Uniwersytet Ignatianum w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJO - Język hiszpański

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MSJO-FAN>PNJO-HS3-LS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJO - Język hiszpański
Jednostka: Międzywydziałowe Studium Języków Obcych
Grupy: II rok - Filologia angielska
Lektoraty z języka hiszpańskiego
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: hiszpański
Pełny opis:

Celem modułu jest kształcenie umiejętności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie) w taki sposób, by stopniowo przygotować studentów do egzaminu końcowego na poziomie B2 oraz zapoznać ich z kulturą i obyczajami krajów hiszpańskojęzycznych. Prowadzący stosuje rozmaite rodzaje interakcji: prowadzący – studenci, praca w parach, praca w grupach, praca indywidualna. W trakcie trwania kursu lektor zwraca szczególną uwagę na praktyczne wykorzystanie opanowanych przez uczącego się struktur gramatycznych i słownictwa, stwarzając na zajęciach jak najwięcej okazji do komunikacji językowej, aby zmaksymalizować aktywność studentów, a przez to efektywność uczenia się.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rita Catania
Prowadzący grup: Rita Catania, Patryk Rauczyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Umiejętności
Student właściwie reaguje w większości sytuacji, które mogą się zdarzyć w podróży po krajach hiszpańskiego obszaru językowego, również w warunkach nie w pełni przewidywalnych
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_U03
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a

Umiejętności
Student potrafi bez przygotowania uczestniczyć w rozmowach na tematy mu znane oraz stworzyć komunikat ustny i pisemny na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Uczenia się Językowego w momencie ukończenia kursu
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_U06
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a

Kompetencje społeczne
Student zdaje sobie sprawę z konieczności aktualizowania wiedzy lingwistycznej przez całe życie
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_K03
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a



Treści kształcenia:

Lektorat:
ARRIBA 2

1. Unidad 1: Vamos a conocernos

• Słownictwo: opis dnia, formy spędzania wolnego czasu, rozrywka, plany, plaża

• Gramatyka: czas terażniejszy, czasowniki gustar/encantar/interesar i podobne, wyrażenia peryfrastyczne - perífrasis verbales

• Komunikacja: wyrażanie preferencji, dawanie rad, 

2. Unidad 2: Fue el viaje de mi vida

• Słownictwo: podróże, kultura i ciekawe miejsca na świecie

• Gramatyka: czasy przeszłe – pretérito perfecto-indefinido, zaimki dopełnienia dalszego +gustaría, zdania wykrzyknikowe

• Komunikacja: relacjonowania wydarzeń z przeszłości, wyrażanie pragnień, życzeń, opisywanie miejsc i osób, planowanie podróży

Powtórzenie i test

3. Unidad 3: Nació, vivió y murió

• Słownictwo: biografia znanych osób, praca, Curriculum Vitae

• Gramatyka: porównanie - czasy przeszłe, okreslenia czasu - marcadores temporales

• Komunikacja: opisywanie życia róznych osób, rozmowa o pracę, wyrażanie swoich preferencji

4. Unidad 4: Ser o estar. Esta es la cuestión.

• Słownictwo: opis osób, przedmiotów, miast, zwyczaje, ciekawostki kulturowe

• Gramatyka: różnice między ser/estar, czasownik HABER

• Komunikacja: opis osób i przedmiotów, zwyczaje, moje miasto

Powtórzenie i test

5. Unidad 5: i Sé feliz!

• Słownictwo: czynności domowe, wskazówki w mieście/poruszanie się po mieście

• Gramatyka: tryb rozkazujący, zaimki osobowe dopełnienia bliższego i dalszego

• Komunikacja: porady, nakazy, zakazy, instrukcje, zaproszenia

6. Unidad 6: De compras por la red.

• Słownictwo: informatyka i technologia, zakupy online, komunikacja telefoniczna

• Gramatyka: zaimki dzierżawcze, zaimki względne, przyimki, mowa zależna

• Komunikacja: rozmowy telefoniczne, przekazywanie informacji

Powtórzenie i test

ELEMENTY KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ W BIZNESIE: Podręcznik SOCIOS 1

1. Unidad 3: El mundo de la empresa

2. Unidad 4: Le presento al director general

3. Unidad 5: De gestiones

4. Unidad 6: Lugares para trabajar, lugares para vivir

5. Unidad 7: Agenda de trabajo

6. Unidad 8: Citas y reuniones

7. Unidad 9: Productos y proyectos

8. Unidad 10: Claves del éxito

9. Unidad 11: Viajes de negocios

10. Unidad 12: Formación y experiencia

- Testy

- Kolokwia

- Powtórki 

 

 




Metody dydaktyczne:

Lektorat:
1) wykład informacyjny

2) metoda sytuacyjna

3) praca w grupach

4) anegdota

5) objaśnienie

6) analiza tekstu z dyskusją

7) film dydaktyczny

8) gra dydaktyczna / odgrywanie ról

Zajęcia są realizowane również przy pomocy metod zdalnego nauczania.




Oceny formujące:

Inne Prace pisemne:
Prace pisemne – obejmują umiejętność pisania, znajomość słownictwa i gramatyki z wybranych bloków tematycznych na poziomie kursu

Procentowy zakres ocen formujących:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0


Kolokwium/a :
KOLOKWIUM/KOLOKWIA

Testy/kolokwia – obejmują słownictwo i gramatykę z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania i słuchania, pisania lub mówienia (testy ustne) na poziomie kursu

Procentowy zakres ocen formujących:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0




Ocena końcowa:

Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen formujących.

Procentowy zakres oceny końcowej:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0

Student ma prawo do dwóch nieobecności na zajęciach w semestrze. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu, pozostałe nieobecności wymagają zaliczenia w formie opracowania wskazanych przez prowadzącego tekstów. Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie.




Literatura:

Podstawowa:
Literatura podstawowa:

Arriba 1 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez

Arriba 2 Editnos 2019 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez

Socios 1 Difusión 2013 R. Somolinos, C. González Blasco, M. Martin Saráchaga 


Uzupełniająca:
Literatura uzupełniająca:

Gramática de uso del español, Teoría y práctica con solucionario A2/B1, Luis Aragonés, Ramón Palencia Ediciones SM ELE, 2010

Aprende 2/3 gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004.

El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003.

Tema a tema B1 V.Coto Bautista,A.Turza Ferré Edelsa 2016

Así se habla en nivel B1 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa

Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2014

Tema a tema B1/B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa

Así se habla en nivel B1/B2 V.Coto Bautista,A.Turza Ferre, 2016 Edelsa

Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii




Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rita Catania
Prowadzący grup: Rita Catania, Dariusz Ćwiek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Ćwiczenia - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Umiejętności
Student właściwie reaguje w większości sytuacji, które mogą się zdarzyć w podróży po krajach hiszpańskiego obszaru językowego, również w warunkach nie w pełni przewidywalnych
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_U03
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a

Umiejętności
Student potrafi bez przygotowania uczestniczyć w rozmowach na tematy mu znane oraz stworzyć komunikat ustny i pisemny na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Uczenia się Językowego w momencie ukończenia kursu
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_U06
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a

Kompetencje społeczne
Student zdaje sobie sprawę z konieczności aktualizowania wiedzy lingwistycznej przez całe życie
Powiązane efekty kierunkowe:
Fa1_K03
Metody weryfikacji:
Inne:Prace pisemne
Kolokwium/a



Treści kształcenia:

Ćwiczenia:
ARRIBA 1

  1. Unidad 7: De compras.

Gramatyka: przymiotniki wskazujące, zaimki dopełnienia blizszego, MUY/MUCHO, użycie mechanizmów i zwrotów tzw. " organizadores del discurso"

Słownictwo: zakupy, sklepy, kuchnia, restauracja, liczebniki

Komunikacja: sytuacje na zakupach, w restauracji, gastronimia/kuchnie świata

  1. Unidad 8: ¿Qué tiempo hace?.

Gramatyka: konstrukcja ESTAR+GERUNDIO, peryfrazy (ir+a infinitivi, pensar, querer,preferir, poder, hay que, deber, tener que)

Słownictwo: pogoda, pory roku, organizowanie przyjęcia, czasowniki/czynności dnia codziennego

Komunikacja: dawanie rad i rekomendacji, narracja/opowiedzenie o dniu, imprezie, wycieczce,itp.;

9. Unidad 9: He vivido experiencias inolvidables.

Gramatyka: czas przeszły - el pretérito perfecto, okoliczniki czasu, przymiotniki/zaimki nieokreślone

Słownictwo: doświadczenia życiowe, podróże, turystyka;

Komunikacja: opowiadanie o wydarzeniach z przeszłości, wyjaśnianie sytuacji, relacje z przeżyć i doświadczeń osobistych

  1. Unidad 10: ¿Y tú qué opinas?.

Gramatyka: wyrażanie opinii, porównania, stopniowanie przymiotników, 

Słownictwo: zwierzęta, opois charakteru, świat pracy, czynności i obowiązki domowe, stereotypy/narodowości

Komunikacja: pytanie i wyrażanie opinii, zgoda/sprzeciw, porównywanie, opisanie świata pracy

  1. Unidad 11: ¿Qué harás el próximo año?.

Gramatyka: czas przyszły - futuro imperfecto, konstrukcja IR+A+INFINITIVO, okoliczniki czasu, zdania warunkowe - I typu

Słownictwo: świat w przyszłości, domy i miasta przyszłości, horoskop

Komunikacja: wyrażanie czynności w przyszłości, plany na przyszłość, przepowiednie;

  1. Unidad 12: Fui a Latinoamérica.

Gramatyka: czas przeszły - el pretérito indefinido, okoliczniki czasu przeszłego

Słownictwo: różnice językowe krajów hiszpańsko-języcznych, odmiany języka hiszpańskiego, święta i tradycje

Komunikacja: akceptowanie/odrzucanie propozycji, opowiadanie o faktach z przeszłości




Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia:
1) wykład informacyjny

2) metoda sytuacyjna

3) praca w grupach

4) anegdota

5) objaśnienie

6) analiza tekstu z dyskusją

7) film dydaktyczny

8) gra dydaktyczna / odgrywanie ról

Zajęcia są realizowane również przy pomocy metod zdalnego nauczania.




Oceny formujące:

Inne Prace pisemne:
Prace pisemne – obejmują umiejętność pisania, znajomość słownictwa i gramatyki z wybranych bloków tematycznych na poziomie kursu

Procentowy zakres ocen formujących:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0


Kolokwium/a :
Testy/kolokwia – obejmują słownictwo i gramatykę z wybranych bloków tematycznych oraz umiejętność czytania i słuchania, pisania lub mówienia (testy ustne) na poziomie kursu

Procentowy zakres ocen cząstkowych:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0




Ocena końcowa:

Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen formujących.

Procentowy zakres oceny końcowej:

0-59% - 2.0

60-67% - 3.0

68-74% - 3.5

75-82% - 4.0

83-89% - 4.5

90-100% - 5.0

Aby otrzymać zaliczenie student musi uzyskać ocenę pozytywną za każdy element podlegający ocenie oraz być obecnym na minimum 50% realnie przeprowadzonych zajęć. 

Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach w semestrze. Pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają zaliczenia w formie  wyznaczonych przez prowadzącego zadań. Ponad 50% nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu (nie ma możliwości ich odpracowania).




Literatura:

Podstawowa:
Literatura podstawowa:

Arriba 1 Editnos 2018 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez

Arriba 2 Editnos 2019 Telmo Luis, Javier Infante, Santiago Vázquez

 


Uzupełniająca:
Literatura uzupełniająca:

Gramática de uso del español, Teoría y práctica con solucionario A2/B1, Luis Aragonés, Ramón Palencia Ediciones SM ELE, 2010

Aprende 2/3 gramática y vocabulario, Francisca Castro Viudez, SGEL 2004.

El español con juegos y actividades, Pablo Rocío Dominguez, ELI 2003.

Cuadernos de gramática española E.Conejo;P.Seijas, Difusión 2014

A medida. Nivel A1-A2. Manual de clase  José Ramón Rodríguez Martín, Edelsa 2023

Materiały autorskie udostępniane studentom w postaci kopii




Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)