Social media
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | DKS-DZI-SL>SocMed |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Social media |
Jednostka: | Instytut Kulturoznawstwa i Dziennikarstwa |
Grupy: |
III rok - Dziennikarstwo i kom. społ. - spec. Dziennikarstwo internetowe III rok - Dziennikarstwo i kom. społ. specj. Dziennikarstwo internetowe |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Celem kursu jest praktyczne wprowadzenie studentów w funkcjonowanie social mediów (tj. facebooka, youtube’a, twittera, snapchata, instagrama, tiktoka i innych) w ich różnych wymiarach (tj. społecznym, politycznym, ekonomicznym etc.) i sposoby wykorzystania social mediów w zawodzie dziennikarza zarówno jako różnych platform wypowiedzi dziennikarskiej, jak i miejsca zdobywania informacji niezbędnych w pracy dziennikarza. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT P
ŚR P
CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia praktyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Bukowski | |
Prowadzący grup: | Przemysław Bukowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Zajęcia praktyczne - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Zajęcia praktyczne: 2. Rynek usług social media na świecie i w Polsce. 3. Bezpieczeństwo i ochrona danych w mediach społecznościowych. 4. Komunikacja brandowa w mediach społecznościowych. 5. Marketing i reklama w social media. 6. Polityka i public affairs w mediach społecznościowych. 7. Fenomen sportu w mediach społecznościowych. 8. Świat kultury w social mediach. 9. Promocja turystyki w mediach społecznościowych 10. Kulinaria w social mediach. 11. Religia a media społecznościowe. 12. Kodeks etyczny social mediów. 13. PR w social mediach – mentalność trolla vs. influencera. 14. Media społecznościowe jako źródło informacji dziennikarskiej. 15. Zagadnienie zaproponowane przez studentów. |
|
Metody dydaktyczne: | Zajęcia praktyczne: |
|
Oceny formujące: | Egzamin : Przygotowanie prezentacji – 50 % oceny końcowej. Do zaliczenia dopuszczone są osoby, których nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach nie przekracza dwóch. |
|
Ocena końcowa: | Ocenę końcową stanowi średnia z ocen cząstkowych (aktywności oraz prezentacji). |
|
Literatura: | Podstawowa: M. Laskowska, Social media w pracy dziennikarza. Ujęcie etyczne, w: Pomiędzy wolnością a odpowiedzialnością. Problemy współczesnych mediów, R. Kowalczyk, W. Machura, J. Sobczak (red.), Poznań – Opole 2012, s. 1-17; P. Levinson, Nowe nowe media, przeł. M. Zawadzka, Kraków 2010; A. Roguski, Zrozumieć social media, Gliwice 2020. A. Mac, E-przyjaciele: zobacz co media społecznościowe mogą zrobić dla twojej firmy, Gliwice 2011; I. Lupa-Wójcik, Social media strategicznie. Wprowadzenie, Katowice 2018. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR P
CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia praktyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Bukowski | |
Prowadzący grup: | Przemysław Bukowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa
Zajęcia praktyczne - Ocena końcowa |
|
Efekty uczenia się: | Wiedza |
|
Treści kształcenia: | Zajęcia praktyczne: 2. Rynek usług social media na świecie i w Polsce. 3. Bezpieczeństwo i ochrona danych w mediach społecznościowych. 4. Komunikacja brandowa w mediach społecznościowych. 5. Marketing i reklama w social media. 6. Polityka i public affairs w mediach społecznościowych. 7. Fenomen sportu w mediach społecznościowych. 8. Świat kultury w social mediach. 9. Promocja turystyki w mediach społecznościowych 10. Kulinaria w social mediach. 11. Religia a media społecznościowe. 12. Kodeks etyczny social mediów. 13. PR w social mediach – mentalność trolla vs. influencera. 14. Media społecznościowe jako źródło informacji dziennikarskiej. 15. Zagadnienie zaproponowane przez studentów. |
|
Metody dydaktyczne: | Zajęcia praktyczne: Środki: prezentacja mulfmedialna, podręczniki. Praca w grupach, rozmowa nauczająca z elementami wykładu, dyskusja, wykład, film. |
|
Oceny formujące: | Egzamin : Przygotowanie prezentacji zawierającej rozmowę z zaproszonym gościem – 50 % oceny końcowej. Do zaliczenia dopuszczone są osoby, których nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach nie przekracza dwóch. |
|
Ocena końcowa: | Ocenę końcową stanowi średnia z ocen cząstkowych (aktywności oraz prezentacji). |
|
Literatura: | Podstawowa: M. Laskowska, Social media w pracy dziennikarza. Ujęcie etyczne, w: Pomiędzy wolnością a odpowiedzialnością. Problemy współczesnych mediów, R. Kowalczyk, W. Machura, J. Sobczak (red.), Poznań – Opole 2012, s. 1-17; P. Levinson, Nowe nowe media, przeł. M. Zawadzka, Kraków 2010; A. Roguski, Zrozumieć social media, Gliwice 2020. A. Mac, E-przyjaciele: zobacz co media społecznościowe mogą zrobić dla twojej firmy, Gliwice 2011; I. Lupa-Wójcik, Social media strategicznie. Wprowadzenie, Katowice 2018. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.