Uniwersytet Ignatianum w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJO - Język hiszpański

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MSJO-FAN>PNJO-Hs1P6
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJO - Język hiszpański
Jednostka: Międzywydziałowe Studium Języków Obcych
Grupy: I rok - Filologia angielska mgr
Lektoraty z języka hiszpańskiego
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: hiszpański
Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do praktycznego posługiwania się językiem niemieckim w mowie i w piśmie poprzez kształcenie i rozwijanie sprawności komunikacyjnych: mówienia, czytania (wykształcenie umiejętności rozumienia i przetwarzania tekstów niemieckojęzycznych), pisania (tworzenie tekstów pisanych niespecjalistycznych o charakterze opisowym, narracyjnym, informacyjnym i argumentacyjnym) oraz progresywne wprowadzanie materiału gramatycznego (wyrobienie umiejętności identyfikacji i poprawiania błędów językowych na poziomie zdania, poszerzania słownictwa).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bożena Bojanowicz Santos
Prowadzący grup: Rita Catania
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Wiedza
Student ma pogłębioną wiedzę o języku hiszpańskim przydatną w praktyce, w tym znajomość leksyki na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2_W07
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a:Kolokwia

Wiedza
Student ma pogłębioną wiedzę o języku hiszpańskim przydatną w praktyce, w tym znajomość gramatyki na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2_W07
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a:Kolokwia

Umiejętności
Student potrafi zrozumieć główne wątki tekstu mówionego i pisanego w języku hiszpańskim na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2_U06, Fa2_U07
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a:Kolokwia

Umiejętności
Student potrafi uczestniczyć w dyskusji w języku hiszpańskim na poziomie B2 , odnosząc się do argumentów innych i przedstawiając swoje stanowisko
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2_U06, Fa2_U07
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a:Kolokwia

Umiejętności
Student posługuje się językiem hiszpańskim w piśmie na poziomie B2
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2_U06, Fa2_U07
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a:Kolokwia

Kompetencje społeczne
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i wyznacza kierunki rozwoju własnego
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2_K01
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a:Kolokwia



Treści kształcenia:

Ćwiczenia:
AULA INTERNACIONAL 4:

Unidad 4 - Maneras de vivir

Słownictwo: relacje z innymi osobami, grupy miejskie

Gramatyka: el subjuntivo , por/para 

Komunikacja: relacje z przeszłości, wyrażanie emocji, opowiadanie o własnych doświadczeniach, opisywanie zalet i cech charakteru innych osób

Unidad 5 - Lugares con encanto

Słownictwo: podróże, miasta na świecie, interesujące miejsca w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej

Gramatyka: czasy przeszłe, zaimki względne, strona bierna 

Komunikacja: relacje z przeszłości, opisywanie miast i ciekawych miejsc na świecie

Unidad 6 - Se valorará la experiencia

Słownictwo: polityka/społeczeństwo/edukacja

Gramatyka: forma bezosobowa, strona bierna, tryb subjuntivo, zaimki względne

Komunikacja: stawianie warunków i wymagań

AULA INTERNACIONAL 5

UNIDAD 1 - El cuerpo en movimiento

Słownictwo: teatr, sport, taniec - w kontekście przy użyciu czasowników PONER i QUEDAR

Gramatyka: opis akcji przy użyciu przymiotników, imiesłowów i przysłówków, wyrażenia MIENTRAS, MIENTRAS TANTO, AL+ infinitivo

Komunikacja: dawanie instrukcji, opis czynności, postawy, sport, ćwiczenia, wyrażanie uczuć, emocji i stanów

UNIDAD 2 - Dijo que lo haría

Słownictwo: TIC, sporty, rozwiązywanie konfliktów, użycie wyrażeń HACER A PROPÓSITO/SIN QUERER/ADREDE

Gramatyka: PARA + inf. tryb subjuntivo - presente/imperfecto, użycie SE, wyrażenia HASTA QUE, TAN PRONTO COMO, CUANDO + subjuntivo

Komunikacja: mowa zależna,wyrażanie zamiaru, celu, kompromisu

UNIDAD 3 - Así pasó

Słownictwo: mas media - środki komunikacji, piłka nożna, historia miast

Gramatyka: wyrażenia justo en ese momento/estar a punto de/entonces, tryb subjuntivo, imiesłowy, miejsce przymiotnika w zdaniu

Komunikacja: opowiadanie wydarzeń i faktów przy użyciu wszystkich czasów przeszłych, przekazywanie informacji, petycji, próśb, legendy i historie

UNIDAD 4 - Antes de que sea tarde

Słownictwo: środowisko, przyroda, ekologia, przymiotniki

Gramatyka: przyimki, wyrażenia en cuanto, antes de que, mientras, hasta que, después de que

Komunikacja: przewidywanie przyszłości, eksponowanie problemów zwiazanych ze środowiskiem i ekologią

UNIDAD 5 - Vivir para trabajar

Słownictwo: praca

Gramatyka: wyrażenia typu: aunque, a pesar de que, por mucho que.../ es decir, esto es o sea/ un ejemplo, por ejemplo, a modo de ejemplo

Komunikacja: środowisko pracy, firmy i przedsiębiorstwa, teksty formalne związane z pracą

UNIDAD 6 - Como no lo sabía ...

Słownictwo: edukacja, wykształcenie, nauka, CV, biografia

Gramatyka: zaimki osobowe, tryb pretérito pluscuamperfecto de subjuntivo, tryb przypuszczający złożony

Komunikacja: opis faktów z przeszłości i ich konsekwencje w terażniejszości, przekazywanie informacji innych w przeszłości, opis własnych możliwości i zdolności

- Testy

- Kolokwia

- Powtórki 

 

 

 




Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia:

MN01: wykład informacyjny
MN02: metoda sytuacyjna
MN03: praca w grupach
MN04: anegdota
MN05: objaśnienie
MN06: analiza tekstu z dyskusją
MN07: film dydaktyczny
MN08: gra dydaktyczna / odgrywanie ról




Oceny formujące:

Inne Prace pisemne:
Prace pisemne na poziomie kursu przygotowujące do egzaminu (część pisemna)

Procentowy zakres ocen cząstkowych:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0


Kolokwium/a Kolokwia:
Testy/kolokwia – obejmują słownictwo i gramatykę z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania i słuchania, pisania lub mówienia (testy ustne) na poziomie kursu

Procentowy zakres ocen cząstkowych:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0

 




Ocena końcowa:

Egzamin końcowy (część pisemna i ustna)

Procentowy zakres oceny końcowej:
0-54% - 2.0 
55-64% - 3.0 
65-72% - 3.5 
73-81% - 4.0 
82-89% - 4.5 
90-100% - 5.0 


Student ma prawo do dwóch nieobecności na zajęciach w semestrze. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu, pozostałe nieobecności wymagają zaliczenia w formie opracowania wskazanych przez prowadzącego tekstów. Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie.




Literatura:

Podstawowa:
Podstawowa:
Arriba 3 Editnos 2021 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez

Aula Internacional 4. Nueva Edición 2015.Jaime Corpas, Augustín Garmendia, Carmen Soriano Difusión, 2015.

Aula Internacional 5  Nueva Edición 2015.Jaime Corpas, Augustín Garmendia, Carmen Soriano Difusión, 2015.



Uzupełniająca:
Uzupełniająca:
Gramática de uso del español, Teoría y práctica con solucionario B1/B2, Luis Aragonés, Ramón Palencia Ediciones SM ELE, 2010


Aprende 3/4 gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004.


El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003.


Tema a tema B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferré Edelsa 2016


Así se habla en nivel B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa


Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2014


Tema a tema B1/B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa




Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rita Catania
Prowadzący grup: Rita Catania
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Wiedza
Student ma pogłębioną wiedzę o języku hiszpańskim przydatną w praktyce, w tym znajomość leksyki na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2_W07
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a:Kolokwia

Wiedza
Student ma pogłębioną wiedzę o języku hiszpańskim przydatną w praktyce, w tym znajomość gramatyki na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2_W07
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a:Kolokwia

Umiejętności
Student potrafi zrozumieć główne wątki tekstu mówionego i pisanego w języku hiszpańskim na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2_U06, Fa2_U07
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a:Kolokwia

Umiejętności
Student potrafi uczestniczyć w dyskusji w języku hiszpańskim na poziomie B2 , odnosząc się do argumentów innych i przedstawiając swoje stanowisko
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2_U06, Fa2_U07
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a:Kolokwia

Umiejętności
Student posługuje się językiem hiszpańskim w piśmie na poziomie B2
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2_U06, Fa2_U07
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a:Kolokwia

Kompetencje społeczne
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i wyznacza kierunki rozwoju własnego
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa2_K01
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a:Kolokwia



Treści kształcenia:

Ćwiczenia:
AULA INTERNACIONAL 4:

Unidad 4 - Maneras de vivir

Słownictwo: relacje z innymi osobami, grupy miejskie

Gramatyka: el subjuntivo , por/para 

Komunikacja: relacje z przeszłości, wyrażanie emocji, opowiadanie o własnych doświadczeniach, opisywanie zalet i cech charakteru innych osób

Unidad 5 - Lugares con encanto

Słownictwo: podróże, miasta na świecie, interesujące miejsca w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej

Gramatyka: czasy przeszłe, zaimki względne, strona bierna 

Komunikacja: relacje z przeszłości, opisywanie miast i ciekawych miejsc na świecie

Unidad 6 - Se valorará la experiencia

Słownictwo: polityka/społeczeństwo/edukacja

Gramatyka: forma bezosobowa, strona bierna, tryb subjuntivo, zaimki względne

Komunikacja: stawianie warunków i wymagań

 

¿Hablamos? Manual de conversación para estudiantes de español. B1-B2

 

1.España, aspectos generales

2.¿Montaña o playa?

3.De tapas 

4. Turismo de calidad

5.Hogar dulce hogar

6.La importancia del español

7. Historia, cultura y arte

8. Deportes

9. Hábitos diarios

10. Tópicos típicos 

11.Música maestro

12. Trato hecho

13. Fiestas populares

14. Curiosidades

- Testy

- Kolokwia

- Powtórki 

 

 

 




Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia:

MN01: wykład informacyjny
MN02: metoda sytuacyjna
MN03: praca w grupach
MN04: anegdota
MN05: objaśnienie
MN06: analiza tekstu z dyskusją
MN07: film dydaktyczny
MN08: gra dydaktyczna / odgrywanie ról

Zajęcia są realizowane również przy pomocy metod zdalnego nauczania




Oceny formujące:

Inne Prace pisemne:
Prace pisemne na poziomie kursu przygotowujące do egzaminu/zaliczenia (część pisemna)

Procentowy zakres ocen cząstkowych:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0


Kolokwium/a Kolokwia:
Testy/kolokwia – obejmują słownictwo i gramatykę z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania i słuchania, pisania lub mówienia (testy ustne) na poziomie kursu

Procentowy zakres ocen cząstkowych:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0

 




Ocena końcowa:

Egzamin/zaliczenie końcowe (część pisemna i ustna):

Procentowy zakres oceny końcowej:
0-54% - 2.0 
55-64% - 3.0 
65-72% - 3.5 
73-81% - 4.0 
82-89% - 4.5 
90-100% - 5.0 

Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie oraz być obecnym na minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. 

Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu (nie ma możliwości ich odpracowania).




Literatura:

Podstawowa:
Podstawowa:

Aula Internacional 4. Nueva Edición 2015.Jaime Corpas, Augustín Garmendia, Carmen Soriano Difusión, 2015.


Sánchez Melgarejo José Luis. ¿Hablamos? Manual de conversación para estudiantes de español. B1-B2,Círculo Rojo, 2016

 


Uzupełniająca:
Uzupełniająca:
Gramática de uso del español, Teoría y práctica con solucionario B1/B2, Luis Aragonés, Ramón Palencia Ediciones SM ELE, 2010


Aprende 3/4 gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004.


El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003.


Tema a tema B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferré Edelsa 2016


Materiały autorskie przekazywane w formie kserokopi/elektronicznie

Así se habla en nivel B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa


Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2014


Tema a tema B1/B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa




Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)