PNJO - Język hiszpański
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MSJO-FAN>PNJO-Hs1P6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PNJO - Język hiszpański |
Jednostka: | Międzywydziałowe Studium Języków Obcych |
Grupy: |
I rok - Filologia angielska mgr Lektoraty z języka hiszpańskiego |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do praktycznego posługiwania się językiem niemieckim w mowie i w piśmie poprzez kształcenie i rozwijanie sprawności komunikacyjnych: mówienia, czytania (wykształcenie umiejętności rozumienia i przetwarzania tekstów niemieckojęzycznych), pisania (tworzenie tekstów pisanych niespecjalistycznych o charakterze opisowym, narracyjnym, informacyjnym i argumentacyjnym) oraz progresywne wprowadzanie materiału gramatycznego (wyrobienie umiejętności identyfikacji i poprawiania błędów językowych na poziomie zdania, poszerzania słownictwa). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bożena Bojanowicz Santos | |
Prowadzący grup: | Rita Catania | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Ćwiczenia: Unidad 4 - Maneras de vivir Słownictwo: relacje z innymi osobami, grupy miejskie Gramatyka: el subjuntivo , por/para Komunikacja: relacje z przeszłości, wyrażanie emocji, opowiadanie o własnych doświadczeniach, opisywanie zalet i cech charakteru innych osób Unidad 5 - Lugares con encanto Słownictwo: podróże, miasta na świecie, interesujące miejsca w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej Gramatyka: czasy przeszłe, zaimki względne, strona bierna Komunikacja: relacje z przeszłości, opisywanie miast i ciekawych miejsc na świecie Unidad 6 - Se valorará la experiencia Słownictwo: polityka/społeczeństwo/edukacja Gramatyka: forma bezosobowa, strona bierna, tryb subjuntivo, zaimki względne Komunikacja: stawianie warunków i wymagań AULA INTERNACIONAL 5 UNIDAD 1 - El cuerpo en movimiento Słownictwo: teatr, sport, taniec - w kontekście przy użyciu czasowników PONER i QUEDAR Gramatyka: opis akcji przy użyciu przymiotników, imiesłowów i przysłówków, wyrażenia MIENTRAS, MIENTRAS TANTO, AL+ infinitivo Komunikacja: dawanie instrukcji, opis czynności, postawy, sport, ćwiczenia, wyrażanie uczuć, emocji i stanów UNIDAD 2 - Dijo que lo haría Słownictwo: TIC, sporty, rozwiązywanie konfliktów, użycie wyrażeń HACER A PROPÓSITO/SIN QUERER/ADREDE Gramatyka: PARA + inf. tryb subjuntivo - presente/imperfecto, użycie SE, wyrażenia HASTA QUE, TAN PRONTO COMO, CUANDO + subjuntivo Komunikacja: mowa zależna,wyrażanie zamiaru, celu, kompromisu UNIDAD 3 - Así pasó Słownictwo: mas media - środki komunikacji, piłka nożna, historia miast Gramatyka: wyrażenia justo en ese momento/estar a punto de/entonces, tryb subjuntivo, imiesłowy, miejsce przymiotnika w zdaniu Komunikacja: opowiadanie wydarzeń i faktów przy użyciu wszystkich czasów przeszłych, przekazywanie informacji, petycji, próśb, legendy i historie UNIDAD 4 - Antes de que sea tarde Słownictwo: środowisko, przyroda, ekologia, przymiotniki Gramatyka: przyimki, wyrażenia en cuanto, antes de que, mientras, hasta que, después de que Komunikacja: przewidywanie przyszłości, eksponowanie problemów zwiazanych ze środowiskiem i ekologią UNIDAD 5 - Vivir para trabajar Słownictwo: praca Gramatyka: wyrażenia typu: aunque, a pesar de que, por mucho que.../ es decir, esto es o sea/ un ejemplo, por ejemplo, a modo de ejemplo Komunikacja: środowisko pracy, firmy i przedsiębiorstwa, teksty formalne związane z pracą UNIDAD 6 - Como no lo sabía ... Słownictwo: edukacja, wykształcenie, nauka, CV, biografia Gramatyka: zaimki osobowe, tryb pretérito pluscuamperfecto de subjuntivo, tryb przypuszczający złożony Komunikacja: opis faktów z przeszłości i ich konsekwencje w terażniejszości, przekazywanie informacji innych w przeszłości, opis własnych możliwości i zdolności - Testy - Kolokwia - Powtórki |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia: |
|
Oceny formujące: | Inne Prace pisemne: Procentowy zakres ocen cząstkowych: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Procentowy zakres ocen cząstkowych: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 |
|
Ocena końcowa: | Egzamin końcowy (część pisemna i ustna) Procentowy zakres oceny końcowej:
|
|
Literatura: | Podstawowa: Aula Internacional 4. Nueva Edición 2015.Jaime Corpas, Augustín Garmendia, Carmen Soriano Difusión, 2015. Aprende 3/4 gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004. El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003. Tema a tema B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferré Edelsa 2016 Así se habla en nivel B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2014 Tema a tema B1/B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-25 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rita Catania | |
Prowadzący grup: | Rita Catania | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Ćwiczenia: Unidad 4 - Maneras de vivir Słownictwo: relacje z innymi osobami, grupy miejskie Gramatyka: el subjuntivo , por/para Komunikacja: relacje z przeszłości, wyrażanie emocji, opowiadanie o własnych doświadczeniach, opisywanie zalet i cech charakteru innych osób Unidad 5 - Lugares con encanto Słownictwo: podróże, miasta na świecie, interesujące miejsca w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej Gramatyka: czasy przeszłe, zaimki względne, strona bierna Komunikacja: relacje z przeszłości, opisywanie miast i ciekawych miejsc na świecie Unidad 6 - Se valorará la experiencia Słownictwo: polityka/społeczeństwo/edukacja Gramatyka: forma bezosobowa, strona bierna, tryb subjuntivo, zaimki względne Komunikacja: stawianie warunków i wymagań ¿Hablamos? Manual de conversación para estudiantes de español. B1-B2 1.España, aspectos generales 2.¿Montaña o playa? 3.De tapas 4. Turismo de calidad 5.Hogar dulce hogar 6.La importancia del español 7. Historia, cultura y arte 8. Deportes 9. Hábitos diarios 10. Tópicos típicos 11.Música maestro 12. Trato hecho 13. Fiestas populares 14. Curiosidades - Testy - Kolokwia - Powtórki |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia: Zajęcia są realizowane również przy pomocy metod zdalnego nauczania |
|
Oceny formujące: | Inne Prace pisemne: Procentowy zakres ocen cząstkowych: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Procentowy zakres ocen cząstkowych: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 |
|
Ocena końcowa: | Egzamin/zaliczenie końcowe (część pisemna i ustna): Procentowy zakres oceny końcowej: Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie oraz być obecnym na minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu (nie ma możliwości ich odpracowania). |
|
Literatura: | Podstawowa: Aula Internacional 4. Nueva Edición 2015.Jaime Corpas, Augustín Garmendia, Carmen Soriano Difusión, 2015. Sánchez Melgarejo José Luis. ¿Hablamos? Manual de conversación para estudiantes de español. B1-B2,Círculo Rojo, 2016 Aprende 3/4 gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004. El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003. Tema a tema B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferré Edelsa 2016 Materiały autorskie przekazywane w formie kserokopi/elektronicznie Así se habla en nivel B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2014 Tema a tema B1/B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.