Uniwersytet Ignatianum w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język hiszpański

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MSJO-TIR>JHs3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język hiszpański
Jednostka: Międzywydziałowe Studium Języków Obcych
Grupy: III rok - Turystyka i Rekreacja
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: hiszpański
Pełny opis:

W czasie kursu studencie zdobywają oraz rozwijają umiejętności językowe (czytanie, słuchanie, pisanie oraz mówienie) na poziomie A2. Zajęcia mają charakter praktyczny. Prowadzone są w taki sposób, aby zmaksymalizować aktywność i zaangażowanie studentów w proces uczenia się, a przez to polepszyć jego efektywność.  Celem zajęć jest: przygotowanie studentów do egzaminu końcowego na poziomie A2, rozwijanie umiejętności językowych potrzebnych dla pracy naukowej,  zapoznanie studentów ze specjalistyczną terminologią z zakresu turystyki i rekreacji.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rita Catania
Prowadzący grup: Rita Catania
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Lektorat - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Wiedza
Student posiada wiedzę dotyczącą prawidłowego komunikowania się z ludźmi w języku obcym.
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_W18
Metody weryfikacji:
Inne:Kolokwium
Inne:Prace pisemne

Umiejętności
Student umie komunikować się werbalnie w mowie i piśmie w sposób przejrzysty i zrozumiały w drugim języku obcym na poziomie A2
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_U11
Metody weryfikacji:
Inne:Kolokwium
Inne:Prace pisemne

Kompetencje społeczne
Student jest gotów do posługiwania się zdobytą wiedzą w praktycznej działalności turystycznej
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_K02
Metody weryfikacji:
Inne:Kolokwium
Inne:Prace pisemne



Treści kształcenia:

Lektorat:
 Arriba 1

1. Unidad 7: De compras

Gramatyka: Zaimki wskazujące, dopełnienie bliższe, rozróżnienie między muy i mucho

Słownictwo: zakupy, kuchnia, restauracja, liczby

Komunikacja: Rozmowa w sklepie, rozmowa w restauracji, mówienie o kuchni

Powtórzenie i kolokwium.

2. Unidad 8: ¿Qué tiempo hace?

Gramatyka: Estar + gerundio, peryfrazy (ir a, pensar, querer, preferir, poder, hay que, tener que, deber + infinitivo)

Słownictwo: pogoda, pory roku, czynności codzienne, święta

Komunikacja: mówienie o czynnościach w danym momencie, dawanie rad, wyrażanie obowiązku

Powtórzenie i kolokwium.

3. Unidad 9:  He vivido experiencias inolvidables

Gramatyka:  Pretérito Perfecto (czasowniki regularne i nieregularne), wyrażenia związane z czasem

Słownictwo: doświadczenia życiowe, czynności codzienne, podróże i turystyka

Komunikacja: mówienie o czynnościach zakończonych związanych z teraźniejszością, opisywanie swoich doświadczeń, dawanie wymówek, mówienie o istnieniu czegoś lub braku

Powtórzenie i kolokwium.

4. Unidad 12:  Fui a Latinoamérica.

Gramatyka:  Pretérito Indefinido, wyrażenia określające użycie czasu przeszłego

Słownictwo: róznice kulturowe i językowe między krajami hiszpańskojęzycznymi, historia języka hiszpańskiego, tradycje i święta w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej

Komunikacja: mówienie o czynnościach zakończonych w przeszłością i terażniejszością, opisywanie swoich doświadczeń, proponowanie i odmawianie na daną propozycję

Powtórzenie i kolokwium.

 

 

 




Metody dydaktyczne:

Lektorat:
MN01: wykład informacyjny

MN02: metoda sytuacyjna

MN03: praca w grupach

MN04: anegdota

MN05: objaśnienie

MN06: analiza tekstu z dyskusją

MN07: film dydaktyczny

MN08: gra dydaktyczna / odgrywanie ról




Oceny formujące:

Inne Kolokwium:
Testy/kolokwia – obejmują słownictwo i gramatykę z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania i słuchania, pisania lub mówienia (testy ustne) na poziomie kursu

Procentowy zakres ocen formujących:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0


Inne Prace pisemne:
Prace pisemne na poziomie kursu 

Procentowy zakres ocen formujących:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0




Ocena końcowa:

Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen formujących.

Procentowy zakres oceny końcowej:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0

Student ma prawo do dwóch nieobecności na zajęciach w semestrze. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu, pozostałe nieobecności wymagają zaliczenia w formie opracowania wskazanych przez prowadzącego tekstów. Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie




Literatura:

Podstawowa:
Arriba 1 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez

Arriba 2 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez


Uzupełniająca:
Aprende ½ gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004

Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii




Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rita Catania
Prowadzący grup: Dariusz Ćwiek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Lektorat - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Wiedza
Student posiada wiedzę dotyczącą prawidłowego komunikowania się z ludźmi w języku obcym.
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_W18
Metody weryfikacji:
Inne:Kolokwium
Inne:Prace pisemne

Umiejętności
Student umie komunikować się werbalnie w mowie i piśmie w sposób przejrzysty i zrozumiały w drugim języku obcym na poziomie A2
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_U11
Metody weryfikacji:
Inne:Kolokwium
Inne:Prace pisemne

Kompetencje społeczne
Student jest gotów do posługiwania się zdobytą wiedzą w praktycznej działalności turystycznej
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_K02
Metody weryfikacji:
Inne:Kolokwium
Inne:Prace pisemne



Treści kształcenia:

Lektorat:
 Arriba 1

1. Unidad 7: De compras

Gramatyka: Zaimki wskazujące, dopełnienie bliższe, rozróżnienie między muy i mucho

Słownictwo: zakupy, kuchnia, restauracja, liczby

Komunikacja: Rozmowa w sklepie, rozmowa w restauracji, mówienie o kuchni

Powtórzenie i kolokwium.

2. Unidad 8: ¿Qué tiempo hace?

Gramatyka: Estar + gerundio, peryfrazy (ir a, pensar, querer, preferir, poder, hay que, tener que, deber + infinitivo)

Słownictwo: pogoda, pory roku, czynności codzienne, święta

Komunikacja: mówienie o czynnościach w danym momencie, dawanie rad, wyrażanie obowiązku

Powtórzenie i kolokwium.

3. Unidad 9:  He vivido experiencias inolvidables

Gramatyka:  Pretérito Perfecto (czasowniki regularne i nieregularne), wyrażenia związane z czasem

Słownictwo: doświadczenia życiowe, czynności codzienne, podróże i turystyka

Komunikacja: mówienie o czynnościach zakończonych związanych z teraźniejszością, opisywanie swoich doświadczeń, dawanie wymówek, mówienie o istnieniu czegoś lub braku

Powtórzenie i kolokwium.

4. Unidad 12:  Fui a Latinoamérica.

Gramatyka:  Pretérito Indefinido, wyrażenia określające użycie czasu przeszłego

Słownictwo: róznice kulturowe i językowe między krajami hiszpańskojęzycznymi, historia języka hiszpańskiego, tradycje i święta w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej

Komunikacja: mówienie o czynnościach zakończonych w przeszłością i terażniejszością, opisywanie swoich doświadczeń, proponowanie i odmawianie na daną propozycję

Powtórzenie i kolokwium.

 

 

 




Metody dydaktyczne:

Lektorat:
1) wykład informacyjny

2) metoda sytuacyjna

3) praca w grupach

4) anegdota

5) objaśnienie

6) analiza tekstu z dyskusją

7) film dydaktyczny

8) gra dydaktyczna / odgrywanie ról

 

Zajęcia są realizowane również przy pomocy metod zdalnego nauczania




Oceny formujące:

Inne Prace pisemne:
Prace pisemne na poziomie kursu 

Procentowy zakres ocen formujących:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0


Inne Kolokwium:
Testy/kolokwia – obejmują słownictwo i gramatykę z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania i słuchania, pisania lub mówienia (testy ustne) na poziomie kursu

Procentowy zakres ocen formujących:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0




Ocena końcowa:

Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen formujących.

Procentowy zakres oceny końcowej:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0

Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie oraz być obecnym na minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. 

Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu (nie ma możliwości ich odpracowania).




Literatura:

Podstawowa:
Arriba 1 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez

Arriba 2 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez


Uzupełniająca:
Aprende ½ gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004

Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii




Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)