Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PSY-WRO-SJ>DorEdZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Doradztwo edukacyjno-zawodowe |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
IV rok - Psychologia stacjonarne - spec. Wspomaganie rozwoju |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Podejmowanie decyzji co do dalszego kierunku kształcenia, wyboru zawodu oraz poszukiwanie pracy wymaga rozwoju postaw i kompetencji jest też permanentną aktywnością w systemie ustawicznej edukacji zawodowej wymuszonej zmianami w społeczeństwie opartym na wiedzy. Kurs wyposaża w podstawową wiedzę teoretyczną i meta teoretyczną towarzyszącą procesowi doradczemu przydatną w pracy indywidualnej z uczniem, klientem, pacjentem, osobą niepełnosprawną jak i we współpracy z instytucjami rynku pracy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Jaglarz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Wykład - Ocena końcowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Jaglarz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Wykład - Ocena końcowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-23 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Przewoźnik | |
Prowadzący grup: | Sylwia Przewoźnik, Marta Riess | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Wykład - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Wykład: Funkcje i zadania poradnictwa szkolnego i zawodowego. Teoretyczne podstawy poradnictwa zawodowego i edukacyjnego. Analiza podstawowych pojeć, teorie poradnictwa zawodowego i edukacyjnego Charakterystyka zawodu doradcy zawodowego. Zadania doradcy zawodowego zatrudnionego w resorcie pracy i w resorcie edukacji Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w systemie kształcenia osób niepełnosprawnych w zakresie doradztwa zawodowego Metody pracy w doradztwie: doradztwo indywidualne i grupowe, techniki i narzędzia pracy doradcy edukacyjno- zawodowego Psychologiczne podstawy rozwoju człowieka- implikacje w doradztwie edukacyjno- zawodowym Planowanie i rozwój kariery edukacyjno- zawodowej Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego Prawne aspekty doradztwa edukacyjno- zawodowego Diagnozowanie potencjału i kompetencji zawodowych Doradztwo dla osób ze specjalnymi potrzebami. Warsztat pracy doradcy zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem swoistych potrzeb klientów niepełnosprawnych Instytucje działające w systemie poradnictwa zawodowego. -Praca i kariera zawodowa. -Wypalenie zawodowe. 2. Rola rozwoju zawodowego w życiu człowieka. (2h) 3. Teorie preferencji i zainteresowań zawodowych. (2h) 4. Testy zainteresowań. (2h) 5. Metody pracy doradcy zawodowego. (2h) 6. Komunikacja w doradztwie zawodowym (2h) 7. Praca z grupą w poradnictwie zawodowym. (2h) 8. Doradztwo zawodowe a zmieniająca się rzeczywistość. (2h) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład: |
|
Oceny formujące: | Egzamin : |
|
Ocena końcowa: | Ocena końcowa składa się z ocen cząstkowych w następujących proporcjach: 40% stanowi ocena na którą składa się: obecność na zajęciach, (dopuszczalne są dwie nieobecności), aktywność na zajęciach, przygotowanie prezentacji lub pracy teoretycznej, omówienie przygotowanych zagadnień) oraz 60% ocena z ustnego kolokwium. |
|
Literatura: | Podstawowa: Herr E. L., Cramer S. H. (2001), Planowanie kariery zawodowej. Warszawa: Centrum Metodyczne Informacji i Poradnictwa Zawodowego, Krajowy Urząd Pracy Nowacki T., Zawodoznawstwo , Instytut Technologii Eksploatacji, Radom 1999. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Ignatianum w Krakowie.