PNJO - Język hiszpański
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MSJO-FAN>PNJO-Hs4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PNJO - Język hiszpański |
Jednostka: | Międzywydziałowe Studium Języków Obcych |
Grupy: |
II rok - Filologia angielska Lektoraty z języka hiszpańskiego |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Pełny opis: |
Celem modułu jest kształcenie umiejętności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie) w taki sposób, by stopniowo przygotować studentów do egzaminu końcowego na poziomie B2 oraz zapoznać ich z kulturą i obyczajami krajów hiszpańskojęzycznych. Prowadzący stosuje rozmaite rodzaje interakcji: prowadzący – studenci, praca w parach, praca w grupach, praca indywidualna. W trakcie trwania kursu lektor zwraca szczególną uwagę na praktyczne wykorzystanie opanowanych przez uczącego się struktur gramatycznych i słownictwa, stwarzając na zajęciach jak najwięcej okazji do komunikacji językowej, aby zmaksymalizować aktywność studentów, a przez to efektywność uczenia się. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT CW
CW
ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rita Catania | |
Prowadzący grup: | Rita Catania | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Umiejętności |
|
Treści kształcenia: | Lektorat: 5. Unidad 5: i Sé feliz! • Słownictwo: czynności domowe, wskazówki w mieście/poruszanie się po mieście • Gramatyka: tryb rozkazujący, zaimki osobowe dopełnienia bliższego i dalszego • Komunikacja: porady, nakazy, zakazy, instrukcje, zaproszenia 6. Unidad 6: De compras por la red. • Słownictwo: informatyka i technologia, zakupy online, komunikacja telefoniczna • Gramatyka: zaimki dzierżawcze, zaimki względne, przyimki, mowa zależna • Komunikacja: rozmowy telefoniczne, przekazywanie informacji Powtórzenie i test 7. Unidad 7: • Słownictwo: dzieciństwo, wynalazki, cywilizacje antyczne, szkoła/edukacja • Gramatyka: czas przeszły niedokonany - pretérito imperfecto, okoliczniki czasu • Komunikacja: opisywanie przeszłości, opisywanie różnych etapów życia w czasie przeszłym 8. Unidad 8: Historias del pasado. • Słownictwo: historia, wspomnienia,anegdoty/opowiadania, związki uczuciowe; •Gramatyka: kontrast czasów przeszłych (indefinido,perfecto,imperfecto) •Komunikacja: opowiadanie/narracja w przeszłości, opowiadanie historii, anegdot, opowiadań; 9. Unidad 9: Érase una vez. • Słownictwo: telewizja, media,opowiadania, doświadczenia życiowe • Gramatyka: kontrast czasów przeszłych (indefinido,perfecto,imperfecto) • Komunikacja: narracja w czasach przeszłych 10. Unidad 10: ¿Cómo será nuestro futuro?. • Słownictwo: nauka, technika, horoskop, gry karciane, Wielki Tydzień; • Gramatyka: czas przyszły - futuro imperfecto, okoliczniki czasu • Komunikacja: plany, projekty, przewidywania na przyszłość, składanie obietnic, wyrażanie możliwości Powtórzenie i test 11. Unidad 11: Deberías ir al médico. • Słownictwo: zdrowie, choroby,lekarstwa, portale społecznościowe • Gramatyka: tryb przypuszczający - el condicional simple, kontrast czasu przyszłego i trybu warunkowego • Komunikacja: porady i sugerencje, wyrażenia grzecznościowe, wizyta u lekarza 12. Unidad 12: !Ojalá te vaya bien!. • Słownictwo: czasowniki związane z życzeniami i pragnieniami, ślub/wesele, korespondecja formalna i nieformalna; • Gramatyka: tryb - presente de subjuntivo, zdania z subjuntivo/indicativo • Komunikacja: wyrażanie pragnień, życzeń, mówienie o miłości i związkach Powtórzenie i test ARRIBA 3 - podręcznik wiodący dla grupy 4 poziom B1.2 5. Unidad 5: Cocina y come sano. • Słownictwo: diety, kuchnia, restauracja, gastronomia Meksyku i Peru • Gramatyka: tryb rozkazujący - afirmatywny/negatywny, tryb rozkazujący z zaimkami osobowymi • Komunikacja: dawanie rozkazów, rad i instrukcji, przygotowanie dania, sytuacje w restauracji Powtórzenie i test 6. Unidad 6: ¿Qué habrá cambiado en mi ciudad?. • Słownictwo: miasta obecne i w przyszłości, przestępczość, bezpieczeństwo w mieście, ciekawe dzielnice świata • Gramatyka: czas przyszły - futuro imperfecto, tryb przypuszczający, futuro perfecto, zdania warunkowe • Komunikacja: opowiadanie o przyszłości, planach i projektach, na komisariacie; Powtórzenie i test 7. Unidad 7: Busco un profesor que sea ... . • Słownictwo: ekonomia, reklama, amerykanizmy, język hiszpański na Filipinach • Gramatyka: zdania z trybem subjuntivo, kontrast SER/ESTAR, przymiotniki • Komunikacja: opisywanie przedmiotów, miejsc, osób, proszenie o coś wraz z opisem, umiejętność tłumaczenie słów po hiszpańsku Powtórzenie i test 8. Unidad 8: Es necesario que cuidemos el medio ambiente. • Słownictwo: ekologia, ochrona środowiska, zwierzęta, parki naturalne • Gramatyka: struktury z ser/estar, przysłówki, przymiotniki, struktury niezbędne do wyrażania opinii • Komunikacja: opowiadanie o problemach ekologicznych/przyrodniczych, prowadzenie debaty 9. Unidad 9: Cuando el tiempo pase. • Słownictwo: etapy życia, starość, uroda i estetyka • Gramatyka: zdania z CUANDO, okoliczniki czasu • Komunikacja: wyrażanie/opowiadanie o doświadczeniach życiowych Powtórzenie i test |
|
Metody dydaktyczne: | Lektorat:
|
|
Oceny formujące: | Kolokwium/a : Testy obejmują słownictwo i gramatykę z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania i słuchania, pisania lub mówienia (testy ustne) na poziomie kursu. Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Prace pisemne: Prace pisemne na poziomie kursu Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 |
|
Ocena końcowa: | OCENA KOŃCOWA - średnia arytmetyczna ocen formujących Procentowy zakres oceny końcowej: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie oraz być obecnym na minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu, pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań. |
|
Literatura: | Podstawowa: Arriba 3 Editnos 2019 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez grupa B1.2 Socios 1/2 Difusión 2013 R. Somolinos, C. González Blasco, M. Martin Saráchaga Aprende 2/3 gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004. El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003. 1.Tema a tema B1 V.Coto Bautista,A.Turza Ferré Edelsa 2016 2.Así se habla en nivel B1 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa 3.Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2014 Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-26 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Rita Catania, Dariusz Ćwiek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.