Uniwersytet Ignatianum w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJO - Język hiszpański

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MSJO-FAN>PNJO-Hs5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJO - Język hiszpański
Jednostka: Międzywydziałowe Studium Języków Obcych
Grupy: III rok - Filologia angielska
Lektoraty z języka hiszpańskiego
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: hiszpański
Pełny opis:

Celem modułu jest kształcenie umiejętności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie) w taki sposób, by stopniowo przygotować studentów do egzaminu końcowego na poziomie B2 oraz zapoznać ich z kulturą i obyczajami krajów hiszpańskojęzycznych. Prowadzący stosuje rozmaite rodzaje interakcji: prowadzący – studenci, praca w parach, praca w grupach, praca indywidualna. W trakcie trwania kursu lektor zwraca szczególną uwagę na praktyczne wykorzystanie opanowanych przez uczącego się struktur gramatycznych i słownictwa, stwarzając na zajęciach jak najwięcej okazji do komunikacji językowej, aby zmaksymalizować aktywność studentów, a przez to efektywność uczenia się.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (w trakcie)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rita Catania
Prowadzący grup: Rita Catania, Dariusz Ćwiek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Umiejętności
Student właściwie reaguje w większości sytuacji, które mogą się zdarzyć w podróży po krajach hiszpańskiego obszaru językowego, również w warunkach nie w pełni przewidywalnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_U03
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a:kolokwia

Umiejętności
Student potrafi bez przygotowania uczestniczyć w rozmowach na tematy mu znane oraz stworzyć komunikat ustny i pisemny na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Uczenia się Językowego w momencie ukończenia kursu
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_U06
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a:kolokwia

Kompetencje społeczne
Student zdaje sobie sprawę z konieczności aktualizowania wiedzy lingwistycznej przez całe życie
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_K03
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a:kolokwia



Treści kształcenia:

Ćwiczenia:
 ARRIBA 2

  1. Unidad 8: Historias del pasado.

  • Słownictwo: historia, wspomnienia,anegdoty/opowiadania, związki uczuciowe;

  • Gramatyka: kontrast czasów przeszłych (indefinido,perfecto,imperfecto)

  • Komunikacja: opowiadanie/narracja w przeszłości, opowiadanie historii, anegdot, opowiadań;

    1. Unidad 9: Érase una vez.

  • Słownictwo: telewizja, media,opowiadania, doświadczenia życiowe

  • Gramatyka: kontrast czasów przeszłych (indefinido,perfecto,imperfecto)

  • Komunikacja: narracja w czasach przeszłych

    1. Unidad 10: ¿Cómo será nuestro futuro?.

  • Słownictwo: nauka, technika, horoskop, gry karciane, Wielki Tydzień;

  • Gramatyka: czas przyszły - futuro imperfecto, okoliczniki czasu

  • Komunikacja: plany, projekty, przewidywania na przyszłość, składanie obietnic, wyrażanie możliwości

  • Powtórzenie i test

    1. Unidad 11: Deberías ir al médico.

  • Słownictwo: zdrowie, choroby,lekarstwa, portale społecznościowe

  • Gramatyka: tryb przypuszczający - el condicional simple, kontrast czasu przyszłego i trybu warunkowego

  • Komunikacja: porady i sugerencje, wyrażenia grzecznościowe, wizyta u lekarza

    1. Unidad 12: !Ojalá te vaya bien!.

  • Słownictwo: czasowniki związane z życzeniami i pragnieniami, ślub/wesele, korespondecja formalna i nieformalna;

  • Gramatyka: tryb - presente de subjuntivo, zdania z subjuntivo/indicativo

  • Komunikacja: wyrażanie pragnień, życzeń, mówienie o miłości i związkach

  • - Powtórki do egzaminu końcowego 

    - Testy

    - Kolokwia

     

     




    Metody dydaktyczne:

    Ćwiczenia:
    1) wykład informacyjny

    2) metoda sytuacyjna

    3) praca w grupach

    4) anegdota

    5) objaśnienie

    6) analiza tekstu z dyskusją

    7) film dydaktyczny

    8) gra dydaktyczna / odgrywanie ról

    Zajęcia są realizowane również przy pomocy metod zdalnego nauczania




    Oceny formujące:

    Egzamin egzamin:
    Egzamin końcowy (część pisemna i ustna)

    Procentowy zakres oceny końcowej:

    0-54% - 2.0 

    55-64% - 3.0 

    65-72% - 3.5 

    73-81% - 4.0 

    82-89% - 4.5 

    90-100% - 5.0 

     


    Inne Prace pisemne:
    Prace pisemne na poziomie kursu przygotowujące do egzaminu (część pisemna)

    Procentowy zakres ocen formujących:

    0-59% - 2.0

    60-67% - 3.0

    68-74% - 3.5

    75-82% - 4.0

    83-89% - 4.5

    90-100% - 5.0


    Kolokwium/a kolokwia:
    Testy/kolokwia – obejmują słownictwo i gramatykę z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania i słuchania, pisania lub mówienia (testy ustne) na poziomie kursu

    Procentowy zakres ocen formujących:

    0-59% - 2.0

    60-67% - 3.0

    68-74% - 3.5

    75-82% - 4.0

    83-89% - 4.5

    90-100% - 5.0




    Ocena końcowa:

    Ocena końcowa jest oceną z egzaminu końcowego obejmującego część pisemną i ustną.

    Procentowy zakres oceny końcowej:

    0-54% - 2.0 

    55-64% - 3.0 

    65-72% - 3.5 

    73-81% - 4.0 

    82-89% - 4.5 

    90-100% - 5.0 

    Aby otrzymać zaliczenie semestru student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie oraz być obecnym na minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. 

    Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu (nie ma możliwości ich odpracowania).




    Literatura:

    Podstawowa:
    Arriba 2 Editnos 2021 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez





    Uzupełniająca:
    Gramática de uso del español, Teoría y práctica con solucionario B1/B2, Luis Aragonés, Ramón Palencia Ediciones SM ELE, 2010

    Hiszpański Słownictwo w tłumaczeniach cz.1/cz.2 A1-B2, Magdalena Filak, Preston Publishing, 2021

    Aprende 3/4 gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004.

    El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003.

    Tema a tema B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferré Edelsa 2016

    Así se habla en nivel B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa

    Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2014

    Tema a tema B1/B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa

    El mundo en español - lectura de cultura y civilización nivel B, Habla con Eñe, 2019

    Sánchez Melgarejo José Luis. ¿Hablamos? Manual de conversación para estudiantes de español. B1-B2,Círculo Rojo, 2016

    Materiały własne/autorskie prowadzących przekazywane studentom w formie kopii




    Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
    Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
    kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0-7 (2025-10-21)