Uniwersytet Ignatianum w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język hiszpański

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MSJO-TIR>JHs1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język hiszpański
Jednostka: Międzywydziałowe Studium Języków Obcych
Grupy: II rok - Turystyka i Rekreacja
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: hiszpański
Pełny opis:

W czasie kursu studencie zdobywają oraz rozwijają umiejętności językowe (czytanie, słuchanie, pisanie oraz mówienie) na poziomie A2. Zajęcia mają charakter praktyczny. Prowadzone są w taki sposób, aby zmaksymalizować aktywność i zaangażowanie studentów w proces uczenia się, a przez to polepszyć jego efektywność.  Celem zajęć jest: przygotowanie studentów do egzaminu końcowego na poziomie A2, rozwijanie umiejętności językowych potrzebnych dla pracy naukowej,  zapoznanie studentów ze specjalistyczną terminologią z zakresu turystyki i rekreacji.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bożena Bojanowicz Santos
Prowadzący grup: Patryk Rauczyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Lektorat - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Wiedza
Student posiada wiedzę dotyczącą prawidłowego komunikowania się z ludźmi w języku obcym.
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_W18
Metody weryfikacji:
Inne:Kolokwium
Inne:Prace pisemne

Umiejętności
Student umie komunikować się werbalnie w mowie i piśmie w sposób przejrzysty i zrozumiały w drugim języku obcym na poziomie A2.
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_U11
Metody weryfikacji:
Inne:Kolokwium
Inne:Prace pisemne

Kompetencje społeczne
Student jest gotów do posługiwania się zdobytą wiedzą w praktycznej działalności turystycznej.
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_K02
Metody weryfikacji:
Inne:Kolokwium
Inne:Prace pisemne



Treści kształcenia:

Lektorat:
1. Unidad 1: Hola, ¿ qué tal?

Gramatyka: czasowniki SER/TENER, rodzaj i liczba, czasowniki regularne AR

Słownictwo: kraje, narodowości, zawody, miejsca pracy, liczebniki

Komunikacja: przedstawianie się, przywitania, pożegnania - zwroty

2. Unidad 2: Mi clase de español.

Gramatyka: czas teraźniejszy czasowników regularnych, rodzaj i liczba, rodzajniki określone i nieokreślone, czasownik HAY/ESTAR

Słownictwo: w klasie, kolory, dom, przyimki przestrzenne

Komunikacja: wyrażanie i określanie położenie danego przedmiotu, opisywanie przedmiotów i miejsc

3. Unidad 3: ¿Cómo soy? ¿Cómo estoy?

Gramatyka: czasowniki SER/ESTAR, zaimki dzierżawcze, czasownik IR + przyimki

Słownictwo: opis osób - fizyczny/charakter, ubrania, środki transportu

Komunikacja: opis osób i rzeczy, wyrażanie przynależności, sposoby podróżowania




Metody dydaktyczne:

Lektorat:
1. wykład informacyjny

2. metoda sytuacyjna

3. praca w grupach

4. anegdota

5. objaśnienie

6. analiza tekstu z dyskusją

7. film dydaktyczny

8. gra dydaktyczna / odgrywanie ról




Oceny formujące:

Inne Prace pisemne:
Prace pisemne na poziomie kursu 

Procentowy zakres ocen formujących:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0


Inne Kolokwium:
Testy/kolokwia – obejmują słownictwo i gramatykę z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania i słuchania, pisania lub mówienia (testy ustne) na poziomie kursu

Procentowy zakres ocen formujących:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0




Ocena końcowa:

Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczna ocen formujących.

Procentowy zakres oceny końcowej:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0

Student ma prawo do dwóch nieobecności na zajęciach w semestrze. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu, pozostałe nieobecności wymagają zaliczenia w formie wskazanych przez prowadzącego zadań. Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie.




Literatura:

Podstawowa:
Arriba 1 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez


Uzupełniająca:
Platforma edukacyjna: www.dydaktyka.ignatianum.edu.pl

Aprende ½ gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 200

Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii




Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rita Catania
Prowadzący grup: Rita Catania
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Lektorat - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Wiedza
Student posiada wiedzę dotyczącą prawidłowego komunikowania się z ludźmi w języku obcym.
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_W18
Metody weryfikacji:
Egzamin pisemny
Egzamin ustny
Inne:testy pisemne

Umiejętności
Student umie komunikować się werbalnie w mowie i piśmie w sposób przejrzysty i zrozumiały w drugim języku obcym – w skali całego kursu – na poziomie A2.
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_U11
Metody weryfikacji:
Egzamin pisemny
Egzamin ustny
Inne:testy pisemne

Kompetencje społeczne
Student jest gotów do krytycznej oceny swojej wiedzy i umiejętności oraz swego profesjonalizmu, a także osobistych możliwości i ograniczeń, jest gotów do pracy nad własnym rozwojem i doskonaleniem własnych kompetencji.
Powiązane efekty kierunkowe:
T1p_K12
Metody weryfikacji:
Egzamin pisemny
Egzamin ustny
Inne:testy pisemne



Treści kształcenia:

Lektorat:

  1. Unidad 1: Hola, ¿ qué tal?

Gramatyka: czasowniki SER/TENER, rodzaj i liczba, czasowniki regularne AR

Słownictwo: kraje, narodowości, zawody, miejsca pracy, liczebniki

Komunikacja: przedstawianie się, przywitania, pożegnania - zwroty

  1. Unidad 2: Mi clase de español.

Gramatyka: czas teraźniejszy czasowników regularnych, rodzaj i liczba, rodzajniki określone i nieokreślone, czasownik HAY/ESTAR

Słownictwo: w klasie, kolory, dom, przyimki przestrzenne

Komunikacja: wyrażanie i określanie położenie danego przedmiotu, opisywanie przedmiotów i miejsc

  1. Unidad 3: ¿Cómo soy? ¿Cómo estoy?

Gramatyka: czasowniki SER/ESTAR, zaimki dzierżawcze, czasownik IR + przyimki

Słownictwo: opis osób - fizyczny/charakter, ubrania, środki transportu

Komunikacja: opis osób i rzeczy, wyrażanie przynależności, sposoby podróżowania

4. Unidad 4: Un día en mi vida.

Gramatyka: Odmiana czasowników nieregularnych, przysłówki częstotliwości.

Słownictwo: Godziny, dni tygodnia, miesiące, pory roku, czynności codzienne, rodzina.

Komunikacja: pytanie o godzinę, opis dnia i przyzwyczajeń, wyrażanie częstotliwości

 Powtórzenie i kolokwium.

5. Unidad 5: Me gusta salir con mis amigos.

Gramatyka: Odmiana czasownika Gustar i innych czasowników tego typu.

Słownictwo: Rozrywka i czas wolny, jedzenie i gastronomia, części ciała, sporty.

Komunikacja: wyrażanie preferencji, kuchnia i gastronomia, w restauracji

Powtórzenie i kolokwium.




Metody dydaktyczne:

Lektorat:
1) wykład informacyjny

2) metoda sytuacyjna

3) praca w grupach

4) anegdota

5) objaśnienie

6) analiza tekstu z dyskusją

7) film dydaktyczny

8) gra dydaktyczna / odgrywanie ról

Zajęcia są realizowane również przy pomocy metod zdalnego nauczania




Oceny formujące:

Inne testy pisemne:
Testy/kolokwia – obejmują słownictwo i gramatykę z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania i słuchania, pisania lub mówienia (testy ustne) na poziomie kursu

Procentowy zakres ocen cząstkowych:

0-59% - 2.060-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0




Ocena końcowa:

Średnia arytmetyczna ocen cząstkowych

Procentowy zakres oceny końcowej:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0

Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie oraz być obecnym na minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. 

Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu (nie ma możliwości ich odpracowania).




Literatura:

Podstawowa:
Literatura podstawowa:

Arriba 1 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez


Uzupełniająca:
Literatura uzupełniająca:

Gramática de uso del español, Teoría y práctica con solucionario A1/A2, Luis Aragonés, Ramón Palencia Ediciones SM ELE, 2010

Aprende ½ gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004.

El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003.

3.Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2015

Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii




Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)