Uniwersytet Ignatianum w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Social media

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: DKS-DZI-SL>SocMed
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Social media
Jednostka: Instytut Kulturoznawstwa i Dziennikarstwa
Grupy: III rok - Dziennikarstwo i kom. społ. - spec. Dziennikarstwo internetowe
III rok - Dziennikarstwo i kom. społ. specj. Dziennikarstwo internetowe
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Celem kursu jest praktyczne wprowadzenie studentów w funkcjonowanie social mediów (tj. facebooka, youtube’a, twittera, snapchata, instagrama, tiktoka i innych) w ich różnych wymiarach (tj. społecznym, politycznym, ekonomicznym etc.) i sposoby wykorzystania social mediów w zawodzie dziennikarza zarówno jako różnych platform wypowiedzi dziennikarskiej, jak i miejsca zdobywania informacji niezbędnych w pracy dziennikarza.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia praktyczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Bukowski
Prowadzący grup: Przemysław Bukowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Zajęcia praktyczne - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Wiedza
Student zna i rozumie specyfikę społecznego komunikowania się oraz ich wpływ na kształtowanie postaw społecznych
Powiązane efekty kierunkowe:
D1p_W11, D1p_W18
Metody weryfikacji:
Egzamin

Umiejętności
Student potrafi korzystać z platform social media (facebook, twitter, blogger itp.) oraz potrafi je wykorzystać w pracy dziennikarza internetowego
Powiązane efekty kierunkowe:
D1p_U18
Metody weryfikacji:
Egzamin

Kompetencje społeczne
Student jest gotów do doskonalenia warsztatu dziennikarskiego przez całe życie, także w pracy zespołowej w redakcjach używających internetowych kanałów komunikacyjnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
D1p_K01, D1p_K02
Metody weryfikacji:
Egzamin

Kompetencje społeczne
Student ma świadomość odpowiedzialności społecznej i etycznej związanej z działalnością dziennikarską.
Powiązane efekty kierunkowe:
D1p_K03
Metody weryfikacji:
Egzamin



Treści kształcenia:

Zajęcia praktyczne:
1. Wprowadzenie do zajęć, opracowanie planu działania.

2. Rynek usług social media na świecie i w Polsce.

3. Bezpieczeństwo i ochrona danych w mediach społecznościowych.

4. Komunikacja brandowa w mediach społecznościowych.

5. Marketing i reklama w social media.

6. Polityka i public affairs w mediach społecznościowych.

7. Fenomen sportu w mediach społecznościowych.

8. Świat kultury w social mediach.

9. Promocja turystyki w mediach społecznościowych

10. Kulinaria w social mediach.

11. Religia a media społecznościowe.

12. Kodeks etyczny social mediów.

13. PR w social mediach – mentalność trolla vs. influencera.

14. Media społecznościowe jako źródło informacji dziennikarskiej.

15. Zagadnienie zaproponowane przez studentów.




Metody dydaktyczne:

Zajęcia praktyczne:
Metody oparte na słowie: wykład konwersatoryjny, opowiadanie, pogadanka, opis, dyskusja, praca z książką, praca z tekstem źródłowym, Internetem. Środki: prezentacja mulfmedialna, monografie, podręczniki akademickie, skrypty. Praca w grupach, rozmowa nauczająca z elementami wykładu, dyskusja, wykład, film.




Oceny formujące:

Egzamin :
Oceniana aktywność w trakcie zajęć, czyli terminowe przygotowanie prezentacji tematycznych (poziom profesjonalizmu materiałów, nakład pracy, wykorzystane środki) oraz aktywność jako komentujący, zadający pytania, formułujący wnioski – 50 % oceny końcowej.

Przygotowanie prezentacji – 50 % oceny końcowej.

Do zaliczenia dopuszczone są osoby, których nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach nie przekracza dwóch.




Ocena końcowa:

Ocenę końcową stanowi średnia z ocen cząstkowych (aktywności oraz prezentacji).




Literatura:

Podstawowa:
L. Evans, Social media marketing: odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portal społecznościowych, Gliwice 2011;

M. Laskowska, Social media w pracy dziennikarza. Ujęcie etyczne, w: Pomiędzy wolnością a odpowiedzialnością. Problemy współczesnych mediów, R. Kowalczyk, W. Machura, J. Sobczak (red.), Poznań – Opole 2012, s. 1-17;

P. Levinson, Nowe nowe media, przeł. M. Zawadzka, Kraków 2010;

A. Roguski, Zrozumieć social media, Gliwice 2020.


Uzupełniająca:
D. Barefoot, Znajomi na wagę złota: podstawy marketingu w mediach społecznościowych, Warszawa 2011;

A. Mac, E-przyjaciele: zobacz co media społecznościowe mogą zrobić dla twojej firmy, Gliwice 2011;

I. Lupa-Wójcik, Social media strategicznie. Wprowadzenie, Katowice 2018.




Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia praktyczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Bukowski
Prowadzący grup: Przemysław Bukowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa
Zajęcia praktyczne - Ocena końcowa
Efekty uczenia się:

Wiedza
Student zna i rozumie specyfikę społecznego komunikowania się oraz ich wpływ na kształtowanie postaw społecznych
Powiązane efekty kierunkowe:
D1p_W11, D1p_W18
Metody weryfikacji:
Egzamin

Umiejętności
Student potrafi korzystać z platform social media (facebook, twitter, blogger itp.) oraz potrafi je wykorzystać w pracy dziennikarza internetowego
Powiązane efekty kierunkowe:
D1p_U18
Metody weryfikacji:
Egzamin

Kompetencje społeczne
Student jest gotów do doskonalenia warsztatu dziennikarskiego przez całe życie, także w pracy zespołowej w redakcjach używających internetowych kanałów komunikacyjnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
D1p_K01, D1p_K02
Metody weryfikacji:
Egzamin

Kompetencje społeczne
Student ma świadomość odpowiedzialności społecznej i etycznej związanej z działalnością dziennikarską.
Powiązane efekty kierunkowe:
D1p_K03
Metody weryfikacji:
Egzamin



Treści kształcenia:

Zajęcia praktyczne:
1. Wprowadzenie do zajęć, opracowanie planu działania.

2. Rynek usług social media na świecie i w Polsce.

3. Bezpieczeństwo i ochrona danych w mediach społecznościowych.

4. Komunikacja brandowa w mediach społecznościowych.

5. Marketing i reklama w social media.

6. Polityka i public affairs w mediach społecznościowych.

7. Fenomen sportu w mediach społecznościowych.

8. Świat kultury w social mediach.

9. Promocja turystyki w mediach społecznościowych

10. Kulinaria w social mediach.

11. Religia a media społecznościowe.

12. Kodeks etyczny social mediów.

13. PR w social mediach – mentalność trolla vs. influencera.

14. Media społecznościowe jako źródło informacji dziennikarskiej.

15. Zagadnienie zaproponowane przez studentów.




Metody dydaktyczne:

Zajęcia praktyczne:
Metody oparte na słowie: wykład konwersatoryjny, opowiadanie, pogadanka, dyskusja, praca z Internetem.

Środki: prezentacja mulfmedialna, podręczniki.

Praca w grupach, rozmowa nauczająca z elementami wykładu, dyskusja, wykład, film.




Oceny formujące:

Egzamin :
Oceniana aktywność w trakcie zajęć, czyli terminowe przygotowanie prezentacji tematycznych (poziom profesjonalizmu materiałów, nakład pracy, wykorzystane środki) oraz aktywność jako komentujący, zadający pytania, formułujący wnioski – 50 % oceny końcowej.

Przygotowanie prezentacji zawierającej rozmowę z zaproszonym gościem – 50 % oceny końcowej.

Do zaliczenia dopuszczone są osoby, których nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach nie przekracza dwóch.




Ocena końcowa:

Ocenę końcową stanowi średnia z ocen cząstkowych (aktywności oraz prezentacji).




Literatura:

Podstawowa:
L. Evans, Social media marketing: odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portal społecznościowych, Gliwice 2011;

M. Laskowska, Social media w pracy dziennikarza. Ujęcie etyczne, w: Pomiędzy wolnością a odpowiedzialnością. Problemy współczesnych mediów, R. Kowalczyk, W. Machura, J. Sobczak (red.), Poznań – Opole 2012, s. 1-17;

P. Levinson, Nowe nowe media, przeł. M. Zawadzka, Kraków 2010;

A. Roguski, Zrozumieć social media, Gliwice 2020.


Uzupełniająca:
D. Barefoot, Znajomi na wagę złota: podstawy marketingu w mediach społecznościowych, Warszawa 2011;

A. Mac, E-przyjaciele: zobacz co media społecznościowe mogą zrobić dla twojej firmy, Gliwice 2011;

I. Lupa-Wójcik, Social media strategicznie. Wprowadzenie, Katowice 2018.




Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ignatianum w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)