Uniwersytet Ignatianum w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJO - Język hiszpański

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MSJO-FAN>PNJO-Hs4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJO - Język hiszpański
Jednostka: Międzywydziałowe Studium Języków Obcych
Grupy: II rok - Filologia angielska
Lektoraty z języka hiszpańskiego
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: hiszpański
Pełny opis:

Celem modułu jest kształcenie umiejętności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie) w taki sposób, by stopniowo przygotować studentów do egzaminu końcowego na poziomie B2 oraz zapoznać ich z kulturą i obyczajami krajów hiszpańskojęzycznych. Prowadzący stosuje rozmaite rodzaje interakcji: prowadzący – studenci, praca w parach, praca w grupach, praca indywidualna. W trakcie trwania kursu lektor zwraca szczególną uwagę na praktyczne wykorzystanie opanowanych przez uczącego się struktur gramatycznych i słownictwa, stwarzając na zajęciach jak najwięcej okazji do komunikacji językowej, aby zmaksymalizować aktywność studentów, a przez to efektywność uczenia się.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rita Catania
Prowadzący grup: Rita Catania
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Umiejętności
Student właściwie reaguje w większości sytuacji, które mogą się zdarzyć w podróży po krajach hiszpańskiego obszaru językowego, również w warunkach nie w pełni przewidywalnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_U03
Metody weryfikacji:
Kolokwium/a

Umiejętności
Student potrafi bez przygotowania uczestniczyć w rozmowach na tematy mu znane oraz stworzyć komunikat ustny i pisemny na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Uczenia się Językowego w momencie ukończenia kursu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_U06
Metody weryfikacji:
Kolokwium/a

Kompetencje społeczne
Student zdaje sobie sprawę z konieczności aktualizowania wiedzy lingwistycznej przez całe życie.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_K03
Metody weryfikacji:
Kolokwium/a



Treści kształcenia:

Lektorat:
ARRIBA 2 - podręcznik wiodący dla grupy 1,2,3 POZIOM A2

5. Unidad 5: i Sé feliz!

• Słownictwo: czynności domowe, wskazówki w mieście/poruszanie się po mieście

• Gramatyka: tryb rozkazujący, zaimki osobowe dopełnienia bliższego i dalszego

• Komunikacja: porady, nakazy, zakazy, instrukcje, zaproszenia

6. Unidad 6: De compras por la red.

• Słownictwo: informatyka i technologia, zakupy online, komunikacja telefoniczna

• Gramatyka: zaimki dzierżawcze, zaimki względne, przyimki, mowa zależna

• Komunikacja: rozmowy telefoniczne, przekazywanie informacji

Powtórzenie i test

7. Unidad 7: 

• Słownictwo: dzieciństwo, wynalazki, cywilizacje antyczne, szkoła/edukacja

• Gramatyka: czas przeszły niedokonany - pretérito imperfecto, okoliczniki czasu

• Komunikacja: opisywanie przeszłości, opisywanie różnych etapów życia w czasie przeszłym

8. Unidad 8: Historias del pasado.

• Słownictwo: historia, wspomnienia,anegdoty/opowiadania, związki uczuciowe;

•Gramatyka: kontrast czasów przeszłych (indefinido,perfecto,imperfecto)

•Komunikacja: opowiadanie/narracja w przeszłości, opowiadanie historii, anegdot, opowiadań;

9. Unidad 9: Érase una vez.

• Słownictwo: telewizja, media,opowiadania, doświadczenia życiowe

• Gramatyka: kontrast czasów przeszłych (indefinido,perfecto,imperfecto)

• Komunikacja: narracja w czasach przeszłych

10. Unidad 10: ¿Cómo será nuestro futuro?.

• Słownictwo: nauka, technika, horoskop, gry karciane, Wielki Tydzień;

• Gramatyka: czas przyszły - futuro imperfecto, okoliczniki czasu

• Komunikacja: plany, projekty, przewidywania na przyszłość, składanie obietnic, wyrażanie możliwości

Powtórzenie i test

11. Unidad 11: Deberías ir al médico.

• Słownictwo: zdrowie, choroby,lekarstwa, portale społecznościowe

• Gramatyka: tryb przypuszczający - el condicional simple, kontrast czasu przyszłego i trybu warunkowego

• Komunikacja: porady i sugerencje, wyrażenia grzecznościowe, wizyta u lekarza

12. Unidad 12: !Ojalá te vaya bien!.

• Słownictwo: czasowniki związane z życzeniami i pragnieniami, ślub/wesele, korespondecja formalna i nieformalna;

• Gramatyka: tryb - presente de subjuntivo, zdania z subjuntivo/indicativo

• Komunikacja: wyrażanie pragnień, życzeń, mówienie o miłości i związkach

Powtórzenie i test

ARRIBA 3 - podręcznik wiodący dla grupy 4 poziom B1.2

5. Unidad 5: Cocina y come sano.

• Słownictwo: diety, kuchnia, restauracja, gastronomia Meksyku i Peru

• Gramatyka: tryb rozkazujący - afirmatywny/negatywny, tryb rozkazujący z zaimkami osobowymi

• Komunikacja: dawanie rozkazów, rad i instrukcji, przygotowanie dania, sytuacje w restauracji

Powtórzenie i test

6. Unidad 6: ¿Qué habrá cambiado en mi ciudad?.

• Słownictwo: miasta obecne i w przyszłości, przestępczość, bezpieczeństwo w mieście, ciekawe dzielnice świata

• Gramatyka: czas przyszły - futuro imperfecto, tryb przypuszczający, futuro perfecto, zdania warunkowe

• Komunikacja: opowiadanie o przyszłości, planach i projektach, na komisariacie;

Powtórzenie i test

7. Unidad 7: Busco un profesor que sea ... .

• Słownictwo: ekonomia, reklama, amerykanizmy, język hiszpański na Filipinach

• Gramatyka: zdania z trybem subjuntivo, kontrast SER/ESTAR, przymiotniki

• Komunikacja: opisywanie przedmiotów, miejsc, osób, proszenie o coś wraz z opisem, umiejętność tłumaczenie słów po hiszpańsku

Powtórzenie i test

8. Unidad 8: Es necesario que cuidemos el medio ambiente.

• Słownictwo: ekologia, ochrona środowiska, zwierzęta, parki naturalne

• Gramatyka: struktury z ser/estar, przysłówki, przymiotniki, struktury niezbędne do wyrażania opinii

• Komunikacja: opowiadanie o problemach ekologicznych/przyrodniczych, prowadzenie debaty

9. Unidad 9:  Cuando el tiempo pase.

• Słownictwo: etapy życia, starość, uroda i estetyka

• Gramatyka: zdania z CUANDO, okoliczniki czasu

• Komunikacja: wyrażanie/opowiadanie o doświadczeniach życiowych

Powtórzenie i test




Metody dydaktyczne:

Lektorat:

  1. wykład informacyjny

  2. metoda sytuacyjna

  3. praca w grupach

  4. anegdota

  5. objaśnienie

  6. analiza tekstu z dyskusją

  7. film dydaktyczny

  8. gra dydaktyczna / odgrywanie ról

Zajęcia mogą być także realizowane przy pomocy metod zdalnego nauczania.




Oceny formujące:

Kolokwium/a :
Testy / kolokwia:

Testy obejmują słownictwo i gramatykę z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania i słuchania, pisania lub mówienia (testy ustne) na poziomie kursu.

Procentowy zakres ocen formujących:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0

 

Prace pisemne:

Prace pisemne na poziomie kursu

Procentowy zakres ocen formujących:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0








Ocena końcowa:

OCENA KOŃCOWA - średnia arytmetyczna ocen formujących

Procentowy zakres oceny końcowej:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0

Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie oraz być obecnym na minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. 

Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu, pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań.




Literatura:

Podstawowa:
Arriba 2 Editnos 2019 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez grupa A2

Arriba 3 Editnos 2019 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez grupa B1.2

Socios 1/2 Difusión 2013 R. Somolinos, C. González Blasco, M. Martin Saráchaga


Uzupełniająca:
Gramática de uso del español, Teoría y práctica con solucionario A2/B1, Luis Aragonés, Ramón Palencia Ediciones SM ELE, 2010

Aprende 2/3 gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004.

El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003.

1.Tema a tema B1 V.Coto Bautista,A.Turza Ferré Edelsa 2016

2.Así se habla en nivel B1 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa

3.Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2014

Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii




Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-26 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Rita Catania, Dariusz Ćwiek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)