PNJO - Język hiszpański
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MSJO-FAN>PNJO-Hs2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PNJO - Język hiszpański |
Jednostka: | Międzywydziałowe Studium Języków Obcych |
Grupy: |
I rok - Filologia angielska Lektoraty z języka hiszpańskiego |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Pełny opis: |
Celem modułu jest kształcenie umiejętności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie) w taki sposób, by stopniowo przygotować studentów do egzaminu końcowego na poziomie B2 oraz zapoznać ich z kulturą i obyczajami krajów hiszpańskojęzycznych. Prowadzący stosuje rozmaite rodzaje interakcji: prowadzący – studenci, praca w parach, praca w grupach, praca indywidualna. W trakcie trwania kursu lektor zwraca szczególną uwagę na praktyczne wykorzystanie opanowanych przez uczącego się struktur gramatycznych i słownictwa, stwarzając na zajęciach jak najwięcej okazji do komunikacji językowej, aby zmaksymalizować aktywność studentów, a przez to efektywność uczenia się. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT CW
CW
ŚR CW
CZ CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rita Catania | |
Prowadzący grup: | Rita Catania, Dariusz Ćwiek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Umiejętności |
|
Treści kształcenia: | Ćwiczenia: 6. Unidad 6: Mi ciudad, mi país Gramatyka: Porówniania. Słownictwo: Miasto, natura Komunikacja: kupowanie, okreslanie w przestrzeni, opisywanie swojego środowiska/życia/preferencji Powtórzenie i kolokwium. 7. Unidad 7: De compras. Gramatyka: przymiotniki wskazujące, zaimki dopełnienia blizszego, MUY/MUCHO, użycie mechanizmów i zwrotów tzw. " organizadores del discurso" Słownictwo: zakupy, sklepy, kuchnia, restauracja, liczebniki Komunikacja: sytuacje na zakupach, w restauracji, gastronimia/kuchnie świata 8. Unidad 8: ¿Qué tiempo hace?. Gramatyka: konstrukcja ESTAR+GERUNDIO, peryfrazy (ir+a infinitivi, pensar, querer,preferir, poder, hay que, deber, tener que) Słownictwo: pogoda, pory roku, organizowanie przyjęcia, czasowniki/czynności dnia codziennego Komunikacja: dawanie rad i rekomendacji, narracja/opowiedzenie o dniu, imprezie, wycieczce,itp.; 9. Unidad 9: He vivido experiencias inolvidables. Gramatyka: czas przeszły - el pretérito perfecto, okoliczniki czasu, przymiotniki/zaimki nieokreślone Słownictwo: doświadczenia życiowe, podróże, turystyka; Komunikacja: opowiadanie o wydarzeniach z przeszłości, wyjaśnianie sytuacji, relacje z przeżyć i doświadczeń osobistych 10. Unidad 10: ¿Y tú qué opinas?. Gramatyka: wyrażanie opinii, porównania, stopniowanie przymiotników, Słownictwo: zwierzęta, opois charakteru, świat pracy, czynności i obowiązki domowe, stereotypy/narodowości Komunikacja: pytanie i wyrażanie opinii, zgoda/sprzeciw, porównywanie, opisanie świata pracy 11. Unidad 11: ¿Qué harás el próximo año?. Gramatyka: czas przyszły - futuro imperfecto, konstrukcja IR+A+INFINITIVO, okoliczniki czasu, zdania warunkowe - I typu Słownictwo: świat w przyszłości, domy i miasta przyszłości, horoskop Komunikacja: wyrażanie czynności w przyszłości, plany na przyszłość, przepowiednie; 12. Unidad 12: Fui a Latinoamérica. Gramatyka: czas przeszły - el pretérito indefinido, okoliczniki czasu przeszłego Słownictwo: różnice językowe krajów hiszpańsko-języcznych, odmiany języka hiszpańskiego, święta i tradycje Komunikacja: akceptowanie/odrzucanie propozycji, opowiadanie o faktach z przeszłości |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia:
|
|
Oceny formujące: | Kolokwium/a : Testy obejmują słownictwo i gramatykę z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania i słuchania, pisania lub mówienia (testy ustne) na poziomie kursu. Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Prace pisemne: Prace pisemne na poziomie kursu Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 |
|
Ocena końcowa: | OCENA KOŃCOWA - średnia arytmetyczna ocen formujących Procentowy zakres oceny końcowej: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie oraz być obecnym na minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu, pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań. |
|
Literatura: | Podstawowa: Aula Internacional 2. Nueva Edición 2015.Jaime Corpas, Augustín Garmendia, Carmen Soriano Difusión, 2015. Aprende ½ gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004. El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003. Así se habla en nivel A V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-26 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Rita Catania, Dariusz Ćwiek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.