Uniwersytet Ignatianum w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język hiszpański

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MSJO-TIR>JHs4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język hiszpański
Jednostka: Międzywydziałowe Studium Języków Obcych
Grupy: III rok - Turystyka i Rekreacja
Lektoraty z języka hiszpańskiego
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: hiszpański
Pełny opis:

W czasie kursu studencie zdobywają oraz rozwijają umiejętności językowe (czytanie, słuchanie, pisanie oraz mówienie) na poziomie A2. Zajęcia mają charakter praktyczny. Prowadzone są w taki sposób, aby zmaksymalizować aktywność i zaangażowanie studentów w proces uczenia się, a przez to polepszyć jego efektywność.  Celem zajęć jest: przygotowanie studentów do egzaminu końcowego na poziomie A2, rozwijanie umiejętności językowych potrzebnych dla pracy naukowej,  zapoznanie studentów   ze specjalistyczną terminologią z zakresu turystyki i rekreacji

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rita Catania
Prowadzący grup: Rita Catania
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Lektorat - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Wiedza
Student posiada wiedzę dotyczącą prawidłowego komunikowania się z ludźmi w języku obcym.
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_W18
Metody weryfikacji:
Egzamin
Inne:prace pisemne
Kolokwium/a

Umiejętności
Student umie komunikować się werbalnie w mowie i piśmie w sposób przejrzysty i zrozumiały w drugim języku obcym na poziomie A2.
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_U11
Metody weryfikacji:
Egzamin
Inne:prace pisemne
Kolokwium/a

Kompetencje społeczne
Student jest gotów do posługiwania się zdobytą wiedzą w praktycznej działalności turystycznej.
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_K02
Metody weryfikacji:
Egzamin
Inne:prace pisemne
Kolokwium/a



Treści kształcenia:

Ćwiczenia:
Lektorat:

ARRIBA 1

1. Unidad 12: 

• Słownictwo: tradycje  i święta w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej


• Gramatyka: czas przeszły pretérito indefinido - czasowniki regularne/nieregularne, marcadores temporales - określenia czasowe

   dla czasu pretérito indefinido

• Komunikacja: proponowanie, akceptowanie i odrzucanie propozycji, relacjonowanie/opowiadanie w czasie przeszłym 

   pretérito indefinido


ARRIBA 2


1. Unidad 1: Vamos a conocernos


• Słownictwo: opis dnia, formy spędzania wolnego czasu, rozrywka, plany, plaża


• Gramatyka: czas terażniejszy, czasowniki gustar/encantar/interesar i podobne, wyrażenia peryfrastyczne - perífrasis verbales


• Komunikacja: wyrażanie preferencji, dawanie rad, 


2. Unidad 2: Fue el viaje de mi vida


• Słownictwo: podróże, kultura i ciekawe miejsca na świecie


• Gramatyka: czasy przeszłe – pretérito perfecto-indefinido, zaimki dopełnienia dalszego +gustaría, zdania wykrzyknikowe


• Komunikacja: relacjonowania wydarzeń z przeszłości, wyrażanie pragnień, życzeń, opisywanie miejsc i osób, planowanie podróży


Powtórzenie i test

4. Unidad 4: Ser o estar. Esta es la cuestión.


• Słownictwo: opis osób, przedmiotów, miast, zwyczaje, ciekawostki kulturowe


• Gramatyka: różnice między ser/estar, czasownik HABER


• Komunikacja: opis osób i przedmiotów, zwyczaje, moje miasto


Powtórzenie i test

6. Unidad 6: De compras por la red.


• Słownictwo: informatyka i technologia, zakupy online, komunikacja telefoniczna


• Gramatyka: zaimki dzierżawcze, zaimki względne, przyimki, mowa zależna


• Komunikacja: rozmowy telefoniczne, przekazywanie informacji


Powtórzenie i test

 7. Unidad 7: Cuando era niño ... .

• Słownictwo:  etapy życia człowieka - dzieciństwo; wynalazki, starożytne cywilizacje


• Gramatyka: czas przeszły niedokonany - pretérito imperfecto - czaowniki regularne/nieregularne; marcadores temporales -

  okoliczniki czasu

 

• Komunikacja: opisywanie faktów i wydarzeń w przeszłości/dzieciństwo, młodość, starość, itd. relacjonowanie różnych czynności

  w przeszłości

 

8. Unidad 10: ¿Cómo será nuestro futuro?

• Słownictwo:  nauka i technologia, Wielkanoc/Wielki Tydzień w Hiszpanii


• Gramatyka: czas przyszły - futuro imperfecto - czasowniki regularne i nieregularne - powtórka

 

• Komunikacja: opisywanie faktów i wydarzeń w przyszłości; plany na przyszłość; wyrażanie możliwości i obietnic

 

9. Powtórki do egzaminu końcowego - ćwiczenia leksykalno - gramatyczne




Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia:
Lektorat:
MN01: wykład informacyjny


MN02: metoda sytuacyjna


MN03: praca w grupach


MN04: anegdota


MN05: objaśnienie


MN06: analiza tekstu z dyskusją


MN07: film dydaktyczny


MN08: gra dydaktyczna / odgrywanie ról




Oceny formujące:

Egzamin :
Egzamin końcowy (część pisemna i ustna) po zaliczeniu semestru 4. 

Procentowy zakres oceny końcowej:

0-54% - 2.0

55-64% - 3.0

65-72% - 3.5

73-81% - 4.0  

82-89% - 4.5

90-100% - 5.0

Kryterium frekwencji:

Aby uzyskać zaliczenie semestru student jest zobligowany do uczestnictwa w minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań.


Inne prace pisemne:
Prace pisemne:

Prace pisemne na poziomie kursu (przygotowujące do egzaminu)

Procentowy zakres ocen formujących:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0


Kolokwium/a :
Testy / kolokwia:

Testy obejmują słownictwo i gramatykę z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania i słuchania, pisania lub mówienia (testy ustne) na poziomie kursu.

Procentowy zakres ocen formujących:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0




Ocena końcowa:

Egzamin końcowy (część pisemna i ustna) po zaliczeniu semestru 4. 

Procentowy zakres oceny końcowej:

0-54% - 2.0

55-64% - 3.0

65-72% - 3.5

73-81% - 4.0  

82-89% - 4.5

90-100% - 5.0

Kryterium frekwencji:

Aby uzyskać zaliczenie semestru student jest zobligowany do uczestnictwa w minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań.




Literatura:

Podstawowa:
Podstawowa:
Arriba 1 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez

Arriba 2 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez


Uzupełniająca:
Uzupełniająca:
Aprende ½ gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004


Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii




Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-26 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dariusz Ćwiek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Lektorat - Ocena końcowa
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)