Uniwersytet Ignatianum w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJO - Język hiszpański

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MSJO-FAN>PNJO-Hs2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJO - Język hiszpański
Jednostka: Międzywydziałowe Studium Języków Obcych
Grupy: I rok - Filologia angielska
Lektoraty z języka hiszpańskiego
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: hiszpański
Pełny opis:

Celem modułu jest kształcenie umiejętności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie) w taki sposób, by stopniowo przygotować studentów do egzaminu końcowego na poziomie B2 oraz zapoznać ich z kulturą i obyczajami krajów hiszpańskojęzycznych. Prowadzący stosuje rozmaite rodzaje interakcji: prowadzący – studenci, praca w parach, praca w grupach, praca indywidualna. W trakcie trwania kursu lektor zwraca szczególną uwagę na praktyczne wykorzystanie opanowanych przez uczącego się struktur gramatycznych i słownictwa, stwarzając na zajęciach jak najwięcej okazji do komunikacji językowej, aby zmaksymalizować aktywność studentów, a przez to efektywność uczenia się.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rita Catania
Prowadzący grup: Rita Catania, Dariusz Ćwiek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Umiejętności
Student potrafi bez przygotowania uczestniczyć w rozmowach na tematy mu znane oraz stworzyć komunikat ustny i pisemny na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Uczenia się Językowego w momencie ukończenia kursu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_U06
Metody weryfikacji:
Kolokwium/a

Umiejętności
Student właściwie reaguje w większości sytuacji, które mogą się zdarzyć w podróży po krajach hiszpańskiego obszaru językowego, również w warunkach nie w pełni przewidywalnych
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_U03
Metody weryfikacji:
Kolokwium/a

Kompetencje społeczne
Student zdaje sobie sprawę z konieczności aktualizowania wiedzy lingwistycznej przez całe życie.
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_K03
Metody weryfikacji:
Kolokwium/a



Treści kształcenia:

Ćwiczenia:
Arriba 1 - podręcznik poziom A1

6. Unidad 6: Mi ciudad, mi país

Gramatyka: Porówniania.

Słownictwo: Miasto, natura

Komunikacja: kupowanie, okreslanie w przestrzeni, opisywanie swojego środowiska/życia/preferencji

Powtórzenie i kolokwium.

7. Unidad 7: De compras.

Gramatyka: przymiotniki wskazujące, zaimki dopełnienia blizszego, MUY/MUCHO, użycie mechanizmów i zwrotów tzw. " organizadores del discurso"

Słownictwo: zakupy, sklepy, kuchnia, restauracja, liczebniki

Komunikacja: sytuacje na zakupach, w restauracji, gastronimia/kuchnie świata

8. Unidad 8: ¿Qué tiempo hace?.

Gramatyka: konstrukcja ESTAR+GERUNDIO, peryfrazy (ir+a infinitivi, pensar, querer,preferir, poder, hay que, deber, tener que)

Słownictwo: pogoda, pory roku, organizowanie przyjęcia, czasowniki/czynności dnia codziennego

Komunikacja: dawanie rad i rekomendacji, narracja/opowiedzenie o dniu, imprezie, wycieczce,itp.;

9. Unidad 9: He vivido experiencias inolvidables.

Gramatyka: czas przeszły - el pretérito perfecto, okoliczniki czasu, przymiotniki/zaimki nieokreślone

Słownictwo: doświadczenia życiowe, podróże, turystyka;

Komunikacja: opowiadanie o wydarzeniach z przeszłości, wyjaśnianie sytuacji, relacje z przeżyć i doświadczeń osobistych

10. Unidad 10: ¿Y tú qué opinas?.

Gramatyka: wyrażanie opinii, porównania, stopniowanie przymiotników, 

Słownictwo: zwierzęta, opois charakteru, świat pracy, czynności i obowiązki domowe, stereotypy/narodowości

Komunikacja: pytanie i wyrażanie opinii, zgoda/sprzeciw, porównywanie, opisanie świata pracy

11. Unidad 11: ¿Qué harás el próximo año?.

Gramatyka: czas przyszły - futuro imperfecto, konstrukcja IR+A+INFINITIVO, okoliczniki czasu, zdania warunkowe - I typu

Słownictwo: świat w przyszłości, domy i miasta przyszłości, horoskop

Komunikacja: wyrażanie czynności w przyszłości, plany na przyszłość, przepowiednie;

12. Unidad 12: Fui a Latinoamérica.

Gramatyka: czas przeszły - el pretérito indefinido, okoliczniki czasu przeszłego

Słownictwo: różnice językowe krajów hiszpańsko-języcznych, odmiany języka hiszpańskiego, święta i tradycje

Komunikacja: akceptowanie/odrzucanie propozycji, opowiadanie o faktach z przeszłości




Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia:

  1. wykład informacyjny

  2. metoda sytuacyjna

  3. praca w grupach

  4. anegdota

  5. objaśnienie

  6. analiza tekstu z dyskusją

  7. film dydaktyczny

  8. gra dydaktyczna / odgrywanie ról

Zajęcia mogą być także realizowane przy pomocy metod zdalnego nauczania.




Oceny formujące:

Kolokwium/a :
Testy / kolokwia:

Testy obejmują słownictwo i gramatykę z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania i słuchania, pisania lub mówienia (testy ustne) na poziomie kursu.

Procentowy zakres ocen formujących:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0

 

Prace pisemne:

Prace pisemne na poziomie kursu

Procentowy zakres ocen formujących:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0




Ocena końcowa:

OCENA KOŃCOWA - średnia arytmetyczna ocen formujących

Procentowy zakres oceny końcowej:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0

Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie oraz być obecnym na minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. 

Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu, pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań.




Literatura:

Podstawowa:
Arriba 1 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez

Aula Internacional 2. Nueva Edición 2015.Jaime Corpas, Augustín Garmendia, Carmen Soriano Difusión, 2015.


Uzupełniająca:
Gramática de uso del español, Teoría y práctica con solucionario A1/A2, Luis Aragonés, Ramón Palencia Ediciones SM ELE, 2010

Aprende ½ gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004.

El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003.

Así se habla en nivel A V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa

Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii




Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-26 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Rita Catania, Dariusz Ćwiek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)