PNJO - Język hiszpański
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MSJO-FAN>PNJO-Hs5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PNJO - Język hiszpański |
Jednostka: | Międzywydziałowe Studium Języków Obcych |
Grupy: |
III rok - Filologia angielska Lektoraty z języka hiszpańskiego |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Pełny opis: |
Celem modułu jest kształcenie umiejętności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie) w taki sposób, by stopniowo przygotować studentów do egzaminu końcowego na poziomie B2 oraz zapoznać ich z kulturą i obyczajami krajów hiszpańskojęzycznych. Prowadzący stosuje rozmaite rodzaje interakcji: prowadzący – studenci, praca w parach, praca w grupach, praca indywidualna. W trakcie trwania kursu lektor zwraca szczególną uwagę na praktyczne wykorzystanie opanowanych przez uczącego się struktur gramatycznych i słownictwa, stwarzając na zajęciach jak najwięcej okazji do komunikacji językowej, aby zmaksymalizować aktywność studentów, a przez to efektywność uczenia się. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rita Catania | |
Prowadzący grup: | Rita Catania | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Umiejętności |
|
Treści kształcenia: | Lektorat: ARRIBA 2 Unidad 12 - ¡ Ojalá te vaya bien! Słownictwo: uczucia, emocje, śluby i wesela, list/mail oficjalny i prywatny Gramatyka: wyrażenia - me fascina/me encanta/odio/no aguanto + sustantivo/infinitivo, tryb presente de subjuntivo Komunikacja: wyrażanie pragnień i życzeń, dawanie rad, relacje międzyludzkie - miłość i związki/relacje ARRIBA 3 Unidad 2 - Nunca antes había viajado allí. Słownictwo: podróże, turystyka Gramatyka: czas zaprzeszły - pretérito pluscuamperfecto, czasy przeszłe i ich użycie Komunikacja: opowiadanie historii, wydarzeń z przeszłości, organizacja podróży/wycieczki Unidad 5 - Cocina y come sano. Słownictwo: diety, kuchnie świata, w restauracji, gastronomia Meksyku i Peru Gramatyka: el presente de subjuntivo, tryb przypuszczający - el condicional, tryb rozkazujący - powtórka Komunikacja: opis dania i jego przygotowania, sytuacje w restauracji, Unidad 8 - Es importante que cuidemos el medio ambiente. Słownictwo: ekologia i środowisko, natura, przyroda, parki naturalne, zwierzęta Gramatyka: czasowniki creer algo/creerse algo/creer en algo, czas przyszły, tryb subjuntivo, struktury wyrażania opinii, ser/estar Komunikacja: hipotezy, przypuszczenia, opowiadanie o tajemniczych zdarzeniach i ciekawostkach, wyrażanie opinii, problemy związane z ekologią, debata - za i przeciw Unidad 9 - Cuando el tiempo pase. Słownictwo: etapy życia, starość, uroda i estetyka Gramatyka: zdania z "cuando", wyrażenia + subjuntivo/indicativo Komunikacja: opowiadanie zdarzeń i faktów z życia Unidad 10 - Es posible que haya pasado algo extraño. Słownictwo: fenomeny paranormalne, istoty mitologiczne, kultura popularna Gramatyka: zdania warunkowe, hipotezy, tryb pretérito perfecto de subjuntivo Komunikacja: wyrażanie zdziwienia, zaskoczenia i niedowierzania Unidad 11 - ¿Por qué somos así? Słownictwo: zawody, świat pracy, świat biznesu, przydomki, przezwiska i pseudonimy Gramatyka: zdania przyczyno - skutkowe, łączniki zdań Komunikacja: opis zawodu, zakładanie i organizacja firmy, Unidad 12 - Por y para sobrevivir. Słownictwo: sporty, ciało/wyrażenia idiomatyczne, El Camino de Santiago de Compostela Gramatyka: przyimki por/para, wyrażenia celu - zdania wyrażające cel Komunikacja: czas spędzany na wolnym powietrzu, przygody, planowanie, argumentowanie swoich idei AULA INTERNACIONAL 4 Unidad 1 - Buenas noticias Słownictwo: środki komunikacji - mass media, polityka, historia Gramatyka: czasy przeszłe, strona bierna, forma bezosobowa Komunikacja: relacjonowanie faktów i wydarzeń Unidad 2 - ¿Y tú qué opinas? Słownictwo: turystyka, podróże, formy spędzania wolnego czasu Gramatyka: subjuntivo/indicativo, wyrażenia creo que, es una tontería, solo si, siempre que, es impensable Komunikacja: wyrażanie opinii, argumentowanie, wyrażenie akceptacji lub jej braku Unidad 3 - Yo nunca lo haría. Słownictwo: sporty, tradycje, wyrażenia dar miedo/asco/pánico/pereza ... Gramatyka: tryb przypuszczający el condicional, wyrażenia te recomiendo/aconsejo/sugiero que + presente de subjuntivo Komunikacja: dawanie rad, wyrażanie opinii, pragnień, życzeń i marzeń - Testy - Kolokwia - Powtórki do egzaminu |
|
Metody dydaktyczne: | Lektorat: 2) metoda sytuacyjna 3) praca w grupach 4) anegdota 5) objaśnienie 6) analiza tekstu z dyskusją 7) film dydaktyczny 8) gra dydaktyczna / odgrywanie ról |
|
Oceny formujące: | Egzamin egzamin: Procentowy zakres oceny końcowej: 0-54% - 2.0 55-64% - 3.0 65-72% - 3.5 73-81% - 4.0 82-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 |
|
Ocena końcowa: | Egzamin końcowy (część pisemna i ustna) Procentowy zakres oceny końcowej: 0-54% - 2.0 55-64% - 3.0 65-72% - 3.5 73-81% - 4.0 82-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Student ma prawo do dwóch nieobecności na zajęciach w semestrze. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu, pozostałe nieobecności wymagają zaliczenia w formie opracowania wskazanych przez prowadzącego tekstów. Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie. |
|
Literatura: | Podstawowa: Arriba 3 Editnos 2021 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez Aula Internacional 4. Nueva Edición 2015.Jaime Corpas, Augustín Garmendia, Carmen Soriano Difusión, 2015. Aprende 3/4 gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004. El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003. Tema a tema B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferré Edelsa 2016 Así se habla en nivel B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2014 Tema a tema B1/B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa El mundo en español - lectura de cultura y civilización nivel B, Habla con Eñe, 2019 Materiały własne/autorskie prowadzących przekazywane studentom w formie kopii |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rita Catania | |
Prowadzący grup: | Rita Catania | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Umiejętności |
|
Treści kształcenia: | Ćwiczenia: ARRIBA 2 Unidad 12 - ¡ Ojalá te vaya bien! Słownictwo: uczucia, emocje, śluby i wesela, list/mail oficjalny i prywatny Gramatyka: wyrażenia - me fascina/me encanta/odio/no aguanto + sustantivo/infinitivo, tryb presente de subjuntivo Komunikacja: wyrażanie pragnień i życzeń, dawanie rad, relacje międzyludzkie - miłość i związki/relacje ARRIBA 3 Unidad 2 - Nunca antes había viajado allí. Słownictwo: podróże, turystyka Gramatyka: czas zaprzeszły - pretérito pluscuamperfecto, czasy przeszłe i ich użycie Komunikacja: opowiadanie historii, wydarzeń z przeszłości, organizacja podróży/wycieczki Unidad 5 - Cocina y come sano. Słownictwo: diety, kuchnie świata, w restauracji, gastronomia Meksyku i Peru Gramatyka: el presente de subjuntivo, tryb przypuszczający - el condicional, tryb rozkazujący - powtórka Komunikacja: opis dania i jego przygotowania, sytuacje w restauracji, Unidad 8 - Es importante que cuidemos el medio ambiente. Słownictwo: ekologia i środowisko, natura, przyroda, parki naturalne, zwierzęta Gramatyka: czasowniki creer algo/creerse algo/creer en algo, czas przyszły, tryb subjuntivo, struktury wyrażania opinii, ser/estar Komunikacja: hipotezy, przypuszczenia, opowiadanie o tajemniczych zdarzeniach i ciekawostkach, wyrażanie opinii, problemy związane z ekologią, debata - za i przeciw Unidad 9 - Cuando el tiempo pase. Słownictwo: etapy życia, starość, uroda i estetyka Gramatyka: zdania z "cuando", wyrażenia + subjuntivo/indicativo Komunikacja: opowiadanie zdarzeń i faktów z życia Unidad 10 - Es posible que haya pasado algo extraño. Słownictwo: fenomeny paranormalne, istoty mitologiczne, kultura popularna Gramatyka: zdania warunkowe, hipotezy, tryb pretérito perfecto de subjuntivo Komunikacja: wyrażanie zdziwienia, zaskoczenia i niedowierzania Unidad 11 - ¿Por qué somos así? Słownictwo: zawody, świat pracy, świat biznesu, przydomki, przezwiska i pseudonimy Gramatyka: zdania przyczyno - skutkowe, łączniki zdań Komunikacja: opis zawodu, zakładanie i organizacja firmy, Unidad 12 - Por y para sobrevivir. Słownictwo: sporty, ciało/wyrażenia idiomatyczne, El Camino de Santiago de Compostela Gramatyka: przyimki por/para, wyrażenia celu - zdania wyrażające cel Komunikacja: czas spędzany na wolnym powietrzu, przygody, planowanie, argumentowanie swoich idei AULA INTERNACIONAL 4 Unidad 1 - Buenas noticias Słownictwo: środki komunikacji - mass media, polityka, historia Gramatyka: czasy przeszłe, strona bierna, forma bezosobowa Komunikacja: relacjonowanie faktów i wydarzeń Unidad 2 - ¿Y tú qué opinas? Słownictwo: turystyka, podróże, formy spędzania wolnego czasu Gramatyka: subjuntivo/indicativo, wyrażenia creo que, es una tontería, solo si, siempre que, es impensable Komunikacja: wyrażanie opinii, argumentowanie, wyrażenie akceptacji lub jej braku Unidad 3 - Yo nunca lo haría. Słownictwo: sporty, tradycje, wyrażenia dar miedo/asco/pánico/pereza ... Gramatyka: tryb przypuszczający el condicional, wyrażenia te recomiendo/aconsejo/sugiero que + presente de subjuntivo Komunikacja: dawanie rad, wyrażanie opinii, pragnień, życzeń i marzeń - Testy - Kolokwia - Powtórki do egzaminu |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia: 2) metoda sytuacyjna 3) praca w grupach 4) anegdota 5) objaśnienie 6) analiza tekstu z dyskusją 7) film dydaktyczny 8) gra dydaktyczna / odgrywanie ról Zajęcia są realizowane również przy pomocy metod zdalnego nauczania |
|
Oceny formujące: | Egzamin egzamin: Procentowy zakres oceny końcowej: 0-54% - 2.0 55-64% - 3.0 65-72% - 3.5 73-81% - 4.0 82-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 |
|
Ocena końcowa: | Egzamin końcowy (część pisemna i ustna) Procentowy zakres oceny końcowej: 0-54% - 2.0 55-64% - 3.0 65-72% - 3.5 73-81% - 4.0 82-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie oraz być obecnym na minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu (nie ma możliwości ich odpracowania). |
|
Literatura: | Podstawowa: Arriba 3 Editnos 2021 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez Aula Internacional 4. Nueva Edición 2015.Jaime Corpas, Augustín Garmendia, Carmen Soriano Difusión, 2015. Aprende 3/4 gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004. El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003. Tema a tema B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferré Edelsa 2016 Así se habla en nivel B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2014 Tema a tema B1/B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa El mundo en español - lectura de cultura y civilización nivel B, Habla con Eñe, 2019 Sánchez Melgarejo José Luis. ¿Hablamos? Manual de conversación para estudiantes de español. B1-B2,Círculo Rojo, 2016 Materiały własne/autorskie prowadzących przekazywane studentom w formie kopii |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.