Kognitywistyka informatyczna, studia pierwszego stopnia, stacjonarne
Informacje o programie studiów
| Kod: | KOG-SL |
| Nazwa: | Kognitywistyka informatyczna, studia pierwszego stopnia, stacjonarne |
| Tryb studiów: | stacjonarne |
| Rodzaj studiów: | pierwszego stopnia |
| Czas trwania: | 3-letnie (6 semestrów) |
|
|
Kognitywistyka informatyczna |
|
wyboru: |
(brak) |
|
|
Centrum Badań Kognitywistycznych (od 2024/2025-Z)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Dodatkowe informacje
| Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
| Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent studiów pierwszego stopnia na kierunku kognitywistyka informatyczna posiada interdyscyplinarną wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu psychologii, informatyki i filozofii, psychologii. Absolwent kognitywistyki informatycznej potrafi operować wiedzą pozyskaną z literatury przedmiotu, z baz danych, od ekspertów i z innych źródeł. Potrafi ją integrować, dokonywać jej interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać swoje opinie. Dzięki temu potrafi wykorzystać sztuczną inteligencję i inne zaawansowane narzędzia, metody i techniki informatyczne do rozwiązywania szerokiego spektrum problemów teoretycznych i praktycznych. Potrafi skorelować i zsyntezować wiedzę na temat naturalnej inteligencji z rozwiązaniami spotykanymi w IT, a także dostosować odpowiednie narzędzia informatyki kognitywistycznej. Absolwent zna podstawy i potrafi używać algorytmów uczenia maszynowego. W przypadku konieczności zaprojektowania systemów sztucznej inteligencji, które powinny opierać się na algorytmach uczenia maszynowego, absolwent potrafi je zastosować do rozwiązywania problemów: klasyfikacji, predykcji, optymalizacji oraz analizy danych. Potrafi także przeprowadzić analizę problemów, których rozwiązanie za pomocą standardowych metod postępowania jest nieefektywne i zbadać czy można te problemy rozwiązać za pomocą metod IT. W przypadku pozytywnej weryfikacji możliwości rozwiązania problemu potrafi wskazać odpowiednie metody z punktu widzenia ich efektywności, a także wygody użytkowników zaprojektowanego systemu IT. Za każdym razem potrafi poddać sugerowane rozwiązanie testom równowagi i analizie ryzyka, w zakresie procesów bezpieczeństwa środowiska IT oraz bezpieczeństwa prawnego w zakresie CMS i RODO. Absolwent potrafi łączyć wiedzę i umiejętności w zakresie technologii IT z wiedzą i umiejętnościami dotyczącymi ludzkiej inteligencji w celu efektywnego korzystania z systemów internetowych, jak również w celu poszukiwania i tworzenia nowych rozwiązań IT, a tym samym do merytorycznego wkładu w szeroko rozumiane procesy Compliance Management Systems (CMS) oraz bezpieczeństwo teleinformatyczne ochrony danych osobowych (RODO). W trakcie studiów absolwent zdobył kompetencje takie, jak: kreatywność, umiejętności interpersonalne i komunikacyjne, umiejętność pracy zespołowej, jej planowania i realizowania w sposób efektywny. Jest świadom odpowiedzialności za pracę własną i za wspólnie realizowane zadania. Docenia wagę swojej działalności i rozumie jej różne aspekty (społeczne, indywidualno-osobowe, etyczne, kulturowe) oraz skutki. Rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu rzetelnych informacji i opinii dotyczących osiągnięć i zagrożeń płynących ze strony IT. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy moralne związane z wykonywaniem swojego zawodu. Ma świadomość ambiwalencji aksjologicznej artefaktów technologicznych i potrafi je ocenić. Absolwent posiada podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej i przemysłowej oraz zna formalne i prawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej (np. zakładanie start-upów, wdrażanie innowacyjnych adekwatnych dla potrzeb działów gospodarki rozwiązań prawnych CMS, WMS, RODO). Absolwent potrafi działać w sposób przedsiębiorczy, rozumie potrzebę i zna możliwości podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. Posiada umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych, komunikacyjnych i zespołowych. |
| Dalsze studia: |
Możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia i studia podyplomowe. |