PNJO - Język hiszpański
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MSJO-FAN>PNJO-HS3-LS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PNJO - Język hiszpański |
Jednostka: | Międzywydziałowe Studium Języków Obcych |
Grupy: |
II rok - Filologia angielska Lektoraty z języka hiszpańskiego |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Pełny opis: |
Celem modułu jest kształcenie umiejętności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie) w taki sposób, by stopniowo przygotować studentów do egzaminu końcowego na poziomie B2 oraz zapoznać ich z kulturą i obyczajami krajów hiszpańskojęzycznych. Prowadzący stosuje rozmaite rodzaje interakcji: prowadzący – studenci, praca w parach, praca w grupach, praca indywidualna. W trakcie trwania kursu lektor zwraca szczególną uwagę na praktyczne wykorzystanie opanowanych przez uczącego się struktur gramatycznych i słownictwa, stwarzając na zajęciach jak najwięcej okazji do komunikacji językowej, aby zmaksymalizować aktywność studentów, a przez to efektywność uczenia się. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ CW
CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rita Catania | |
Prowadzący grup: | Rita Catania, Patryk Rauczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Umiejętności |
|
Treści kształcenia: | Lektorat: 1. Unidad 1: Vamos a conocernos • Słownictwo: opis dnia, formy spędzania wolnego czasu, rozrywka, plany, plaża • Gramatyka: czas terażniejszy, czasowniki gustar/encantar/interesar i podobne, wyrażenia peryfrastyczne - perífrasis verbales • Komunikacja: wyrażanie preferencji, dawanie rad, 2. Unidad 2: Fue el viaje de mi vida • Słownictwo: podróże, kultura i ciekawe miejsca na świecie • Gramatyka: czasy przeszłe – pretérito perfecto-indefinido, zaimki dopełnienia dalszego +gustaría, zdania wykrzyknikowe • Komunikacja: relacjonowania wydarzeń z przeszłości, wyrażanie pragnień, życzeń, opisywanie miejsc i osób, planowanie podróży Powtórzenie i test 3. Unidad 3: Nació, vivió y murió • Słownictwo: biografia znanych osób, praca, Curriculum Vitae • Gramatyka: porównanie - czasy przeszłe, okreslenia czasu - marcadores temporales • Komunikacja: opisywanie życia róznych osób, rozmowa o pracę, wyrażanie swoich preferencji 4. Unidad 4: Ser o estar. Esta es la cuestión. • Słownictwo: opis osób, przedmiotów, miast, zwyczaje, ciekawostki kulturowe • Gramatyka: różnice między ser/estar, czasownik HABER • Komunikacja: opis osób i przedmiotów, zwyczaje, moje miasto Powtórzenie i test 5. Unidad 5: i Sé feliz! • Słownictwo: czynności domowe, wskazówki w mieście/poruszanie się po mieście • Gramatyka: tryb rozkazujący, zaimki osobowe dopełnienia bliższego i dalszego • Komunikacja: porady, nakazy, zakazy, instrukcje, zaproszenia 6. Unidad 6: De compras por la red. • Słownictwo: informatyka i technologia, zakupy online, komunikacja telefoniczna • Gramatyka: zaimki dzierżawcze, zaimki względne, przyimki, mowa zależna • Komunikacja: rozmowy telefoniczne, przekazywanie informacji Powtórzenie i test ELEMENTY KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ W BIZNESIE: Podręcznik SOCIOS 1 1. Unidad 3: El mundo de la empresa 2. Unidad 4: Le presento al director general 3. Unidad 5: De gestiones 4. Unidad 6: Lugares para trabajar, lugares para vivir 5. Unidad 7: Agenda de trabajo 6. Unidad 8: Citas y reuniones 7. Unidad 9: Productos y proyectos 8. Unidad 10: Claves del éxito 9. Unidad 11: Viajes de negocios 10. Unidad 12: Formación y experiencia - Testy - Kolokwia - Powtórki |
|
Metody dydaktyczne: | Lektorat: 2) metoda sytuacyjna 3) praca w grupach 4) anegdota 5) objaśnienie 6) analiza tekstu z dyskusją 7) film dydaktyczny 8) gra dydaktyczna / odgrywanie ról Zajęcia są realizowane również przy pomocy metod zdalnego nauczania. |
|
Oceny formujące: | Inne Prace pisemne: Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Testy/kolokwia – obejmują słownictwo i gramatykę z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania i słuchania, pisania lub mówienia (testy ustne) na poziomie kursu Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 |
|
Ocena końcowa: | Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen formujących. Procentowy zakres oceny końcowej: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Student ma prawo do dwóch nieobecności na zajęciach w semestrze. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu, pozostałe nieobecności wymagają zaliczenia w formie opracowania wskazanych przez prowadzącego tekstów. Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie. |
|
Literatura: | Podstawowa: Arriba 1 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez Arriba 2 Editnos 2019 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez Socios 1 Difusión 2013 R. Somolinos, C. González Blasco, M. Martin Saráchaga Gramática de uso del español, Teoría y práctica con solucionario A2/B1, Luis Aragonés, Ramón Palencia Ediciones SM ELE, 2010 Aprende 2/3 gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004. El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003. Tema a tema B1 V.Coto Bautista,A.Turza Ferré Edelsa 2016 Así se habla en nivel B1 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2014 Tema a tema B1/B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa Así se habla en nivel B1/B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rita Catania | |
Prowadzący grup: | Rita Catania, Dariusz Ćwiek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Umiejętności |
|
Treści kształcenia: | Ćwiczenia:
Słownictwo: zakupy, sklepy, kuchnia, restauracja, liczebniki Komunikacja: sytuacje na zakupach, w restauracji, gastronimia/kuchnie świata
Słownictwo: pogoda, pory roku, organizowanie przyjęcia, czasowniki/czynności dnia codziennego Komunikacja: dawanie rad i rekomendacji, narracja/opowiedzenie o dniu, imprezie, wycieczce,itp.; 9. Unidad 9: He vivido experiencias inolvidables. Gramatyka: czas przeszły - el pretérito perfecto, okoliczniki czasu, przymiotniki/zaimki nieokreślone Słownictwo: doświadczenia życiowe, podróże, turystyka; Komunikacja: opowiadanie o wydarzeniach z przeszłości, wyjaśnianie sytuacji, relacje z przeżyć i doświadczeń osobistych
Słownictwo: zwierzęta, opois charakteru, świat pracy, czynności i obowiązki domowe, stereotypy/narodowości Komunikacja: pytanie i wyrażanie opinii, zgoda/sprzeciw, porównywanie, opisanie świata pracy
Słownictwo: świat w przyszłości, domy i miasta przyszłości, horoskop Komunikacja: wyrażanie czynności w przyszłości, plany na przyszłość, przepowiednie;
Słownictwo: różnice językowe krajów hiszpańsko-języcznych, odmiany języka hiszpańskiego, święta i tradycje Komunikacja: akceptowanie/odrzucanie propozycji, opowiadanie o faktach z przeszłości |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia: 2) metoda sytuacyjna 3) praca w grupach 4) anegdota 5) objaśnienie 6) analiza tekstu z dyskusją 7) film dydaktyczny 8) gra dydaktyczna / odgrywanie ról Zajęcia są realizowane również przy pomocy metod zdalnego nauczania. |
|
Oceny formujące: | Inne Prace pisemne: Procentowy zakres ocen formujących: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Procentowy zakres ocen cząstkowych: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 |
|
Ocena końcowa: | Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen formujących. Procentowy zakres oceny końcowej: 0-59% - 2.0 60-67% - 3.0 68-74% - 3.5 75-82% - 4.0 83-89% - 4.5 90-100% - 5.0 Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie oraz być obecnym na minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie wyznaczonych przez prowadzącego zadań. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu (nie ma możliwości ich odpracowania). |
|
Literatura: | Podstawowa: Arriba 1 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez Arriba 2 Editnos 2019 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez Gramática de uso del español, Teoría y práctica con solucionario A2/B1, Luis Aragonés, Ramón Palencia Ediciones SM ELE, 2010 Aprende 2/3 gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004. El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003. Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2014 A medida. Nivel A1-A2. Manual de clase José Ramón Rodríguez Martín, Edelsa 2023 Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.