Język hiszpański
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MSJO-TIR>JHs3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język hiszpański |
Jednostka: | Międzywydziałowe Studium Języków Obcych |
Grupy: |
III rok - Turystyka i Rekreacja |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Pełny opis: |
W czasie kursu studencie zdobywają oraz rozwijają umiejętności językowe (czytanie, słuchanie, pisanie oraz mówienie) na poziomie A2. Zajęcia mają charakter praktyczny. Prowadzone są w taki sposób, aby zmaksymalizować aktywność i zaangażowanie studentów w proces uczenia się, a przez to polepszyć jego efektywność. Celem zajęć jest: przygotowanie studentów do egzaminu końcowego na poziomie A2, rozwijanie umiejętności językowych potrzebnych dla pracy naukowej, zapoznanie studentów ze specjalistyczną terminologią z zakresu turystyki i rekreacji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LEK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rita Catania | |
Prowadzący grup: | Rita Catania | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Lektorat - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Lektorat: 1. Unidad 7: De compras Gramatyka: Zaimki wskazujące, dopełnienie bliższe, rozróżnienie między muy i mucho Słownictwo: zakupy, kuchnia, restauracja, liczby Komunikacja: Rozmowa w sklepie, rozmowa w restauracji, mówienie o kuchni Powtórzenie i kolokwium. 2. Unidad 8: ¿Qué tiempo hace? Gramatyka: Estar + gerundio, peryfrazy (ir a, pensar, querer, preferir, poder, hay que, tener que, deber + infinitivo) Słownictwo: pogoda, pory roku, czynności codzienne, święta Komunikacja: mówienie o czynnościach w danym momencie, dawanie rad, wyrażanie obowiązku Powtórzenie i kolokwium. 3. Unidad 9: He vivido experiencias inolvidables Gramatyka: Pretérito Perfecto (czasowniki regularne i nieregularne), wyrażenia związane z czasem Słownictwo: doświadczenia życiowe, czynności codzienne, podróże i turystyka Komunikacja: mówienie o czynnościach zakończonych związanych z teraźniejszością, opisywanie swoich doświadczeń, dawanie wymówek, mówienie o istnieniu czegoś lub braku Powtórzenie i kolokwium. 4. Unidad 12: Fui a Latinoamérica. Gramatyka: Pretérito Indefinido, wyrażenia określające użycie czasu przeszłego Słownictwo: róznice kulturowe i językowe między krajami hiszpańskojęzycznymi, historia języka hiszpańskiego, tradycje i święta w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej Komunikacja: mówienie o czynnościach zakończonych w przeszłością i terażniejszością, opisywanie swoich doświadczeń, proponowanie i odmawianie na daną propozycję Powtórzenie i kolokwium. |
|
Metody dydaktyczne: | Lektorat: MN02: metoda sytuacyjna MN03: praca w grupach MN04: anegdota MN05: objaśnienie MN06: analiza tekstu z dyskusją MN07: film dydaktyczny MN08: gra dydaktyczna / odgrywanie ról |
|
Oceny formujące: | Inne Kolokwium: Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 |
|
Ocena końcowa: | Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen formujących. Procentowy zakres oceny końcowej: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Student ma prawo do dwóch nieobecności na zajęciach w semestrze. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu, pozostałe nieobecności wymagają zaliczenia w formie opracowania wskazanych przez prowadzącego tekstów. Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie |
|
Literatura: | Podstawowa: Arriba 2 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT LEK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rita Catania | |
Prowadzący grup: | Dariusz Ćwiek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Lektorat - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Lektorat: 1. Unidad 7: De compras Gramatyka: Zaimki wskazujące, dopełnienie bliższe, rozróżnienie między muy i mucho Słownictwo: zakupy, kuchnia, restauracja, liczby Komunikacja: Rozmowa w sklepie, rozmowa w restauracji, mówienie o kuchni Powtórzenie i kolokwium. 2. Unidad 8: ¿Qué tiempo hace? Gramatyka: Estar + gerundio, peryfrazy (ir a, pensar, querer, preferir, poder, hay que, tener que, deber + infinitivo) Słownictwo: pogoda, pory roku, czynności codzienne, święta Komunikacja: mówienie o czynnościach w danym momencie, dawanie rad, wyrażanie obowiązku Powtórzenie i kolokwium. 3. Unidad 9: He vivido experiencias inolvidables Gramatyka: Pretérito Perfecto (czasowniki regularne i nieregularne), wyrażenia związane z czasem Słownictwo: doświadczenia życiowe, czynności codzienne, podróże i turystyka Komunikacja: mówienie o czynnościach zakończonych związanych z teraźniejszością, opisywanie swoich doświadczeń, dawanie wymówek, mówienie o istnieniu czegoś lub braku Powtórzenie i kolokwium. 4. Unidad 12: Fui a Latinoamérica. Gramatyka: Pretérito Indefinido, wyrażenia określające użycie czasu przeszłego Słownictwo: róznice kulturowe i językowe między krajami hiszpańskojęzycznymi, historia języka hiszpańskiego, tradycje i święta w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej Komunikacja: mówienie o czynnościach zakończonych w przeszłością i terażniejszością, opisywanie swoich doświadczeń, proponowanie i odmawianie na daną propozycję Powtórzenie i kolokwium. |
|
Metody dydaktyczne: | Lektorat: 2) metoda sytuacyjna 3) praca w grupach 4) anegdota 5) objaśnienie 6) analiza tekstu z dyskusją 7) film dydaktyczny 8) gra dydaktyczna / odgrywanie ról Zajęcia są realizowane również przy pomocy metod zdalnego nauczania |
|
Oceny formujące: | Inne Prace pisemne: Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 |
|
Ocena końcowa: | Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen formujących. Procentowy zakres oceny końcowej: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie oraz być obecnym na minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu (nie ma możliwości ich odpracowania). |
|
Literatura: | Podstawowa: Arriba 2 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.