Dziennikarstwo lifestylowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | DKS-SM>DzLife |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dziennikarstwo lifestylowe |
Jednostka: | Instytut Kulturoznawstwa i Dziennikarstwa |
Grupy: |
I rok - Dziennikarstwo mgr - obieralne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Podstawowe wiadomości dotyczące rynku mediów w Polsce i na świecie, gotowość do krytycznej analizy omawianych problemów, umiejętność samodzielnej pracy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Lidia Ostólska-Drzewosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Konwersatorium - Ocena końcowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Adamska-Gąszcz | |
Prowadzący grup: | Karolina Adamska-Gąszcz, Konstancja Brodziak-Uzarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Konwersatorium - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Konwersatorium: Dziennikarstwo lifestylowe – definicja, istota, badania. Dziennikarstwo jako przedmiot refleksji naukowej – główne nurty i problemy badawcze Rozwój dziennikarstwa i związanych z nim teorii naukowych Dziennikarz livestylowy a dziennikarz newsowy Zasady dziennikarstwa livestylowego Zmiany pokoleniowe a postrzeganie dziennikarstwa Nowe wzory konsumpcji Nowe formy dziennikarstwa Przemiany w mediach wywołane przez nowe technologie komunikacji masowej Nowe media jako środowisko komunikacji Determinizm technologiczny Od maszyny parowej do Web 3.0. Geneza i ewolucja nowych mediów Komunikacja masowa w nowych mediach Dziennikarstwo w nowych mediach. Przemiany w praktykach wykonywania zawodu Badanie praktyk dziennikarskich we współczesnym środowisku mediów |
|
Metody dydaktyczne: | Konwersatorium: pogadanka dyskusja prezentacja multimedialna ćwiczenia praktyczne |
|
Oceny formujące: | Egzamin : Prezentacja – 25 % Egzamin – 60 % |
|
Ocena końcowa: | Egzamin ustny. Aktywność na zajęciach i udział w dyskusjach. Przygotowanie prezentacji. |
|
Literatura: | Podstawowa: Brants Kees, de Haan Jael, Taking the public seriously: three models of responsiveness in media and journalism, „Media Culture Society”, vol. 32 (3), 2010, pp. 411‒428. Briggs Asa, Burke Peter, Społeczna Historia Mediów. Od Gutenberga do Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010. Głowacki Michał, Dziennikarze polscy w świetle studiów porównawczych systemów odpowiedzialności mediów w Europie, „Studia Medioznawcze”, nr 1 (52), 2013, ss. 29‒43. Goban-Klas Tomasz, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2004. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-23 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magda Studnicka | |
Prowadzący grup: | Magda Studnicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Konwersatorium - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Konwersatorium:
|
|
Metody dydaktyczne: | Konwersatorium: |
|
Oceny formujące: | Egzamin : |
|
Ocena końcowa: | Ocena wystawiana jest na podstawie frekwencji (dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione w trakcie semestru), aktywności podczas zajęć (20%) oraz na podstawie portfolio i umiejętności jego prezentacji (80%). |
|
Literatura: | Podstawowa: Komunikacja we współczesnym społeczeństwie. Edukacja – Stategie – Wyzwania, red. W. Świerczyńska‐Głownia, A. Wąsiński, Bielsko‐Biała 2011. Molęda‐Zdziech M., Czas celebrytów. Mediatyzacja życia publicznego, Warszawa 2013. Anderson P. J., Ward G., Przyszłość dziennikarstwa w dojrzałych demokracjach, Warszawa 2010. Jabłoński W., Kreowanie informacji. Media relations, Warszawa 2007. Barczyk P., Nowe technologie a kultura cyfrowego dostepu, [w:] B. Jung (red.), Wokół mediów ery Web 2.0, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, 2010. Brants K., de Haan J., Taking the public seriously: three models of responsiveness in media and journalism, „Media Culture Society”, vol. 32 (3), 2010, pp. 411‒428. Briggs A., Burke P., Społeczna Historia Mediów. Od Gutenberga do Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010. Goban‐Klas T., Cywilizacja medialna. Geneza, ewolucja, eksplozja, Warszawa 2005. Castells M., Władza komunikacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013. Głowacki M., Dziennikarze polscy w świetle studiów porównawczych systemów odpowiedzialności mediów w Europie, „Studia Medioznawcze”, nr 1 (52), 2013, ss. 29‒43. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Ignatianum w Krakowie.