Język hiszpański
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MSJO-TIR>JHs1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język hiszpański |
Jednostka: | Międzywydziałowe Studium Języków Obcych |
Grupy: |
II rok - Turystyka i Rekreacja |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Pełny opis: |
W czasie kursu studencie zdobywają oraz rozwijają umiejętności językowe (czytanie, słuchanie, pisanie oraz mówienie) na poziomie A2. Zajęcia mają charakter praktyczny. Prowadzone są w taki sposób, aby zmaksymalizować aktywność i zaangażowanie studentów w proces uczenia się, a przez to polepszyć jego efektywność. Celem zajęć jest: przygotowanie studentów do egzaminu końcowego na poziomie A2, rozwijanie umiejętności językowych potrzebnych dla pracy naukowej, zapoznanie studentów ze specjalistyczną terminologią z zakresu turystyki i rekreacji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT LEK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bożena Bojanowicz Santos | |
Prowadzący grup: | Patryk Rauczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Lektorat - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Lektorat: Gramatyka: czasowniki SER/TENER, rodzaj i liczba, czasowniki regularne AR Słownictwo: kraje, narodowości, zawody, miejsca pracy, liczebniki Komunikacja: przedstawianie się, przywitania, pożegnania - zwroty 2. Unidad 2: Mi clase de español. Gramatyka: czas teraźniejszy czasowników regularnych, rodzaj i liczba, rodzajniki określone i nieokreślone, czasownik HAY/ESTAR Słownictwo: w klasie, kolory, dom, przyimki przestrzenne Komunikacja: wyrażanie i określanie położenie danego przedmiotu, opisywanie przedmiotów i miejsc 3. Unidad 3: ¿Cómo soy? ¿Cómo estoy? Gramatyka: czasowniki SER/ESTAR, zaimki dzierżawcze, czasownik IR + przyimki Słownictwo: opis osób - fizyczny/charakter, ubrania, środki transportu Komunikacja: opis osób i rzeczy, wyrażanie przynależności, sposoby podróżowania |
|
Metody dydaktyczne: | Lektorat: 2. metoda sytuacyjna 3. praca w grupach 4. anegdota 5. objaśnienie 6. analiza tekstu z dyskusją 7. film dydaktyczny 8. gra dydaktyczna / odgrywanie ról |
|
Oceny formujące: | Inne Prace pisemne: Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 |
|
Ocena końcowa: | Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczna ocen formujących. Procentowy zakres oceny końcowej: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Student ma prawo do dwóch nieobecności na zajęciach w semestrze. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu, pozostałe nieobecności wymagają zaliczenia w formie wskazanych przez prowadzącego zadań. Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie. |
|
Literatura: | Podstawowa: Aprende ½ gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 200 Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT LEK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rita Catania | |
Prowadzący grup: | Rita Catania | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Lektorat - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Lektorat:
Słownictwo: kraje, narodowości, zawody, miejsca pracy, liczebniki Komunikacja: przedstawianie się, przywitania, pożegnania - zwroty
Słownictwo: w klasie, kolory, dom, przyimki przestrzenne Komunikacja: wyrażanie i określanie położenie danego przedmiotu, opisywanie przedmiotów i miejsc
Słownictwo: opis osób - fizyczny/charakter, ubrania, środki transportu Komunikacja: opis osób i rzeczy, wyrażanie przynależności, sposoby podróżowania 4. Unidad 4: Un día en mi vida. Gramatyka: Odmiana czasowników nieregularnych, przysłówki częstotliwości. Słownictwo: Godziny, dni tygodnia, miesiące, pory roku, czynności codzienne, rodzina. Komunikacja: pytanie o godzinę, opis dnia i przyzwyczajeń, wyrażanie częstotliwości Powtórzenie i kolokwium. 5. Unidad 5: Me gusta salir con mis amigos. Gramatyka: Odmiana czasownika Gustar i innych czasowników tego typu. Słownictwo: Rozrywka i czas wolny, jedzenie i gastronomia, części ciała, sporty. Komunikacja: wyrażanie preferencji, kuchnia i gastronomia, w restauracji Powtórzenie i kolokwium. |
|
Metody dydaktyczne: | Lektorat: 2) metoda sytuacyjna 3) praca w grupach 4) anegdota 5) objaśnienie 6) analiza tekstu z dyskusją 7) film dydaktyczny 8) gra dydaktyczna / odgrywanie ról Zajęcia są realizowane również przy pomocy metod zdalnego nauczania |
|
Oceny formujące: | Inne testy pisemne: Procentowy zakres ocen cząstkowych: 0-59% - 2.060-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 |
|
Ocena końcowa: | Średnia arytmetyczna ocen cząstkowych Procentowy zakres oceny końcowej: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie oraz być obecnym na minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu (nie ma możliwości ich odpracowania). |
|
Literatura: | Podstawowa: Arriba 1 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez Gramática de uso del español, Teoría y práctica con solucionario A1/A2, Luis Aragonés, Ramón Palencia Ediciones SM ELE, 2010 Aprende ½ gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004. El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003. 3.Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2015 Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.