PNJO - Język hiszpański
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MSJO-FAN>PNJO-Hs1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PNJO - Język hiszpański |
Jednostka: | Międzywydziałowe Studium Języków Obcych |
Grupy: |
I rok - Filologia angielska Lektoraty z języka hiszpańskiego |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Pełny opis: |
Celem modułu jest kształcenie umiejętności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie) w taki sposób, by stopniowo przygotować studentów do egzaminu końcowego na poziomie B2 oraz zapoznać ich z kulturą i obyczajami krajów hiszpańskojęzycznych. Prowadzący stosuje rozmaite rodzaje interakcji: prowadzący – studenci, praca w parach, praca w grupach, praca indywidualna. W trakcie trwania kursu lektor zwraca szczególną uwagę na praktyczne wykorzystanie opanowanych przez uczącego się struktur gramatycznych i słownictwa, stwarzając na zajęciach jak najwięcej okazji do komunikacji językowej, aby zmaksymalizować aktywność studentów, a przez to efektywność uczenia się. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CW
CW
CW
CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rita Catania | |
Prowadzący grup: | Rita Catania, Dariusz Ćwiek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Umiejętności |
|
Treści kształcenia: | Ćwiczenia: 1. Unidad 1: Hola, ¿ qué tal? Gramatyka: czasowniki SER/TENER, rodzaj i liczba, czasowniki regularne AR Słownictwo: kraje, narodowości, zawody, miejsca pracy, liczebniki Komunikacja: przedstawianie się, przywitania, pożegnania - zwroty 2. Unidad 2: Mi clase de español. Gramatyka: czas terażniejszy czasowników regularnych, rodzaj i liczba, rodzajniki określone i nieokreślone, czasownik HAY/ESTAR Słownictwo: w klasie, kolory, dom, przyimki przestrzenne Komunikacja: wyrażanie i określanie położenie danego przedmiotu, opisywanie przedmiotów i miejsc 3. Unidad 3: ¿Cómo soy? ¿Cómo estoy? Gramatyka: czasowniki SER/ESTAR, zaimki dzierżawcze, czasownik IR + przyimki Słownictwo: opis osób - fizyczny/charakter, ubrania, środki transportu Komunikacja: opis osób i rzeczy, wyrażanie przynależności, sposoby podróżowania 4. Unidad 4: Un día en mi vida. Gramatyka: Odmiana czasowników nieregularnych, przysłówki częstotliwości. Słownictwo: Godziny, dni tygodnia, miesiące, pory roku, czynności codzienne, rodzina. Komunikacja: pytanie o godzinę, opis dnia i przyzwyczajeń, wyrażanie częstotliwości Powtórzenie i kolokwium. 5. Unidad 5: Me gusta salir con mis amigos. Gramatyka: Odmiana czasownika Gustar i innych czasowników tego typu. Słownictwo: Rozrywka i czas wolny, jedzenie i gastronomia, części ciała, sporty. Komunikacja: wyrażanie preferencji, kuchnia i gastronomia, w restauracji Powtórzenie i kolokwium. 6. Unidad 6: Mi ciudad, mi país Gramatyka: Porównania. Słownictwo: Miasto, natura Komunikacja: kupowanie, okreslanie w przestrzeni, opisywanie swojego środowiska/życia/preferencji Powtórzenie i kolokwium. 7. Unidad 7: De compras. Gramatyka: przymiotniki wskazujące, zaimki dopełnienia blizszego, MUY/MUCHO, użycie mechanizmów i zwrotów tzw. " organizadores del discurso" Słownictwo: zakupy, sklepy, kuchnia, restauracja, liczebniki Komunikacja: sytuacje na zakupach, w restauracji, gastronimia/kuchnie świata Ćwiczenia: grupa A2 podręcznik ARRIBA 2 1. Unidad 1: Vamos a conocernos • Słownictwo: opis dnia, formy spędzania wolnego czasu, rozrywka, plany, plaża • Gramatyka: czas terażniejszy, czasowniki gustar/encantar/interesar i podobne, wyrażenia peryfrastyczne - perífrasis verbales • Komunikacja: wyrażanie preferencji, dawanie rad, 2. Unidad 2: Fue el viaje de mi vida • Słownictwo: podróże, kultura i ciekawe miejsca na świecie • Gramatyka: czasy przeszłe – pretérito perfecto-indefinido, zaimki dopełnienia dalszego + gustaría, zdania wykrzyknikowe • Komunikacja: relacjonowania wydarzeń z przeszłości, wyrażanie pragnień, życzeń, opisywanie miejsc i osób, planowanie podróży Powtórzenie i test 3. Unidad 3: Nació, vivió y murió • Słownictwo: biografia znanych osób, praca, Curriculum Vitae • Gramatyka: porównanie - czasy przeszłe, okreslenia czasu - marcadores temporales • Komunikacja: opisywanie życia róznych osób, rozmowa o pracę, wyrażanie swoich preferencji 4. Unidad 4: Ser o estar. Esta es la cuestión. • Słownictwo: opis osób, przedmiotów, miast, zwyczaje, ciekawostki kulturowe • Gramatyka: różnice między ser/estar, czasownik HABER • Komunikacja: opis osób i przedmiotów, zwyczaje, moje miasto Powtórzenie i test 5. Unidad 5: i Sé feliz! • Słownictwo: czynności domowe, wskazówki w mieście/poruszanie się po mieście • Gramatyka: tryb rozkazujący, zaimki osobowe dopełnienia bliższego i dalszego • Komunikacja: porady, nakazy, zakazy, instrukcje, zaproszenia 6. Unidad 6: De compras por la red. • Słownictwo: informatyka i technologia, zakupy online, komunikacja telefoniczna • Gramatyka: zaimki dzierżawcze, zaimki względne, przyimki, mowa zależna • Komunikacja: rozmowy telefoniczne, przekazywanie informacji Powtórzenie i test - Testy - Kolokwia - Powtórki |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia: 2) metoda sytuacyjna 3) praca w grupach 4) anegdota 5) objaśnienie 6) analiza tekstu z dyskusją 7) film dydaktyczny 8) gra dydaktyczna / odgrywanie ról |
|
Oceny formujące: | Inne Prace pisemne: Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 |
|
Ocena końcowa: | Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen formujących: Procentowy zakres oceny końcowej: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Student ma prawo do dwóch nieobecności na zajęciach w semestrze. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu, pozostałe nieobecności wymagają zaliczenia w formie opracowania wskazanych przez prowadzącego tekstów. Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie. |
|
Literatura: | Podstawowa: Arriba 1 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez Arriba 2 Editnos 2019 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez Aula Internacional 2. Nueva Edición 2015.Jaime Corpas, Augustín Garmendia, Carmen Soriano Difusión, 2015. Aula Internacional 3. Nueva Edición 2015.Jaime Corpas, Augustín Garmendia, Carmen Soriano Difusión, 2015. Aula Internacional 4. Nueva Edición 2015.Jaime Corpas, Augustín Garmendia, Carmen Soriano Difusión, 2015. Gramática de uso del español, Teoría y práctica con solucionario A1/A2, Luis Aragonés, Ramón Palencia Ediciones SM ELE, 2010 Aprende ½ gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004. El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003. 1.Tema a tema B1 V.Coto Bautista,A.Turza Ferré Edelsa 2016 2.Así se habla en nivel B1 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa 3.Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2014 Tema a tema B1/B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa Así se habla en nivel B1/B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rita Catania | |
Prowadzący grup: | Rita Catania, Dariusz Ćwiek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Umiejętności |
|
Treści kształcenia: | Ćwiczenia: 1. Unidad 1: Hola, ¿ qué tal? Gramatyka: czasowniki SER/TENER, rodzaj i liczba, czasowniki regularne AR Słownictwo: kraje, narodowości, zawody, miejsca pracy, liczebniki Komunikacja: przedstawianie się, przywitania, pożegnania - zwroty 2. Unidad 2: Mi clase de español. Gramatyka: czas terażniejszy czasowników regularnych, rodzaj i liczba, rodzajniki określone i nieokreślone, czasownik HAY/ESTAR Słownictwo: w klasie, kolory, dom, przyimki przestrzenne Komunikacja: wyrażanie i określanie położenie danego przedmiotu, opisywanie przedmiotów i miejsc 3. Unidad 3: ¿Cómo soy? ¿Cómo estoy? Gramatyka: czasowniki SER/ESTAR, zaimki dzierżawcze, czasownik IR + przyimki Słownictwo: opis osób - fizyczny/charakter, ubrania, środki transportu Komunikacja: opis osób i rzeczy, wyrażanie przynależności, sposoby podróżowania 4. Unidad 4: Un día en mi vida. Gramatyka: Odmiana czasowników nieregularnych, przysłówki częstotliwości. Słownictwo: Godziny, dni tygodnia, miesiące, pory roku, czynności codzienne, rodzina. Komunikacja: pytanie o godzinę, opis dnia i przyzwyczajeń, wyrażanie częstotliwości Powtórzenie i kolokwium. 5. Unidad 5: Me gusta salir con mis amigos. Gramatyka: Odmiana czasownika Gustar i innych czasowników tego typu. Słownictwo: Rozrywka i czas wolny, jedzenie i gastronomia, części ciała, sporty. Komunikacja: wyrażanie preferencji, kuchnia i gastronomia, w restauracji Powtórzenie i kolokwium. 6. Unidad 6: Mi ciudad, mi país Gramatyka: Porównania. Słownictwo: Miasto, natura Komunikacja: kupowanie, okreslanie w przestrzeni, opisywanie swojego środowiska/życia/preferencji Powtórzenie i kolokwium. 7. Unidad 7: De compras. Gramatyka: przymiotniki wskazujące, zaimki dopełnienia blizszego, MUY/MUCHO, użycie mechanizmów i zwrotów tzw. " organizadores del discurso" Słownictwo: zakupy, sklepy, kuchnia, restauracja, liczebniki Komunikacja: sytuacje na zakupach, w restauracji, gastronimia/kuchnie świata Ćwiczenia: grupa A2 podręcznik ARRIBA 2 1. Unidad 1: Vamos a conocernos • Słownictwo: opis dnia, formy spędzania wolnego czasu, rozrywka, plany, plaża • Gramatyka: czas terażniejszy, czasowniki gustar/encantar/interesar i podobne, wyrażenia peryfrastyczne - perífrasis verbales • Komunikacja: wyrażanie preferencji, dawanie rad, 2. Unidad 2: Fue el viaje de mi vida • Słownictwo: podróże, kultura i ciekawe miejsca na świecie • Gramatyka: czasy przeszłe – pretérito perfecto-indefinido, zaimki dopełnienia dalszego + gustaría, zdania wykrzyknikowe • Komunikacja: relacjonowania wydarzeń z przeszłości, wyrażanie pragnień, życzeń, opisywanie miejsc i osób, planowanie podróży Powtórzenie i test 3. Unidad 3: Nació, vivió y murió • Słownictwo: biografia znanych osób, praca, Curriculum Vitae • Gramatyka: porównanie - czasy przeszłe, okreslenia czasu - marcadores temporales • Komunikacja: opisywanie życia róznych osób, rozmowa o pracę, wyrażanie swoich preferencji 4. Unidad 4: Ser o estar. Esta es la cuestión. • Słownictwo: opis osób, przedmiotów, miast, zwyczaje, ciekawostki kulturowe • Gramatyka: różnice między ser/estar, czasownik HABER • Komunikacja: opis osób i przedmiotów, zwyczaje, moje miasto Powtórzenie i test 5. Unidad 5: i Sé feliz! • Słownictwo: czynności domowe, wskazówki w mieście/poruszanie się po mieście • Gramatyka: tryb rozkazujący, zaimki osobowe dopełnienia bliższego i dalszego • Komunikacja: porady, nakazy, zakazy, instrukcje, zaproszenia 6. Unidad 6: De compras por la red. • Słownictwo: informatyka i technologia, zakupy online, komunikacja telefoniczna • Gramatyka: zaimki dzierżawcze, zaimki względne, przyimki, mowa zależna • Komunikacja: rozmowy telefoniczne, przekazywanie informacji Powtórzenie i test - Testy - Kolokwia - Powtórki |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia: 2) metoda sytuacyjna 3) praca w grupach 4) anegdota 5) objaśnienie 6) analiza tekstu z dyskusją 7) film dydaktyczny 8) gra dydaktyczna / odgrywanie ról Zajęcia są realizowane również przy pomocy metod zdalnego nauczania |
|
Oceny formujące: | Inne Prace pisemne: Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 |
|
Ocena końcowa: | Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen formujących: Procentowy zakres oceny końcowej: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie oraz być obecnym na minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu (nie ma możliwości ich odpracowania). |
|
Literatura: | Podstawowa: Arriba 1 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez Arriba 2 Editnos 2019 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez Aula Internacional 2. Nueva Edición 2015.Jaime Corpas, Augustín Garmendia, Carmen Soriano Difusión, 2015. Gramática de uso del español, Teoría y práctica con solucionario A1/A2, Luis Aragonés, Ramón Palencia Ediciones SM ELE, 2010 Aprende ½ gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004. El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003. 3.Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2015 Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.