Uniwersytet Ignatianum w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing strategiczny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: ZSP-SM>MARSTR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing strategiczny
Jednostka: Instytut Nauk o Polityce i Administracji
Grupy: I rok - Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych stacjonarne mgr
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Pełny opis:

Kurs marketing strategiczny ma na celu wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności związane z podejmowaniem strategicznych decyzji marketingowych. W trakcie trwania kursu rozważaniu poddane zostaną komponenty składające się na marketingowy mix oraz to w jaki sposób determinowane one są przez zmieniające się otoczenie zewnętrzne, zmiany kulturowe oraz zmiany technologiczne. Istotną częścią kursu będzie zidentyfikowanie specyfiki planowania strategicznego i tego jakie są zależności pomiędzy marketingiem strategicznym (nastawionym na cele długofalowe) a marketingiem taktycznym.  Analizie poddane zostaną sposoby i uwarunkowania wyznaczania celów strategicznych, dobierania do ich osiągania odpowiednich taktyk oraz użycia narzędzi związanych z analizą rynku (w odniesieniu do grup docelowych, segmentacji rynku oraz funkcjonującej i potencjalnej konkurencji)jak również oceny skuteczności podejmowanych działań marketingowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Konrad Oświecimski
Prowadzący grup: Konrad Oświecimski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Wykład - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Wiedza
Student wie jakie jest miejsce i znaczenie marketingu strategicznego w funkcjonowaniu współczesnego przedsiębiorstwa
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_W07
Metody weryfikacji:
Inne:Ocena wypowiedzi podczas zajęć
Kolokwium/a

Wiedza
Student posiada wiedzę na temat uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych wpływających na strategie marketingowe
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_W03, K2_W11
Metody weryfikacji:
Inne:Ocena wypowiedzi podczas zajęć
Kolokwium/a
Projekt/Projekty

Wiedza
Student potrafi rozróżnić czym jest strategia a czym taktyka w odniesieniu do działalności marketingowej
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_W05
Metody weryfikacji:
Inne:Ocena wypowiedzi podczas zajęć
Kolokwium/a

Wiedza
Student posiada wiedzę dotyczącą podziału odpowiedzialności i obowiązków w strukturze przedsiębiorstwa związanym z marketingiem strategicznym
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_W16
Metody weryfikacji:
Inne:Ocena wypowiedzi podczas zajęć
Kolokwium/a

Umiejętności
Student potrafi dokonać podstawowej analizy uwarunkowań zewnętrznych oraz wewnętrznych funkcjonowania przedsiębiorstwa
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_U02, K2_U03
Metody weryfikacji:
Projekt/Projekty

Umiejętności
Student potrafi, na podstawie odpowiednich danych, dokonać oceny skuteczności podjętych działań marketingowych
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_U08
Metody weryfikacji:
Kolokwium/a
Projekt/Projekty

Umiejętności
Student potrafi opracować wytyczne do strategii marketingowej
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_U06
Metody weryfikacji:
Projekt/Projekty

Kompetencje społeczne
Student ma świadomość zmienności otoczenia rynkowego i konieczności aktualizacji informacji dotyczącej otoczenia przedsiębiorstwa
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_K06
Metody weryfikacji:
Inne:Ocena wypowiedzi podczas zajęć

Kompetencje społeczne
Student posiada zrozumienie dla specjalizacji i podziału kompetencji w odniesieniu do złożoności działań marketingowych
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_K02
Metody weryfikacji:
Projekt/Projekty



Treści kształcenia:

Wykład:
Podczas kursu poruszone zostaną kwestie:

istota marketingu

elementy działania marketingowego

marketing mix

czynniki wpływające na zmianę podejścia marketingowego

różnice pomiędzy marketingiem strategicznym a taktycznym

strategia i jej cechy oraz elementy

 


Ćwiczenia:
W trakcie zajęć ćwiczeniowych odbywać się będzie praca koncepcyjna związana z:

użyciem narzędzi do analizy rynku (w odniesieniu do grup docelowych, segmentacji rynku oraz funkcjonującej i potencjalnej konkurencji)

definiowaniem i przygotowywaniem elementów strategii marketingowej

 




Metody dydaktyczne:

Wykład:
wykład interaktywny, angażujący


Ćwiczenia:
dyskusja, burzą mózgów, praca wartsztatowa nad projektami




Oceny formujące:

Inne Ocena wypowiedzi podczas zajęć:
aktywność studentów podczas zajęć będzie punktowana


Kolokwium/a :
pisemny sprawdzian wiedzy


Projekt/Projekty :
projekt analityczny i planistyczny




Ocena końcowa:

na ocenę końcową skłądają się z równą wagą komponenty trzech ocen cząstkowych: ocena aktywności podczas zajęć, ocena z kolokwium, ocena projektu tworzonego w grupach




Literatura:

Podstawowa:
P. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Rebis, 2022

P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 4.0, MT Biznes, 2017

P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 5.0, MT Biznes, 2021

S. Godin, To jest marketing, MT Biznes, 2019


Uzupełniająca:
Brak danych



Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Konrad Oświecimski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Wykład - Ocena końcowa
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)