PNJO - Język hiszpański
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | MSJO-FAN>PNJO-Hs5 |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | PNJO - Język hiszpański |
| Jednostka: | Międzywydziałowe Studium Języków Obcych |
| Grupy: |
III rok - Filologia angielska Lektoraty z języka hiszpańskiego |
| Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
| Język prowadzenia: | hiszpański |
| Pełny opis: |
Celem modułu jest kształcenie umiejętności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie) w taki sposób, by stopniowo przygotować studentów do egzaminu końcowego na poziomie B2 oraz zapoznać ich z kulturą i obyczajami krajów hiszpańskojęzycznych. Prowadzący stosuje rozmaite rodzaje interakcji: prowadzący – studenci, praca w parach, praca w grupach, praca indywidualna. W trakcie trwania kursu lektor zwraca szczególną uwagę na praktyczne wykorzystanie opanowanych przez uczącego się struktur gramatycznych i słownictwa, stwarzając na zajęciach jak najwięcej okazji do komunikacji językowej, aby zmaksymalizować aktywność studentów, a przez to efektywność uczenia się. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-25 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CZ CW
PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Rita Catania | |
| Prowadzący grup: | Rita Catania, Dariusz Ćwiek | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
|
| Efekty uczenia się: | Umiejętności |
|
| Treści kształcenia: | Ćwiczenia:
Powtórzenie i test
- Powtórki do egzaminu końcowego - Testy - Kolokwia |
|
| Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia: 2) metoda sytuacyjna 3) praca w grupach 4) anegdota 5) objaśnienie 6) analiza tekstu z dyskusją 7) film dydaktyczny 8) gra dydaktyczna / odgrywanie ról Zajęcia są realizowane również przy pomocy metod zdalnego nauczania |
|
| Oceny formujące: | Egzamin egzamin: Procentowy zakres oceny końcowej: 0-54% - 2.0 55-64% - 3.0 65-72% - 3.5 73-81% - 4.0 82-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 |
|
| Ocena końcowa: | Ocena końcowa jest oceną z egzaminu końcowego obejmującego część pisemną i ustną. Procentowy zakres oceny końcowej: 0-54% - 2.0 55-64% - 3.0 65-72% - 3.5 73-81% - 4.0 82-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Aby otrzymać zaliczenie semestru student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie oraz być obecnym na minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu (nie ma możliwości ich odpracowania). |
|
| Literatura: | Podstawowa:
Hiszpański Słownictwo w tłumaczeniach cz.1/cz.2 A1-B2, Magdalena Filak, Preston Publishing, 2021 Aprende 3/4 gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004. El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003. Tema a tema B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferré Edelsa 2016 Así se habla en nivel B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2014 Tema a tema B1/B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa El mundo en español - lectura de cultura y civilización nivel B, Habla con Eñe, 2019 Sánchez Melgarejo José Luis. ¿Hablamos? Manual de conversación para estudiantes de español. B1-B2,Círculo Rojo, 2016 Materiały własne/autorskie prowadzących przekazywane studentom w formie kopii |
|
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
