemne lub ustne)



Projekt/Projekty projekt:
OC03: przygotowanie i zademonstrowanie pojedynczych ćwiczeń lub całych zajęć



Ocena końcowa:

OC01: 25%

OC02: 25%

OC03: 50%

Student może być nieobecny na maksymalnie 6h dydaktycznych zajęć.  Przekroczenie minimum nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia.

W czasie zagrożenia epidemicznego, formy weryfikacji efektów uczenia się (oceny cząstkowe, ocena końcowa) mogą ulec zmianie na podstawie wydawanych w tym czasie zarządzeń Rektora Akademii Ignatianum w Krakowie.



Literatura:

Podstawowa:




1. Harmer J., How to Teach English. Harlow: Pearson Longman 2007.

2. Richards J. C., Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.

3. Scrivener J., Learning Teaching. The Essenpal Guide to English Language Teaching. Oxford: Macmillan, 2011.

4. Thornbury S., An A-Z of ELT. Macmillan 2006.






Uzupełniająca:




1. Harmer J., The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman 2007.

2. Thornbury S., About Language. Tasks for Teachers of English. Cambridge: Cambridge University Press 1997.

3. Scrivener J., Classroom Management Techniques. Cambridge 2014.

Useful websites

  • www.teachingenglish.org.uk
    Brtish Council website with a range of theoretical and practical teaching ideas and articles.

  • www.developingteachers.com
    Selection of resources and lesson plans for teachers.








  • Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

    Okres: 2022-10-01 - 2023-02-22
    Wybrany podział planu:
    Przejdź do planu
    Typ zajęć:
    Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
    Koordynatorzy: Agnieszka Kotarba
    Prowadzący grup: Agnieszka Kotarba
    Lista studentów: (nie masz dostępu)
    Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
    Konwersatorium - Ocena końcowa
    Efekty uczenia się:

    Wiedza
    Student zna specyfikę i zasady realizacji procesu edukacyjnego w szkole średniej oraz rolę nauczyciela w tym procesie.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_W04
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Wiedza
    Student zna metody, techniki i formy nauczania języka angielskiego w szkole średniej oraz zasady ich praktycznego zastosowania.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_W08
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi zaplanować proces nauczania, uwzględniając cechy rozwojowe i potrzeby dzieci, w tym dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U04
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi dostosować metody i techniki nauczania języka angielskiego do wieku dzieci i treści nauczania.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U02
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi tworzyć sytuacje wychowawczo-dydaktyczne motywujące uczniów do nauki i pracy nad sobą, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania w celu uzyskania pożądanych efektów kształcenia językowego.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U05
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz promować osiągnięcia uczniów poprzez wykorzystanie procesu oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U06
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi odpowiedzialnie organizować pracę szkolną oraz pozaszkolną ucznia z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U09
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Kompetencje społeczne
    Student ma świadomość odpowiedzialności związanej z danym zawodem, pociągającej za sobą konieczność uczenia się przez całe życie i przestrzegania zasad etyki zawodowej.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_K01
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt



    Treści kształcenia:

    Konwersatorium:

    1. Introduction: Course outline, objectives and requirements, needs analysis. (1h)

    2. Teacher Talking Time vs Student Talking Time: The importance of STT and TTT, reducing TTT and enhancing STT, practical tips, task design and practice. (6h)

    3. Grammar: Analysing target language, presenting grammar, providing grammar practice, designing and teaching a communicative grammar lesson. (12h)  

    4. Vocabulary: Analysing target language, presenting vocabulary, providing vocabulary practice, designing and teaching a communicative vocabulary lesson. (7h)  

    5. Coursebooks: Selecting the coursebook, dealing with unsuccessful coursebook material. (4h)        
       

     




    Metody dydaktyczne:

    Konwersatorium:
    wykład konwersatoryjny
    analiza tekstu z dyskusją
    wykład problemowy
    symulacje zawodowe sytuacji edukacyjnych

     

    W okresie stanu zagrożenia epidemicznego, kurs jest realizowany zgodnie z zarządzeniami Rektora Akademii Ignatianum w Krakowie w sprawie szczególnej organizacji procesu dydaktycznego. 




    Oceny formujące:

    Egzamin egzamin:
    OC01: kolokwium zaliczeniowe (pisemne lub ustne)
    OC02: kolokwium zaliczeniowe (pisemne lub ustne)



    Projekt/Projekty projekt:
    OC03: przygotowanie i zademonstrowanie pojedynczych ćwiczeń lub całych zajęć




    Ocena końcowa:

    OC01: 25%

    OC02: 25%

    OC03: 50%

    Student może być nieobecny na maksymalnie 6h dydaktycznych zajęć.  Przekroczenie minimum nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia.

    W czasie zagrożenia epidemicznego, formy weryfikacji efektów uczenia się (oceny cząstkowe, ocena końcowa) mogą ulec zmianie na podstawie wydawanych w tym czasie zarządzeń Rektora Akademii Ignatianum w Krakowie.




    Literatura:

    Podstawowa:




    1. Harmer J., How to Teach English. Harlow: Pearson Longman 2007.

    2. Richards J. C., Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.

    3. Scrivener J., Learning Teaching. The Essenpal Guide to English Language Teaching. Oxford: Macmillan, 2011.

    4. Thornbury S., An A-Z of ELT. Macmillan 2006.






    Uzupełniająca:




    1. Harmer J., The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman 2007.

    2. Thornbury S., About Language. Tasks for Teachers of English. Cambridge: Cambridge University Press 1997.

    3. Scrivener J., Classroom Management Techniques. Cambridge 2014.

    Useful websites

  • www.teachingenglish.org.uk
    Brtish Council website with a range of theoretical and practical teaching ideas and articles.

  • www.developingteachers.com
    Selection of resources and lesson plans for teachers.








  • Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

    Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
    Wybrany podział planu:
    Przejdź do planu
    Typ zajęć:
    Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
    Koordynatorzy: Agnieszka Kotarba
    Prowadzący grup: Agnieszka Kotarba
    Lista studentów: (nie masz dostępu)
    Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
    Konwersatorium - Ocena końcowa
    Efekty uczenia się:

    Wiedza
    Student zna specyfikę i zasady realizacji procesu edukacyjnego w szkole średniej oraz rolę nauczyciela w tym procesie.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_W04
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Wiedza
    Student zna metody, techniki i formy nauczania języka angielskiego w szkole średniej oraz zasady ich praktycznego zastosowania.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_W08
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi zaplanować proces nauczania, uwzględniając cechy rozwojowe i potrzeby dzieci, w tym dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U04
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi dostosować metody i techniki nauczania języka angielskiego do wieku dzieci i treści nauczania.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U02
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi tworzyć sytuacje wychowawczo-dydaktyczne motywujące uczniów do nauki i pracy nad sobą, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania w celu uzyskania pożądanych efektów kształcenia językowego.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U05
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz promować osiągnięcia uczniów poprzez wykorzystanie procesu oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U06
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Umiejętności
    Student potrafi odpowiedzialnie organizować pracę szkolną oraz pozaszkolną ucznia z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_U09
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt

    Kompetencje społeczne
    Student ma świadomość odpowiedzialności związanej z danym zawodem, pociągającej za sobą konieczność uczenia się przez całe życie i przestrzegania zasad etyki zawodowej.
    Powiązane efekty kierunkowe:
    Fa2N_K01
    Metody weryfikacji:
    Egzamin:egzamin
    Projekt/Projekty:projekt



    Treści kształcenia:

    Konwersatorium:

    1. Introduction: Course outline, objectives and requirements, needs analysis. Planning effective lessons - review. (1h)

    2. Teacher Talking Time vs Student Talking Time: The importance of STT and TTT, reducing TTT and enhancing STT, practical tips, task design and practice. (6h)

    3. Grammar: Analysing target language, presenting grammar, providing grammar practice, designing and teaching a communicative grammar lesson. (12h)  

    4. Vocabulary: Analysing target language, presenting vocabulary, providing vocabulary practice, designing and teaching a communicative vocabulary lesson. (7h)  

    5. Coursebooks: Selecting the coursebook, dealing with unsuccessful coursebook material. (4h)        
       

     




    Metody dydaktyczne:

    Konwersatorium:
    wykład konwersatoryjny
    analiza tekstu z dyskusją
    wykład problemowy
    symulacje zawodowe sytuacji edukacyjnych

     




    Oceny formujące:

    Egzamin egzamin:
    OC01: kolokwium zaliczeniowe (pisemne lub ustne)
    OC02: kolokwium zaliczeniowe (pisemne lub ustne)



    Projekt/Projekty projekt:
    OC03: przygotowanie i zademonstrowanie pojedynczych ćwiczeń lub całych zajęć




    Ocena końcowa:

    OC01: 25%

    OC02: 25%

    OC03: 50%

    Student może być nieobecny na maksymalnie 6h dydaktycznych zajęć.  Przekroczenie minimum nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia.

     




    Literatura:

    Podstawowa:




    1. Harmer J., How to Teach English. Harlow: Pearson Longman 2007.

    2. Richards J. C., Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.

    3. Scrivener J., Learning Teaching. The Essenpal Guide to English Language Teaching. Oxford: Macmillan, 2011.

    4. Thornbury S., An A-Z of ELT. Macmillan 2006.






    Uzupełniająca:




    1. Harmer J., The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman 2007.

    2. Thornbury S., About Language. Tasks for Teachers of English. Cambridge: Cambridge University Press 1997.

    3. Scrivener J., Classroom Management Techniques. Cambridge 2014.

    Useful websites

  • www.teachingenglish.org.uk
    Brtish Council website with a range of theoretical and practical teaching ideas and articles.

  • www.developingteachers.com
    Selection of resources and lesson plans for teachers.








  • Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

    Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
    Wybrany podział planu:
    Przejdź do planu
    Typ zajęć:
    Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
    Koordynatorzy: (brak danych)
    Prowadzący grup: (brak danych)
    Lista studentów: (nie masz dostępu)
    Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
    Konwersatorium - Ocena końcowa
    Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
    Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
    kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)