Warunki przyjęcia:
Rok akademicki 2017/2018 -
Rok akademicki 2018/2019
|
Podstawą przyjęcia na studia drugiego stopnia jest posiadanie przez kandydata tytułu: magistra, licencjata lub równorzędnego. Kryterium kwalifikacyjnym na studia drugiego stopnia jest konkurs-ranking uwzględniający:
a) ocenę uzyskaną na dyplomie ukończenia studiów pierwszego stopnia lub na dyplomie ukończenia jednolitych studiów magisterskich,
b) średnią ocen z całości studiów obowiązującą w uczelni, której dyplom jest brany pod uwagę w konkursie-rankingu.
|
| Uprawnienia zawodowe: |
Studia drugiego stopnia na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna w Uniwersytecie Ignatianum w Krakowie (UIK) to studia o profilu ogólnoakademickim ukierunkowane humanistycznie z elementami społecznymi, w których akcent został położony na wykształcenie u studentów zespołu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, dzięki którym Absolwent Dziennikarstwa UIK będzie przygotowany do pracy w mediach oraz do podjęcia studiów trzeciego stopnia i prowadzenia badań naukowych. Program studiów obejmuje moduły związane z prowadzonymi badaniami naukowymi w dziedzinie nauk humanistycznych i społecznych, którym przypisano punkty ECTS w wymiarze większym niż 50% liczby punktów ECTS odpowiadających poziomowi kształcenia. Absolwent ma pogłębioną wiedzę o historycznych i współczesnych problemach społeczno-politycznych, kulturowych oraz religijnych, a także zna metodologię ich naukowego badania (humanistyczną i społeczną). Posiada pogłębioną wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych oraz o prawidłowościach występujących między nimi, a także o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi. Potrafi łączyć wiedzę z różnych dyscyplin humanistycznych i społecznych w celu wyjaśniania zjawisk i procesów społecznych i kulturowych oraz stosować ją w sytuacjach zawodowych. Zna i rozumie w stopniu pogłębionym metody analizy i interpretacji oraz wartościowania i problematyzowania stosowane w badaniach medioznawczych, a także metody badania opinii publicznej. Posiada pogłębione umiejętności badawcze obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów pozwalające na oryginalne rozwiązanie problemów z zakresu dziennikarstwa i medioznawstwa. Potrafi samodzielnie zdobywać i poszerzać umiejętności badawcze, proponować rozwiązania konkretnych problemów oraz podejmować działania pozwalające na rozwijanie własnej kariery zawodowej. Absolwent posiada pogłębioną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury – zwłaszcza kultury medialnej – oraz o jego uwarunkowaniach psychologicznych. Potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację wytworów kultury polskiej i światowej uwzględniając najnowsze osiągnięcia i teorie nauk humanistycznych i społecznych. Posiada pogłębioną znajomość instytucji kultury niezbędną w pracy zawodowej czy naukowej. Absolwent posiada uporządkowaną, pogłębioną wiedzę dotyczącą teorii gatunków dziennikarskich oraz języka – jego kultury, natury, norm poprawnościowych, a także historycznej zmienności jego znaczeń. Umie operować różnymi formami dziennikarskimi oraz posiada pogłębione umiejętności przygotowywania wystąpień ustnych i pisemnych dotyczących medioznawstwa i dziennikarstwa w języku polskim i obcym – angielskim na poziomie B2+. Absolwent posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą dyskursu medialnego oraz narzędzi perswazji medialnej, a także zna filozoficzne, psychologiczne i społeczne aspekty komunikacji medialnej. Potrafi wyszukiwać, krytycznie analizować informacje w mediach z wykorzystaniem różnych źródeł oraz stosować je do opisu procesów i zjawisk społecznych i kulturowych. Dobrze orientuje się we współczesnych badaniach (ośrodkach, szkołach, nurtach badawczych) nad różnymi aspektami działania mediów oraz rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej, a także etyczne wyznaczniki pracy w mediach. Potrafi także przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację prawa prasowego oraz autorskiego, a także zastosować ją w praktyce. Dzięki pogłębionej znajomości środków i metod współczesnego marketingu oraz znajomości ogólnych zasad tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, Absolwent potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. Umie nawiązać kontakt z profesjonalistami w mediach, a także popularyzować wiedzę o mediach, dziennikarstwie oraz instytucjach z nimi związanymi. Potrafi przy tym współpracować w grupie oraz inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. Systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym, interesuje się aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi, dba o ochronę dziedzictwa kulturowego. Dzięki blokowi praktyk Absolwent posiada zaawansowaną wiedzę i umiejętności dotyczące funkcjonowania mediów. Wykazuje wrażliwość na rozmaite aspekty współistnienia w wielokulturowym i wieloreligijnym świecie, jednocześnie posiadając głęboką świadomość roli i znaczenia własnej tradycji kulturowej, religijnej i narodowej zachowując zgodną z Misją Uczelni postawę otwarcia i zaangażowania w otaczający go świat. Absolwent jest gotów do odpowiedniego określania priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania, do prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu. Jest gotów do aktywnego uczestnictwa w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy. Jest gotów do systematycznego i krytycznego uczestnictwa w życiu społeczno-kulturalnym, w aktualnych wydarzeniach, do krytycznej oceny nowych form wyrazu artystycznego, nowych form w sztuce, literaturze, filmie. Absolwent jest gotów do ustawicznego rozwijania dorobku zawodowego, zdolności językowych i komunikacyjnych oraz do korzystania w tym celu z dostępnych źródeł. Ponieważ wiodącą dyscypliną kierunku są nauki o kulturze i religii, zakres zdobytej wiedzy pozwala na podejmowanie interdyscyplinarnych badań w dziedzinach humanistycznej i społecznej. Absolwent Dziennikarstwa i komunikacji społecznej UIK uzyskuje tytuł zawodowy magistra dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz jest przygotowany do podjęcia pracy w sektorze medialnym, a także do podjęcia studiów trzeciego stopnia.
Absolwent Dziennikarstwa i komunikacji społecznej jest przygotowany do pracy w sektorze medialnym, realizując specjalistyczne zadania związane z badaniami i analizą współczesnej rzeczywistości społeczno-politycznej i jej kulturowymi kontekstami. Absolwent Dziennikarstwa i komunikacji społecznej jest przygotowany do pełnienia wiodących i kierowniczych ról w zespole.
|