Język hiszpański
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MSJO-TIR>JHs4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język hiszpański |
Jednostka: | Międzywydziałowe Studium Języków Obcych |
Grupy: |
III rok - Turystyka i Rekreacja Lektoraty z języka hiszpańskiego |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Pełny opis: |
W czasie kursu studencie zdobywają oraz rozwijają umiejętności językowe (czytanie, słuchanie, pisanie oraz mówienie) na poziomie A2. Zajęcia mają charakter praktyczny. Prowadzone są w taki sposób, aby zmaksymalizować aktywność i zaangażowanie studentów w proces uczenia się, a przez to polepszyć jego efektywność. Celem zajęć jest: przygotowanie studentów do egzaminu końcowego na poziomie A2, rozwijanie umiejętności językowych potrzebnych dla pracy naukowej, zapoznanie studentów ze specjalistyczną terminologią z zakresu turystyki i rekreacji |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LEK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rita Catania | |
Prowadzący grup: | Rita Catania | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Lektorat - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Ćwiczenia: ARRIBA 1 1. Unidad 12: • Słownictwo: tradycje i święta w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej • Gramatyka: czas przeszły pretérito indefinido - czasowniki regularne/nieregularne, marcadores temporales - określenia czasowe dla czasu pretérito indefinido • Komunikacja: proponowanie, akceptowanie i odrzucanie propozycji, relacjonowanie/opowiadanie w czasie przeszłym pretérito indefinido
1. Unidad 1: Vamos a conocernos • Słownictwo: opis dnia, formy spędzania wolnego czasu, rozrywka, plany, plaża • Gramatyka: czas terażniejszy, czasowniki gustar/encantar/interesar i podobne, wyrażenia peryfrastyczne - perífrasis verbales • Komunikacja: wyrażanie preferencji, dawanie rad, 2. Unidad 2: Fue el viaje de mi vida • Słownictwo: podróże, kultura i ciekawe miejsca na świecie • Gramatyka: czasy przeszłe – pretérito perfecto-indefinido, zaimki dopełnienia dalszego +gustaría, zdania wykrzyknikowe • Komunikacja: relacjonowania wydarzeń z przeszłości, wyrażanie pragnień, życzeń, opisywanie miejsc i osób, planowanie podróży Powtórzenie i test 4. Unidad 4: Ser o estar. Esta es la cuestión. • Słownictwo: opis osób, przedmiotów, miast, zwyczaje, ciekawostki kulturowe • Gramatyka: różnice między ser/estar, czasownik HABER • Komunikacja: opis osób i przedmiotów, zwyczaje, moje miasto Powtórzenie i test 6. Unidad 6: De compras por la red. • Słownictwo: informatyka i technologia, zakupy online, komunikacja telefoniczna • Gramatyka: zaimki dzierżawcze, zaimki względne, przyimki, mowa zależna • Komunikacja: rozmowy telefoniczne, przekazywanie informacji Powtórzenie i test 7. Unidad 7: Cuando era niño ... . • Słownictwo: etapy życia człowieka - dzieciństwo; wynalazki, starożytne cywilizacje • Gramatyka: czas przeszły niedokonany - pretérito imperfecto - czaowniki regularne/nieregularne; marcadores temporales - okoliczniki czasu • Komunikacja: opisywanie faktów i wydarzeń w przeszłości/dzieciństwo, młodość, starość, itd. relacjonowanie różnych czynności w przeszłości 8. Unidad 10: ¿Cómo será nuestro futuro? • Słownictwo: nauka i technologia, Wielkanoc/Wielki Tydzień w Hiszpanii • Gramatyka: czas przyszły - futuro imperfecto - czasowniki regularne i nieregularne - powtórka • Komunikacja: opisywanie faktów i wydarzeń w przyszłości; plany na przyszłość; wyrażanie możliwości i obietnic 9. Powtórki do egzaminu końcowego - ćwiczenia leksykalno - gramatyczne |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia: MN02: metoda sytuacyjna MN03: praca w grupach MN04: anegdota MN05: objaśnienie MN06: analiza tekstu z dyskusją MN07: film dydaktyczny MN08: gra dydaktyczna / odgrywanie ról |
|
Oceny formujące: | Egzamin : Procentowy zakres oceny końcowej: 0-54% - 2.0 55-64% - 3.0 65-72% - 3.5 73-81% - 4.0 82-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Kryterium frekwencji: Aby uzyskać zaliczenie semestru student jest zobligowany do uczestnictwa w minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań. Prace pisemne na poziomie kursu (przygotowujące do egzaminu) Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Testy obejmują słownictwo i gramatykę z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania i słuchania, pisania lub mówienia (testy ustne) na poziomie kursu. Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 |
|
Ocena końcowa: | Egzamin końcowy (część pisemna i ustna) po zaliczeniu semestru 4. Procentowy zakres oceny końcowej: 0-54% - 2.0 55-64% - 3.0 65-72% - 3.5 73-81% - 4.0 82-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Kryterium frekwencji: Aby uzyskać zaliczenie semestru student jest zobligowany do uczestnictwa w minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań. |
|
Literatura: | Podstawowa: Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-26 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dariusz Ćwiek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Lektorat - Ocena końcowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.